Je ziet wel dat het kantje boord is en de minste verschuiving laat ons in de zachte lucht terecht komen.
ja idd alleen 8feb ziet het er weer goed uit toch ? is wel een redelijk temijn maar goed
Je ziet wel dat het kantje boord is en de minste verschuiving laat ons in de zachte lucht terecht komen.
Mwa... De operationele run loopt niet gelijk met de meeste leden, ik moet het allemaal nog zien. Maar je ziet op die kaarten wel dat Hogedrukgebied DIETER zich samen gaat voegen met COOPER, de winter is voorlopig echt nog niet ten einde!
en zonder die wind waren zekers alle sloten hier dichtgevroren
op plekken zonder wind licht al zeker 1.5 tot 2 cm ijs
ik wil ook niet zeggen dat de bonkevaart dicht zou moeten zitten al
maar zonder wind zou wel een heel stuk helpen;)
Sorry, je hebt gelijk met die -4.5, -2.7 was voor De Bilt. Helemaal gelijk hoor dat de wind belangrijk is! Maar die meren hebben nog wat meer vorst nodig...
Dat wordt vegen voor de Friezen..
Twittert Reinier van den Berg
Hier in Fryslân denkt men nog lang niet aan een Elfstedentocht.
Ik hoop wel dat ik nog een paar slagen op het natuurijs mag maken.
Maar er zal toch heel wat meer moeten gebeuren voordat men de rayonhoofden bijelkaar gaat roepen.
Vooral kalm blijven.
Bij aanvang van een vorstperiode is veel wind alleen maar gunstig.
Als het water onder het te vormen ijs al bij nul is dan hoeft er via de relatief goed isolerende ijslaag minder veel warmte daarna te worden afgevoerd.
Veel wind voor er strenge vorst met weinig wind komt is de ultieme natte droom voor de schaatsfreak.
...
's-Gravenzande ligt hemelsbreed verder van Zeeland (Scharendijke) dan jij (Woudenberg) van Brabant (Oss)
Hier in Heenvliet sneeuwt het nu ook licht. (Zelfs Heenvliet ligt hemelsbreed nog 25 km van Zeeland (Bruinisse))
Als het water onder het te vormen ijs al bij nul is dan hoeft er via de relatief goed isolerende ijslaag minder veel warmte daarna te worden afgevoerd.
Veel wind voor er strenge vorst met weinig wind komt is de ultieme natte droom voor de schaatsfreak.
Wind is pas gunstig als er al ijs ligt! De ultieme droom is weinig wind met vorst, zodat er een ijslaag kan vormen en dan een stevige wind zodat de warmere lucht uit het onderliggende water steeds afgevoerd kan worden. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 20:24 uur, door mph