KT is goed van gfs
Wat zijn/betekenen de afkortingen KT en LT, in gemakkelijk Nederlands, als ik vragen mag?
Gilleess:
KT:korte termijn
LT; lange termijn
LT; lange termijn
Wolkje:
Ah, dank
Marga: voor de leesbaarheid samengevoegd | Gewijzigd: 30 januari 2012, 18:35 uur, door Marga
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Met de temperatuur is het hier namelijk hetzelfde. Voor vannacht was -8 à-10 verwacht, maar het is nu al 10 graden onder nul en het eind van de daling nog niet in zicht. Afgelopen nacht was het ook 5 graden kouder dan verwacht.
Wat betreft sneeuw hebben we hier nog 10cm liggen, maar dat is van vorige week zondag dus niet echt vers meer. Er is wel kans dat er het een en ander vanaf de Oostzee komt deze week. Ik ben benieuwd!
maar het is zo weinig dat de wegen nog gewoon goed begaanbaar blijven.
wel wat wit ,maar geen grote hoeveelheden.
zal mij benieuwen als de temp zo gaat dalen of er meer blijft liggen of dat het langzamerhand stopt met sneeuwen.
als ik zo kijk zal het nog wel even doorgaan.
Met de temperatuur is het hier namelijk hetzelfde. Voor vannacht was -8 à-10 verwacht, maar het is nu al 10 graden onder nul en het eind van de daling nog niet in zicht. Afgelopen nacht was het ook 5 graden kouder dan verwacht.
Wat betreft sneeuw hebben we hier nog 10cm liggen, maar dat is van vorige week zondag dus niet echt vers meer. Er is wel kans dat er het een en ander vanaf de Oostzee komt deze week. Ik ben benieuwd!
Bij ons valt het hoger uit, tenminste hier wel.
Ik denk dat "gewoon kanalen" wel wat langer kan duren voor zover het kanalen zijn die voor de scheepvaart op diepte gehouden worden.
Wegen zijn moeilijk begaanbaar, zal moeilijke ochtendspits worden vrees ik.
Dat is wel wat meer dan verwacht denk ik, geniet er van. Spijtig dat wij daardoor minder (praktisch niets, enkel op de planten en de auto's 1mm) hebben gekregen. Maar ja, wie weet vanavond nog.
Wegen zijn moeilijk begaanbaar, zal moeilijke ochtendspits worden vrees ik.
Hetzelfde voor hier, sneeuwt nog steeds. Momenteel goed voor zo'n 6cm.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html
Ik moet er wel bij zeggen ik zit in het gebied en er valt niks