Of een emmer warm water op het ijs doet ook wonderen
De korrelsneeuw lijkt nu even gestopt te zijn. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 16:16 uur, door PatrickM
Het proces van oplossen van een front heeft een officiele naam, frontogenese ( ja, echt....) | Gewijzigd: 30 januari 2012, 16:22 uur, door stratocumulus
Ik heb een paar keer de kreet frontenkerkhof voorbij zien komen,daar kan ik wel mee leven
En het gebeurt vaker een jaar of vijf geleden bijvoorbeeld was er ook een storing die leegsneeuwde boven ons land:
Hindeloopen neemt eerste voorzorgsmaatregelen voor eventuele Elfstedentocht .... http://bit.ly/AvO6y7 #schaatskoorts via @wolvenne
Ze zijn er dus weldegelijk mee bezig daar in het noorden.. Spannend!
In grote delen van Rotterdam, Schiedam en Vlaardingen is er sinds vanmiddag half drie geen stroom, dus ook geen verwarming!
7.7 cm sneeuw
ben benieuwd hoe hard het 's nachts gaat afkoelen bij jou de volgende dagen
Het zal ook eens niet...
Iemand enig idee of de Poolse storing onze richting op komt? Daar is het net een horrorwinter met nacht temp. van -35.
Dat is vogens mij de zogenaamde koude put ( lagedrukgebiedje dat op hoogte is gevuld met koude lucht, in dit geval extreem koude lucht ) die van het weekeinde deze kant op komt en indirect een sneeuwdump KAN veroorzaken, maar alles is erg afhankelijk van de koers van deze storing. Wel wordt het door de extreme kou hogerop ook beneden erg koud....heb ik allemaal hier geleerd hoor | Gewijzigd: 30 januari 2012, 16:32 uur, door stratocumulus
In grote delen van Rotterdam, Schiedam en Vlaardingen is er sinds vanmiddag half drie geen stroom, dus ook geen verwarming!
Idd, het was en is hier vandaag kurkdroog geweest, net even minieme sneeuwvlokjes, maar nu ook al weer droog.
En idd, die lucht, alsof het ineens met bakken uit de lucht kan vallen
10 km zuidelijker 0 cm, en golfjes op de vijvers. Alleen in de kanten een heel klein laagje, de wind moet hier even wat gaan liggen zodat het dicht kan vriezen. Daarna zou het hard moeten gaan aangroeien!
Daarom,laat hun daar maar lekker met die sneeuw tobben
- 3,4 graden en going down....
Ga er maar van uit dat Limburg gemiddeld 2 a 3 graden kouder zal worden dan voorspeld.
Vrijdag/donderdag worden dagen om in de gaten te houden, dan mogelijk temperaturen van beneden de -15.
Wat dus zomaar ook -18 of -19 kan worden. We zullen het zien
Als je de 'Witte brug' (brug over de Neerbeek) over gaat, sneeuwt het.
Heel raar... dat is trouwens geregeld met sneeuwval. Dat het aan één kant van de Neerbeek sneeuwt terwijl het aan de andere kant droog is. Hoe kan dat?