Zeer koude verwachtingen allemaal.... te mooi voor woorden.... maar op een andere site (WP) verwacht hij -15 tot wel -20.... is dit een scenario wat echt uit zou kunnen komen.... of denken we daar hier toch anders over ???
Op elke andere site staan verschillende verwachtingen.... knmi, meteoconsult, etc...... deze gaan voor een minder koude optie, maar zou hij toch gelijk kunnen krijgen met dit vooruitzicht ??? of is dit lariekoek ???
Er is hier al dagen geleden gezegd, dat als er een sneeuwlaag ligt de temps lager kunnen zijn dan de pluimen nu aangeven. De modellen rekenen de eventuele sneeuwlaag nog niet mee. Niets nieuws onder de zon dus | Gewijzigd: 29 januari 2012, 00:33 uur, door Reutel
Donderdag waarschijnlijk schaatsen al zal ik pas rond het weekend 't ijs op gaan.
Laat maar komen die winterr
Dat heb ik nog nooit gezien op knmi
ik wil gewoon vorst.. voor de ijs maar ah eerste week idd niet veel, maar dan nog. | Gewijzigd: 29 januari 2012, 06:16 uur, door weerextrem
Ja, dan vrees ik dat we van mening verschillen over wat een winters gevoel is
Maar vannacht waren de kaarten, pluimen en andere grafiekjes al niet helemaal juist. Ik neem aan dat de input nu ook weer verschillend is voor de latere runs en we misschien andere uitkomsten gaan krijgen.
Stel dat er morgen/overmorgen op grote schaal een gesloten sneeuwdek valt (die kans is aanzienlijk), betekent dit dan dat de minimumtemperaturen voor komende week nog een stuk lager kunnen uitpakken? (dat die bijvoorbeeld op -10 / -15 kunnen uitkomen ipv -5 / -10?
Die kansen op dat gesloten sneeuwdek worden met het uur minder, dus ik hoop dat er nog wat gaat gebeuren daarboven en dat de kansen terugkeren, want ik heb vele mensen sneeuw beloofd
Vriest het niet maar wel sneeuw dan heb ik pas het wintergevoel.
Dagen achtereen vorst sluit ik niet uit. Heeft te maken met de maanstand. Ook in het verleden, was er sprake van lange vorstperiode die nagenoeg gelijk liepen met de wassende maan. Zie 85, 86 & 87. De volgende volle maan duurt nog een dag of 10. Dit betekent dat de komende vorst periode zeker tot aan deze datum duurt. En waarschijnlijk zelf tot aan 14 februari. Daarna heb je kans tot een weersomslag.