ik kan het zomaar geloven.
inmiddels is het hier weer zacht gaan sneeuwen
Volgens de oper van EC blijft het in heel het land vriezen na het weekend met in het weekend sneeuw. In zeeland zondag en maandag +6........
Pluim: | Gewijzigd: 30 januari 2012, 10:09 uur, door Stefanv
Dis is de pluim van gisterenavond, alleen hebben ze de tijd in 09.00u veranderd. Kijk maar naar tijdstip waarop de pluim begint of vergelijk hem met die van 22u gisteren. | Gewijzigd: 30 januari 2012, 10:13 uur, door Ben47
| Gewijzigd: 30 januari 2012, 10:49 uur, door Marga
Gladheid Lokale gladheid als gevolg van sneeuwval of sneeuwresten Geldig: maandag 30 januari 2012 vanaf ca 08 uur gedurende ca 28 uur
Winterse neerslag Van tijd tot tijd lichte sneeuw of motsneeuw Geldig: maandag 30 januari 2012 vanaf ca 08 uur gedurende ca 22 uur
bron: KNMI
dus ik heb hier in het zuidoosten nog wat tegoed.
ik woon boven Eindhoven, ongeveer boven dat gebied wat nu nederland wil binnenkomen
Ik heb helaas het witte goedje nog niet mogen ontvangen.
Het wil maar niet naar boven dat buitje.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Let it snow, let it snow, let it snow! Sinds gisteravond is een groot deel van het land bepoederd met een dun laagje sneeuw. Uit het Limburgse Hoensbroek kreeg ik een melding van 2 centimeter. De lichte sneeuw werd veroorzaakt door een frontaal systeem dat als overgang fungeert tussen minder koude (maritiem polaire) lucht ten westen van Nederland en droge (continentaal polaire) vrieslucht boven het Europese vasteland.
Het front stagneert vandaag noordwest-zuidoost over Nederland. De stagnatie heeft alles van doen met een stroperig hoogtelaag boven het westelijk deel van de Noordzee. Pas wanneer de storing de komende nacht ten zuidwesten van Nederland langs naar Frankrijk trekt, komt het front in beweging. Onder invloed van de depressie in de bovenlucht (het hoogtelaag dus) activeert het front soms wat. Dat betekent van tijd tot tijd lichte (mot)sneeuw.
In het noordoosten van het land sneeuwt het niet en komen opklaringen voor. Het kwik is daar lokaal tot net beneden de grens van -5,0º gezakt ofwel matige vorst. Vanmiddag lopen de maxima uiteen tussen -1 in het zuidwesten en -3 in Groningen. De oost- tot noordoostenwind is matig van sterkte.
Aan de zuidflank van de Russische barometergigant breidt de droge continentale lucht zich de komende nacht over vrijwel het hele land uit. Opklaringen krijgen dus de overhand en dinsdagochtend vriest het 3 tot 8 graden. Dinsdag overdag wordt het bij flink wat zonneschijn niet warmer dan tussen -2 en -5. De wind waait matig uit het oosten tot noordoosten.
Woensdag en donderdag blijft het zonnig en koud winterweer met in de nacht en ochtend minima tussen -6 en -10, ’s middags maxima tussen -2 en -5.
Ondertussen komt vanuit Oost-Europa een imponerende ‘koudebel’ dichterbij. De atmosfeermodellen verwachten dat het traject van de ‘Siberische koudebel’ iets noordelijker zal zijn. Daardoor wordt het Noordzeegebied tijdens het weekeinde kwetsbaarder voor verstoringen. In met name de kustgebieden zou dat op sneeuw van betekenis kunnen uitdraaien en minder vorst (vlak aan zee temperaturen boven nul). Zeker is deze ontwikkeling echter nog niet.
Bron: Jan Visser
Ik quote uit mijn eigen bericht van hedenmorgen:
Marga | Gewijzigd: 30 januari 2012, 10:47 uur, door Marga