Helemaal top,en nu weer on top(ic)
Toevallig dat dit net de laatste post is nu ik weer even kijk, iik heb n.l. net een klein experiment gedaan om te kkijen of sneeuw nou kan blijven liggen of niet.
Kortom ik ben een weiland in gestapt met een oude vleesthermometer (zo'n prikgeval uit de professionele keuken dus met meter in de tip). Zorgvulidig gekeken of ik niet in de buurt van een koeieflap stond en gemeten.
Eerst natuurlijk de lucht , niet twee meter hoog gehouden, het gin me om de vergelijking. OP ongeveer 1,30 meter was het -0.5. laag bij de grond idem. zet ik de punt op de grond dan wordt het al snel +1.7, op een halve centimer + 2.o en als ik um helemaal in de grond prik kom ik op +3 uit.
Intensiteit zal wel niet hoog genoeg zijn en luchtvochtigheid te hoof?
is dat de temperatuur van de lucht aan de grond of de ondergrond zelf?
Hier ook alleen maar kleine stipjes. Als ik nu op Buienradar kijk, lijkt het net alsof de sneeuw een beetje blijft hangen en niet richting Rotterdam komt
waarom zo ver vooruit, vrijdag toch al een kans of heb ik het mis
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
de weerkaart van 1956
En de weerkaart van volgende week
Klopt het dat de luchtdruk nu ook hoger is in Nederland dan toen in 1956? En hoe zit dat precies met die luchtdrukken? Als we bijv. rond de 1030 blijven zitten we goed en als we lager zitten, zitten we dan minder stabiel en meer vatbaar voor depressies?
Over grote lijnen genomen wel, maar er zijn altijd uitzonderingen zoals vandaag. Boven de 1030 en alsnog een kleine storing.
sneeuwdek vrijdag alleen zuiden van belgie en zuidoost nederland hebben sneeuwdek van betekenis. dit is wel het gfs model kan zijn dat er al andere modellen meer sneeuw geven maar heb de kaarten nog niet bekeken
| Gewijzigd: 30 januari 2012, 12:39 uur, door Debbieke