MODELBEOORDELING:
Zowel Hirlam als ECMWF laat de occlusie en daarmee ook het gebied met lichte sneeuw vanmiddag, op bijna de huidige positie, over het midden van het land liggen. Vannacht over Zeeland wegtrekkend. Harmonie 06z run is te snel met het over Zeeland verplaatsen van de occlusie/sneeuw, reeds vanaf 17 UTC vanavond. Uitgangspositie Harmonie is ook al te westelijk.
NEERSLAG:
Bij de occlusie vandaag bij tijd en wijle wat lichte sneeuw of motsneeuw, geringe hoeveelheden. De activiteit van het neerslaggebied varieert wat, dan neemt het wat af en dan neemt het wat toe. Pas vannacht zal het neerslaggebied boven het zuiden van het land helemaal gaan verdwijnen. Morgen overdag droog.
Hier begint het trouwens weer wat 'serieuzer' te sneeuwen...
Pas vannacht zal het neerslaggebied boven het zuiden van het land helemaal gaan verdwijnen. Morgen overdag droog.
Wel gek dat er op de buienradar niks te zien is.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
We zullen moeten wachten tot vrijdag volgens de 12z run van GFS.. Deze laat vrijdag 10cm vallen in het westen en zuidwesten en daarna terug wind uit het oosten:)
Toch wel mooi.. Maar kan nog veranderen. En jan, kunnen wij als buitenstaanders die hirlam ook zien? | Gewijzigd: 30 januari 2012, 17:35 uur, door Gilleeesss
Zou het ijs al dik genoeg zijn tegen die tijd? Want er ligt volgens mij nog nergens ijs
Ligt er aan wat voor water het is, gewoon kanalen en grotere slootjes: ja, maar de wat grotere meren denk ik net niet.
MAAAR als ik het zie, laat ik die storing liever weg, het verpest het wel een beetje..(het zou wss regen zijn) | Gewijzigd: 30 januari 2012, 17:45 uur, door Gilleeesss
Hoop toch wel dat ook hier de winter aan komt zetten.
+6??? Waar woon jij? Miss ook handig om in je profiel te zetten waar je woont
Zou heel mooi zijn, gisteravond stelde niet veel voor
Aan komend weekend maar de echte vlokken?
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Reken daar maar niet op.. is ver aan het uitsneeuwen.
Hier helaas ook niks gevallen.. Ja een hele dag motsneeuw hebben we niks aan | Gewijzigd: 30 januari 2012, 17:49 uur, door Stefanv
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Hier helaas ook niks gevallen.. Ja een hele dag motsneeuw hebben we niks aan
denk dat er morgen hier toch een dun laagje ligt van misschein een halve cm