Dat is nou de hele vraag Misschien enkele centimeters of misschien alleen wat lichte sneeuw. | Gewijzigd: 28 januari 2012, 17:49 uur, door BacciB
dat is niet zo, in mijn ogen, in mijn ogen sneeuwt het uit voordat het uiterste Westen, en Zuidwesten bereikt, en hebben midden en oost de grootste kans erop, maar je hebt wel gelijk qua niet te veel van verwachten! morgen zal het vanzelf duidelijker worden, waar, hoe, en hoogte
| Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:20 uur, door gerard van den brink
Volgens die kaartje van gerard word het hier al niet veel soeps
maarr als uit het oosten moet komen, moet het toch langs hier en hebben wij meer kans, maar afwachten wat het wordt
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
NEERSLAG:
Zeer lokaal, nabij het zuidwesten en boven zee nog een laatste bui. Morgen droog. Pas in de nacht naar maandag zien we op nadering van de hoogterog/occlusierestanten enige neerslag (lees: lichte sneeuw) het oosten van het land binnen komen.
BAROMETERS BOVEN 1060 IN RUSLAND
De barometers boven Noord-Rusland zijn nog niet uitgestegen. Een vanuit Noordwest-Siberië ‘oprukkende cel’ doet het weerglas vanaf dinsdag oplopen tot boven 1060 hPa. De luchtdrukkanjer manifesteert zich ook in de bovenlucht en fungeert zeker niet louter en alleen als een bijwagen van een zich naar het noordoosten uitbouwende hoogterug van het Azorenhoog.
Een omvangrijke koudebel verplaatst zich aan de zuidflank van het hogedrukgebied naar het westen. Dat proces gaat, zoals te doen gebruikelijk in een geblokkeerde luchtdrukverdeling, niet snel. Waar het zenuwcentrum van de koudebel zich rond vrijdag zal bevinden, is nog niet geheel duidelijk. Zeker is dat de atmosfeer dermate koud zal zijn dat de thermometers massaal de grens van -10 zullen onderschrijden. Ik verwacht rond vrijdag in Duitsland minima tot lokaal rond -20, in Polen -25 (in gebieden met sneeuw nog lager) en in het Alpengebied circa -30º. De operationele oplossing van het ECMWF veegt na het weekeinde van 4-5 februari de vloer aan met de winterkou (krachtige westcirculatie). De ‘oper’ heeft echter zo weinig medestanders dat het maar zeer de vraag is of deze optie bewaarheid zal worden.
foto
leuk dat het daar sneeuwt
blijft het ook liggen??
EDIT: lol waar is het bericht van hierboven gebleven?? | Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:02 uur, door nielslwder
Vraag me wel de betrouwbaarheid af maar toch mooi om zien
Straks geen EC voor mij want moet gaan supporteren voor AA gent Hopelijk kan ik thuiskomen en een mooie pluim zien en mooie kaarten
Vraag me wel de betrouwbaarheid af maar toch mooi om zien
Straks geen EC voor mij want moet gaan supporteren voor AA gent Hopelijk kan ik thuiskomen en een mooie pluim zien en mooie kaarten
Woow! ik zie het nu ook! dat zou wel heel erg mooi zijn! en het ijs is dan denk ik al dik genoeg om het sneeuw van het ijs af te halen
Maar toch even voor de zekerheid: Kan mijn man morgenmiddag tot avond veilig naar rotterdam en terug naar zeeland?
Ivm mogelijke sneeuwval?
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Als de sneeuw vooraf valt aan de eerste ijsvorming, is het juist nog veel gunstiger, en hoeft er niks geveegd te worden (wat met dun ijs al niet kan)
Het zou een ideale basis zijn voor een elfstedentocht, maarja doorgaans hebben we aan 1 week niet genoeg. Het is hopen op nóg een week voldoende vorst, dan zou het wel dichtbij kunnen komen. We moeten zien. Het begin is erg mooi zoals het er nu voor staat.
Bovendien heb je ook nog de vrees voor vogels die wakken openhouden. | Gewijzigd: 28 januari 2012, 18:47 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
nou dat valt je nog vies tegen hoor , ik was vorig jaar de hele dag bezig een stuk bonkevaart sneeuwvrij aan het maken
niemand die dacht :hé dat is een goed idee ik ga even helpen ,neee het enige wat ze zijden was kun je niet wat sneller werken ? met een bick smile op hun gezicht...
Maar toch even voor de zekerheid: Kan mijn man morgenmiddag tot avond veilig naar rotterdam en terug naar zeeland?
Ivm mogelijke sneeuwval?
Ja zeker, sneeuw komt pas later in de nacht.