Voor de temperaturen ook, maar dan moet er wel eerst een sneeuwdek zijn. Morgen zal dat dus meegenomen worden lijkt mij.
Dat rekt hooguit tot een kilometer of tien tot honderd voor zeewind.
Bij harder aflandige wind kracht vier of meer dan reikt de zeewind met moeite tot het strand maar midzomer bij windstil weer heb ik tot in Arnhem de zeewind mogen ervaren.
Nederland is een rivier delta en als land oppervlak een postzegel dus binnen onze regio is eigenlijk alles "aan de kust" bij direct moet je dus al er van uitgaan dat het ook ongeveer op het strand zit.
Bij harder aflandige wind kracht vier of meer dan reikt de zeewind met moeite tot het strand maar midzomer bij windstil weer heb ik tot in Arnhem de zeewind mogen ervaren.
Nederland is een rivier delta en als land oppervlak een postzegel dus binnen onze regio is eigenlijk alles "aan de kust" bij direct moet je dus al er van uitgaan dat het ook ongeveer op het strand zit.
Dan zit ik niet goed, +/- 6km.
In extreme gevallen is het inderdaad tot aan de grens te voelen. Vaak wordt bedoeld met direct aan de kust. Pakweg 5 km van zee. Met in het westen wordt vaak bedoeld alles ten westen van Schiphol (serieus) en met Kustprovincies ZE, ZH,NH, FR. Vooral in de zomer merk je dat bijvoorbeeld Haarlem dik 5 graden lager zit dan Amstelveen.
Haarlem is ook vaak 5 graden warmer dan het strand
Ik denk dat het met deze transportkou niet veel uitmaakt, misschien één of twee graadjes warmer aan de kust.
Overheersende windrichting in de pluim op dag 10 t/m15 is nog steeds oost tot noordoost. Lange koudegolf is vrij zeker dus.
:D kijk dat zijn de goede berichten!!
10 daagse komt nu volgens mij ongeveer en 15 daagse over 20 minuten.
Dwarrelen nu rustig kleine vlokjes en er lijkt een klein beetje sneeuw hier op af te komen.
Ga daar maar niet vanuit de komende dagen Ja misschien vrijdag of zaterdag als er in de kustprovincies sneeuwbuien gaan vallen maar dan is dat normaal dat de temperatuur iets boven nul komt.