Na het komend weekend lijkt het op de kaarten toch te gaan veranderen. Deze week staan we nog onder invloed van het krachtige hoog boven Rusland, maar vanaf donderdag gaat het toch wat rommelen.
Er ontstaan hier en daar wat lagedruk gebieden waardoor de kans bij ons op sneeuw gaat toenemen.
Nadeel van dit soort ontwikkelingen is vaak dat we dan toch te maken gaan krijgen met een weersomslag.
Slecht nieuws voor de schaatsliefhebber maar goed nieuws voor de sneeuwliefhebber.
Vanaf vrijdag staat er sneeuw op de kaarten met zondag als een dag met veel neerslag..
Wat ik zelf wel even een leuk setje kaarten vond heb ik hieronder gezet. De kans dat dit uitkomt is zeer gering maar indien dat wel het geval is zou er zomaar wel eens een (klein) sneeuwstormpje kunnen komen en dan met name in het noorden ]Noordwesten van het land.
De temperaturen blijven na volgend weekend nog onder nul en zouden pas vanaf woensdag weer boven nul komen.
Dus alle neerslag die er vanaf het weekend valt zou moeten blijven liggen.
kortom werp maar even een blikje op de kaarten.. volgende week kijken of ze uitgekomen zijn..
]
Nogmaals de kans dat dit uit gaat komen acht ik zeer gering maar niet ondenkbaar, het is gewoon een leuk scenario wat op de kaarten staat en vandaar de moeite van het posten waard dacht ik zo.. | Gewijzigd: 29 januari 2012, 09:11 uur, door Callie-P
Op wolken en neerslagfilm van de noodweercentrale is wel e.e.a. te zien.
Nee dat is alleen bij bijv. rtl weer. Het knmi maakt geen onderscheid in zware en lichte sneeuw met tekens | Gewijzigd: 29 januari 2012, 09:34 uur, door Marga
dat is die neerslag bij saarbrucken?
Nee je bent denk ik in de war met de kaarten van weerdirect.
weersverwachting KNMI:
zondag 29 tot en met zaterdag 04 februari 2012
Vandaag en morgen: Overwegend bewolkt en morgen af en toe lichte sneeuw
Vandaag is er veel bewolking maar vooral in het noorden van het land is soms ook de zon te zien. Bij een matige oost- tot noordoostenwind loopt de middagtemperatuur uiteen van +1 graad in het zuidwesten tot -2 in het noordoosten van het land.
Komende nacht is er veel bewolking en kan er met name in de oostelijke helft af en toe lichte sneeuw vallen. Het vriest overal licht met minima rond de -2 graden. De wind is oost tot noordoost en is zwak tot matig.
Morgen wordt het een bewolkte dag en het gebied met lichte sneeuw trekt langzaam verder naar het zuidwesten. Eind van de dag klaart het in het oosten en noorden van het land op. De middagtemperatuur ligt rond of iets onder het vriespunt en de oostelijke wind is overwegend matig.
Ik ben overigens wel zeer benieuwd wat de gevoelstemp gaat zijn. Die zou wel eens behoorlijk laag kunnen zijn.
kaartje weerdirect:
en de legenda
http://www.meteox.com/forecastloop.aspx?type=1
oftopic, weet iemand hoe je een bewegend plaatje neerzet?
| Gewijzigd: 29 januari 2012, 09:08 uur, door Jeroen71
niet slecht 10 feb jarig ook en mooie sneeuwkansen "P