Die denken er toch wel anders over er zal ook na het volgend weekend helemaal geen dooi komen het zal blijven vriezen en die sneeuwstorm is helemaal bullshit.
Daar denken andere weermodellen heel wat anders over. EC van -17 op 1500 meter naar -2. Niet alleen het positieve zoeken, ook naar de andere kant kijken
Het is al moeilijk genoeg om de sneeuwverwachting voor vanavond/morgen helder te krijgen. Maakt het forum wat prettiger en zinvoller om te lezen.
mogenlijke oorzaak de grond temperatuur! er zit nog warmte in de grond!maar daar maakt de koude zo meteen een eind aan, dus wees gerust!
beide dat is "het" front en hopelijk voegt het samen.
(offtopic) kun je misschien een link zenden van dat radar beeld dat je gebruikt kan hem nergens vinden namelijk
Het zag er (ruim) een week geleden ook nog heel anders uit. Niemand had zien aankomen dat we nog met zo'n kou te maken zouden kunnen krijgen deze winter. Dat er echter hoop was op een beetje week kou (maar niet wat er nu verwacht wordt) had iemand twee weken geleden al gezegd.
Ik wil graag mijn sneeuwschuiver niet al te veel afslijten
Zal er toch eerst sneeuw moeten vallen.. haha grapje
Maar ff on topic: is het geen goed idee dat er twee aparte wintertopics komen? Een waar enkele verwachtingen, waarnemingen, nieuwsberichten, kaartjes oid. geplaatts mogen worden en een apart topic voor het slappe geouwehoer ?
Edit Marga: Slap ouwehoeren kunnen jullie ook doen in de chat *hint hint* | Gewijzigd: 29 januari 2012, 12:50 uur, door Marga
Toch laat Hirlam het hier bijna 9 uur lichtjes sneeuwen, met een intensiteit van laten we zeggen gem. 0,5mm per uur (aan de hand van de kleurtjes roze)
0,5x9uur=4,5 mm = 3,6 cm. (16mm=20cm sneeuw zei Jan geloof ik....)
....Ach we zien wel, we worden al verwend van de week | Gewijzigd: 29 januari 2012, 13:01 uur, door Lukas
Slechte run
Het credo is dan duidelijk. Er is een dag of 5 of 6 vorst onderweg...
*Edit Debbieke* Dit bericht kan je ook terugvinden in de berichtgeving over de winter --> http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...9377&st=180 | Gewijzigd: 29 januari 2012, 13:07 uur, door Debbieke