Het zou een ideale basis zijn voor een elfstedentocht, maarja doorgaans hebben we aan 1 week niet genoeg. Het is hopen op nóg een week voldoende vorst, dan zou het wel dichtbij kunnen komen. We moeten afwachten. Het begin is erg mooi zoals het er nu voor staat.
Bovendien heb je ook nog de vrees voor vogels die wakken openhouden.
Het gaat over komend weekend GFS komt met sneeuw voor het weekend van 4/5 feb! Tegen dan is het ijs nog niet dik genoeg en moet er ofwel gepoetst worden ofwel geen elfsteden Maarja eerst maar eens afwachten waar het WC uh sorry EC model mee afkomt
Oke droom modus uit.
Edit: sorry is matige sneeuwval | Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:25 uur, door smarkie
Da's de 06 run die minder nauwkeurig is, dat ziet er inmiddels wat anders uit
ik heb het idee dat het minder spektakel wordt, als ik de GFS aarten nu bekijke ziet ik overdag heel wat groen en 's nachts komt het ook niet meer in de buurt van de -15
BAROMETERS BOVEN 1060 IN RUSLAND
De barometers boven Noord-Rusland zijn nog niet uitgestegen. Een vanuit Noordwest-Siberië ‘oprukkende cel’ doet het weerglas vanaf dinsdag oplopen tot boven 1060 hPa.
dat past niet in het hockey-verhaal, van de globalwarming adepten. Wat wel jammer is van de kou, dat het zoveel energie kost. Voor de verder rest, is het beter dan regen. | Gewijzigd: 29 januari 2012, 15:56 uur, door Debbieke
ik heb het idee dat het minder spektakel wordt, als ik de GFS aarten nu bekijke ziet ik overdag heel wat groen en 's nachts komt het ook niet meer in de buurt van de -15
Je hebt het hier wel over 12 februari he
Dat duurt nog 2 weken!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Laten we hopen dat de strenge vorst z'n werk zal doen, tegen die tijd is het is dik genoeg om op te staan toch denk ik om te vegen? Dat kan in principe toch vanaf 5 cm ijsdikte? (behalve voor immens grote massa's tegelijk natuurlijk) | Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:32 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017:
Terwijl hij een kaartje van 12!! februari erbij laat zien..
12 februari niet meer onder -15 's nachts, pff dan laat maar zitten die winter.
En nu even serieus; dan kan die 06u run minder nauwkeurig zijn, maar je gaat mij niet vertellen dat de precieze dagtemperaturen van over 2 weken van de 12u run wel nauwkeurig zijn.
En in Groningen precies dezelfde dag de primeur voor de eerste sneeuw van 2012. | Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:35 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017:
maar het nog te warm buiten om teblijven liggen 1,5 graden op 2 mtr hoogte.
weg en andere bestrating is dus nog zwart.
en het is zometeen weer voorbij volgens de radar
ga zo even foto's maken.
edit:
is niet de rode auto, deze was fotogenieker | Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:56 uur, door mookje