Zo snel kan het toch niet gaan?
Van het KNMI:
| Gewijzigd: 29 januari 2012, 15:02 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
En ik persoonlijk, heb daar niet zo veel zin in, al vind ik sneeuw wel leuk...Maar niet ZO koud...
Dan moeten we naar Friesland verhuizen, de pluim van noord is een tikkie warmer!
Ik vind de komende vorst wel handig, ik moet in een stuk bos werken waar ik nu niet met mijn gereedschap en wagen kan komen omdat het te nat is, de sneeuw en bijbehorende gladheid mag nog even achterwege blijven zolang ik nog met de motorkettingzaag moet jongleren.
Zo snel kan het toch niet gaan?
Dat is voor sloten en plassen op maximaal 1 meter diep, zo snel gaat het dus niet met kanalen en rivieren van meer dan een meter diep.
ik gebruik altijd die van noord oosten want pluim noord berekend alleen kust plekken dus hier in leeuwarden klopt er niks van;)
Bron: weer.nl
Toch nog sneeuw in zeeland zoals het er nu uitziet
*Edit Debbieke: Dit bericht vind je terug in het topic: Berichtgeving over de winter. | Gewijzigd: 29 januari 2012, 16:21 uur, door Debbieke
gaat wel ontzettend traag | Gewijzigd: 29 januari 2012, 15:14 uur, door Debbieke
Daar valt ook niet veel
http://leixner.de/english.asp | Gewijzigd: 29 januari 2012, 15:14 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Onweersdagen: 0
FF melden dat de strooidiensten niet mee mogen staken, maar veel hangt er vanaf of wegen en verkeer de eventuele sneeuwbuien zien aankomen, als je wilt weten of er gestrooid wordt, kijk dan naar volgende link : http://www.mil.be/meteo/index.asp?LAN=nl&a...&int_hour=0 (als ze daar oranje geven, mag je er zeker van zijn dat de strooidiensten gaan uitrijden.)
regio's
beetje zelf getekend geloof ik maar dit is het antwoord op een vraag van mij over de regio's. Op dit kaartje staat Leeuwarden ook aangegeven dus vandaar dat ik deze post gebruik.
Nu ben ik ok een zuiderling maar voor mijn gevoel is alles wat "oost" in zich heeft ten Oosten van de lijn Lauwersoog Apeldoorn Eindhoven.
FF melden de strooi diensten hier die staken momenteel.