Ja hier zie ik ook iets grotere vlokken naar beneden vallen. Maar als ik naar satteliet kijk zie ik ook dat er wat dikkere bewolking boven midden nederland ligt.
Thermometer geeft - 4 aan hier. Bewolkt en guur. Als het nu al kouder uitpakt, ben ik zeer benieuwd naar de aankomende paar dagen.
Jammer genoeg liggen de sloten nog open, hoop dat het aankomende nacht wat meer dicht gaat vriezen!
Oh ja, gevoelstemperatuur momenteel -10. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 12:44 uur, door Sanwa
Thermometer geeft - 4 aan hier. Bewolkt en guur. Als het nu al kouder uitpakt, ben ik zeer benieuwd naar de aankomende paar dagen.
Jammer genoeg liggen de sloten nog open, hoop dat het aankomende nacht wat meer dicht gaat vriezen!
Dat zal wel gebeuren temps van ong -5 en -10 bij sneeuw
Zit toch sneeuw voor vrijdag in jou kaartjes voor nl
heb de voorkeur voor dit soort kaarten zijn wat duidelijker
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
De 10 cm temperatuur had die vreemde piek niet.
Hier in Heenvliet nog geen sneeuwvlokje waargenomen.
heel erg lichtjes je kunt het eigelijk geen sneeuwval noemen
Ja hier komt ook van dat kleine spul naar beneden.
Van mij hoeft er ook geen dik pak te vallen.
Zoals het er nu uitziet is het al een leuk sfeertje.
de weerkaart van 1956
Zeker een zeer overeenkomstige situatie. Die winter verliep vervolgens historisch ondanks het matige begin.
Hier is een mooi stukje geschreven over die periode: http://archief.weer.nl/?menu=view&cat=...leen07022006.wn
Hier een stukje uit het artikel:
De winter van 1955-’56 was streng, maar dat kwam vrijwel uitsluitend door een zeer langdurige en intensieve koudegolf die inviel op 29 januari en aanhield tot en met 27 februari. Hierdoor is februari 1956 in ons land de koudste wintermaand geworden sinds het begin van de metingen in 1706. In De Bilt werd een gemiddelde maandtemperatuur berekend van -6.4 graden. Omdat deze gebeurtenis dit jaar precies 50 jaar geleden plaatsvond, verdient deze winter het in het algemeen en februari 1956 in het bijzonder, dat daar uitgebreid naar wordt teruggeblikt.
Zolang de kern met nog hogere luchtdruk maar ten noorden van ons ligt zitten we goed voor de kou. Zodra die ca 1030 ten zuiden van ons ligt en bij ons is die lager, dan krijg je een ZW stroming met lucht aangevoerd over de relatief warme Oceaan/Noordzee. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 12:57 uur, door Ben47
Dat weet ik nog niet, hier is het vannacht ook -5 geworden, maar door de wind zijn de sloten niet dichtgevroren. Hopelijk gaat de wind vannacht even liggen. Water is in ieder geval wel goed afgekoeld.