Ben altijd een beetje bang als de media zich er mee gaat bemoeien.
Dat zagen we paar weken geleden ook al toen er mogelijk koude aan kwam
De media sxhreeuwde hoog van de daken, winter komt er aan!
Uiteindelijk werd dat dus niets. Maar nu kan het niet meer mis gaan!!!!!!
Ciao Johann
Thankx,ok duidelijk
Dat zagen we paar weken geleden ook al toen er mogelijk koude aan kwam
De media sxhreeuwde hoog van de daken, winter komt er aan!
Uiteindelijk werd dat dus niets. Maar nu kan het niet meer mis gaan!!!!!!
Toch vind ik het stuk van de Telegraaf niet raar hoor, ze overdrijven niet echt, ze zitten best op 1 lijn met wat hier allemaal wordt gezegd.
OUTLOOK
Op maandag en dinsdag, is het geleidelijk kouder uit Oosten. In matige tot verse Oost tot zuidoostelijke wind en sneeuwlaag mogelijk blijven in het Ertsgebergte. In de oostelijke helft is grotendeels droog en lage bewolking en er is tijdens de dag gemakkelijker te matigen, verspreide 's nachts onder een wolkenloze hemel ook strenge vorst. In het verre westen en zuidwesten is het op momenten meer bewolkt; Het is onzeker of sommige sneeuwval zal voordoen. Ook in het westen alleen zelfs waarden op 0 behaalde graden worden overdag en 's nachts sets zijn verspreid gemakkelijker tot matige frost.
Wij verwachten een meteorologische functie, namelijk de vorming van de zogenaamde Oostzee mark of ook Engels Lake ingang van woensdag genoemd. De zeer koude Festlandsluft stromen die, vergeleken met de temperatuur, milde zeewater en veel vocht waardoor. Vervolgens permanente Sneeuwstraten te verwachten dat straatlijn steeds weer dezelfde kustgebieden kan ontmoeten en leiden tot grote hoeveelheden sneeuw. In verband met stormachtige vlagen van Noord Oosten, massale sneeuwlaag zijn vervolgens mogelijk in zeer koud, omdat de sneeuw erg droog zal zijn of pulvrig. Significante sneeuwval zijn daarom mogelijk in zones die voldoen aan de wind van de Baltische Zee gemaakt. In de andere gebieden van Duitsland schijnt de zon vaak droog, frigide lucht. Bij voorkeur aan de rand van de Alpen en de Ostflanken van de lage bergwaaier wellicht bewolkt soms maar ook hochnebel. Er is een wijdverspreide permafrost, met overdag hoogtepunten zullen tussen-1 graden op de Neder-Rijn en in de bocht van Keulen en -10 graden in het Oosten en zuidoosten. In de lage bergketens is het nog steeds kouder met rond-15 graden op de dag. Verwachten dat wij matig verspreiding aan strenge vorst tussen-7 graden op de Neder-Rijn, boven Rijn, evenals op de kusten, -10 tot-15 graden naar het Oosten en zuidoosten, en-16 omhoog tot-25 graden Celsius in enkele centrale bergdalen, en kunnen in de nacht. Met verse te sterke windstoten vanuit oostelijke richtingen zal de temperaturen van ten minste 5 tot 10 graden kouder voelen!
Begrijp er niet zo heel veel van beetje rare vertaling.
Maar is dat voor heel NL of alleen kust.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
OUTLOOK
*mooi fenomeen*
Volgens mij liggen wij niet in het stromingspatroon van wind die over de Oostzee ik getrokken. NO-Duitsland volgens mij?
Maar ik ben geen deskundige.... Johann???
Maar is dat voor heel NL of alleen kust.
Wadden/noordkust( provincies )
Maar kan er ook een lke effect ontstaan boven het ijsselmeer? | Gewijzigd: 28 januari 2012, 11:59 uur, door stratocumulus
Alles bepalend is daarbij uiteraard de windrichting. Alleen onder de juiste hoek bereiken de buien de eilanden. De kans dat de sneeuwbuien nog verder het land intrekken lijkt op dit moment klein. Maar mocht de windrichting meer noordoost dan oost worden dan komen de buien uiteraard wat zuidelijker. Andersom, blijft de wind te veel oost dan blijven de buien op zee en krijgen de wadden geen sneeuw.
De sneeuwbuien komen boven de Oostzee in de loop van woensdag en donderdag opgang. Vanaf dat moment moeten de sneeuwliefhebbers op de Wadden de windrichting in de gaten houden.
Stukje van weerplaza net geplaast dat gaat er ook over (lees dit maar even)
Maar ik ben geen deskundige.... Johann???
Gaat gewoon over Lake Snow Effekt. Heb daar een tijdje geleden hier ook al eens over geschreven.
Geldt ook voor de Wadden, mits aanstroming goed !
Ciao Johann | Gewijzigd: 28 januari 2012, 12:08 uur, door Alpenweerman
Nou ja "hier allemaal", hier noemt iemand af en toe een temperatuur van -16 of lager met een uitroepteken en dat valt dan op. Geenstijl haalt zijn weerberichten ook van deze site af. Inderdaad is er ene kaartje met een "-16"mar da;s vor over een week, ik wil de betrouwbaarheid van dat kaartje niet in twijfel trekken voor wat betreft dat het koud gaat worden maar om op een week vooruit tot op de graad te zeggen hoe koud het wordt, dat is nog wat overdreven denk ik.
Maar op de diverse fora (ps fora is al meervoud, daar hoeft niet nog eens " 's " achter) wordt door enkelen wel naar dat ene hele koude lid gekeken en dat pikken de vage media dan op. persoonlijk vind ik de -11 tot -13 van het KNMI voor vrijdag al koud genoeg. En lijkt me ook ietsje waarschijinlijker.