beetje zelf getekend geloof ik maar dit is het antwoord op een vraag van mij over de regio's. Op dit kaartje staat Leeuwarden ook aangegeven dus vandaar dat ik deze post gebruik.
Nu ben ik ok een zuiderling maar voor mijn gevoel is alles wat "oost" in zich heeft ten Oosten van de lijn Lauwersoog Apeldoorn Eindhoven.
je snapt het denk ik niet helemaal
ik bedoel dat de pluim van het noorden altijd heel erg afwijkt van de temp van leeuwarden
@ dutchweahterman
eerst maar even afwachten :P
| Gewijzigd: 29 januari 2012, 15:56 uur, door nielslwder
Ik ga voor een Elfstedentocht en een Noorder rondrit (tja ben Groningse )
Maar misschien is dit een onderwerp voor een ander/nieuw topic?
Ja Bremen straat wordt wit
was vanmiddag niet zo
http://87.139.20.112/view/view.shtml?image...mjpg&size=1
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
http://www.t-online.de/wetter/info/niederschlagsradar.html
Nog meer keus:
http://www.kaikowetter.ch/radar.php
Momenteel in Gendringen -1.8, over een uurtje ga ik op weg naar Nijmegen, eens kijken hoe het daar is.
We kunnen toch wel een aantal dingen vaststellen.
De kou blijft minimaal een dag of 9, met tot nu toe de laagste temperaturen aan het eind van komende week.
Vanavond/vannacht/morgenvroeg sneeuw met in de noordoostelijke provincies het eerste sneeuw, maar het minste, en in de zuidelijke delen van Nederland het laatst aan de beurt, maar wel 't meest.
Met deze gegevens durf ik wel te beweren dat er over een dikke week de eerste schaatstoertochten gehouden kunnen worden in het oosten, midden en noorden. Dat zou in ieder geval wel prachtig zijn.
Komt door opglijding dat boven ons land zal gebeuren vandaar dat het boven ons land wat stagneert en door opglijding word het een beetje geactiveerd.
Middelhoge wolken zijn een wolkenfamilie en zijn meestal te vinden in een gebied van de atmosfeer waar de temperatuur onder de 0 graden Celsius ligt, maar waar de wolkendruppeltjes nog niet zijn bevroren. Ze bestaan dus meestal uit onderkoeld water, en daardoor hebben ze een andere structuur dan hoge wolken. De hoogte van de middelhoge wolken is afhankelijk van de luchtdichtheid en de temperatuur ter plaatse. In gematigde gebieden ligt dit ongeveer tussen de 2 en 7 kilometer.
Krullen, veren en pluimen worden niet meer in de middelhoge wolken gevonden, maar wel ribbels, bolletjes en uniforme of streepachtige structuren. Er ontstaan schaduwen op de wolken, doordat ze veel dichter zijn dan hoge wolken. Ze vertonen ribbel- of golfstructuren, waaraan men kan zien dat ze door opglijding zijn ontstaan.
Opglijding leidt vaak tot regen, en daarom zijn middelhoge wolken met ribbel- of golfstructuren meestal een teken van weersverslechtering. Maar nog betrouwbaardere voorboden van middelhoge wolken zijn de castellani. Ook de lenticulariswolk is een interessante vorm van middelhoge wolken
Marga: Wel de bron vermelden!!!!!!!!!!!! | Gewijzigd: 29 januari 2012, 16:55 uur, door Marga
Als het sneeuwfront doorzet, en deze net even iets eerder aankomt, dat hebben we een filechaos te pakken gok ik zo maar...
Nee even serieus... moeten we buienradar geloven met de aangegeven sneeuw... want het zuidwesten blijft de boel hangen, dus kan er daar een aardig vlok gaan vallen... of is dit stuifsneeuw.. ??
Iemand een idee ???
Wel leuk vooruitzicht.... dat wordt sneeuwpoppen bouwen en sleetje rijden...en later schaatsen...... kortom: H E E R L I J K ! ! !
Sneeuw zal veel te poederig zijn om sneeuwman mee te maken en de kans dat er genoeg valt om te sleeën is heel klein! Maar het kan natuurlijk altijd
Als we wat geduld hebben krijgen we zeker wel sneeuw als is het met een dooifront dat eerst de koude lucht moet opruimen! Nu eens kijken waar onze Amerikaanse vrienden mee komen
hoop dat het zuid holland ook nog mag over komen.
Hier valt juist het meeste, samen met zeeland, brabant en limburg Neerslaggebiedje gaat kantelen en blijft zo'n beetje hangen of zeer langzaam wegschuivend naar het ZW boven onze provincieën