Mooie sneeuwkansen voor zuiden (Limburg) 5 tot 10 cm
Midden Nederland pak hem beet 3 tot 5 cm.
Ciao Johann
@Johann dit zou kunnen betekenen dat we maandagmorgen een kleine verkeerschaos tegemoet kunnen zien.
Vanaf wanneer kun je met zekerheid uitspraken doen dat er ook daadwerkelijk deze hoeveelheden gaan vallen?
Grtz
Echt telegraaf weer, lekker overdreven. Minimumtemperaturen van -16 graden? Ik heb die voor NL nog niet op de kaarten zien staan.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Euuhhmm Jan heeft er 1 op zijn twitter staan: http://twitter.com/#!/Jantje_/status/1...2919552/photo/1 | Gewijzigd: 28 januari 2012, 11:06 uur, door Cdtj3
Als er tussendoor nog wat sneeuw valt, kan het onder een heldere hemel behoorlijk koud worden.
Paar dagen geleden meldden ze nog dat we begin volgende week uitgebreid op natuurijs kunnen schaatsen
Volgens mij kijken ze gewoon naar het meest extreme en spectaculaire lid van de pluim.
Volgens mij kijken ze gewoon naar het meest extreme en spectaculaire lid van de pluim.
Nee, ze kijken niet naar de leden... Ze kijken wat er op diverse weerfora's aan de hand is en daar maken ze een stukje van, dit is me al vaker opgevallen. Historische kou..... ja natuurlijk, 1956 en 1912 worden even niet genoemd alleen maar om aandacht te krijgen. Ook vreemd om te zeggen over weercollega's als zijnde ex-sportredacteur, walg van heel het stukje
Wij leven hier in het heden en ging dus om huidige pluim
En zegt dus wat over de betrouwbaarheid op LT.
Had mooier geweest als ze dichter bij elkaar zaten..... | Gewijzigd: 28 januari 2012, 11:14 uur, door albalinda
Daarom noemen ze het ook Televaag Jan... Net als GS met korreltje zout nemen.
Mooie sneeuwkansen voor zuiden (Limburg) 5 tot 10 cm
Midden Nederland pak hem beet 3 tot 5 cm.
Ciao Johann
@Johann dit zou kunnen betekenen dat we maandagmorgen een kleine verkeerschaos tegemoet kunnen zien.
Vanaf wanneer kun je met zekerheid uitspraken doen dat er ook daadwerkelijk deze hoeveelheden gaan vallen?
Grtz
Over evt kleine verkeerschaos en dat soort zaken laat ik me niet uit en zekerheden zijn er ook niet. Al helemaal niet naar de maandag toe. Veel zal afhangen van de precieze koers van een lagedrukgebiedje en een daaraan gekoppeld hoogtelaagje (koudeputje, T500 hPA -34 a -36 °C °). Vooralsnog wordt berekend dat beide systemen onder Nederland door naar het zuidoosten koersen. Mocht het geheel wat noordelijker (of zuidelijker) doortrekken dan ziet alles er heel anders uit voor de maandag. Uitgaande van de kaarten van vandaag (EC en ook GFS) gaat er in Nederland 2 tot 5 cm sneeuw vallen, mogelijk over het (zuid)oosten van het land ook nog wat meer. Voor Limburg heeft EC-MOS de sneeuw weer teruggerekend (2 - 3 cm), voor het oosten en midden iets opgehoogd (3 tot 5 cm)
Voorlopig dus allemaal nog zeer onzeker vwb sneeuwval, de komende dagen zal meer duidelijke moeten worden. Kortom >> now-casting.
Laagje en koudeputje GFS maandag
Neerslag adhv EC00 (cumulatief) op bovengenoemde systeem
Ciao Johann
Over evt kleine verkeerschaos en dat soort zaken laat ik me niet uit en zekerheden zijn er ook niet. Al helemaal niet naar de maandag toe. Veel zal afhangen van de precieze koers van een lagedrukgebiedje en een daaraan gekoppeld hoogtelaagje (koudeputje, T500 hPA -34 a -36 °C °). Vooralsnog wordt berekend dat beide systemen onder Nederland door naar het zuidoosten koersen. Mocht het geheel wat noordelijker (of zuidelijker) doortrekken dan ziet alles er heel anders uit voor de maandag. Uitgaande van de kaarten van vandaag (EC en ook GFS) gaat er in Nederland 2 tot 5 cm sneeuw vallen, mogelijk over het (zuid)oosten van het land ook nog wat meer. Voor Limburg heeft EC-MOS de sneeuw weer teruggerekend (2 - 3 cm), voor het oosten en midden iets opgehoogd (3 tot 5 cm)
Oke, Jan duidelijk verhaal.
Thx | Gewijzigd: 28 januari 2012, 11:36 uur, door Sanwa
Ciao Johann
Duidelijk Johan
Even een vraagje; wat is de kans dat zo'n neerslaggebied meer
tegendruk krijgt en daardoor veel langer blijft hangen.
Ik herinner vaag dat dat meerdere malen in Nederland gebeurt is
en daardoor er op bep. plekken veel meer sneeuw viel dan voorzien.
Ciao Johann
Snowcasten en lantaarnpaalkoekeloeren dus! Goed en duidelijk uitgelegd Johann. Heb jij al een pluim op je alpenhoed? | Gewijzigd: 28 januari 2012, 11:34 uur, door Reutel
Duitsers zeggen dat er veel sneeuw komt en wind omdat de oostzee nog warm is?
Voor alleen de kust of heel NL.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Even een vraagje; wat is de kans dat zo'n neerslaggebied meer
tegendruk krijgt en daardoor veel langer blijft hangen.
Ik herinner vaag dat dat meerdere malen in Nederland gebeurt is
en daardoor er op bep. plekken veel meer sneeuw viel dan voorzien.
Tegendruk van wat ?
Het (hoogte)laagje is gekoppeld aan een tak van de polaire-jet welke via Engeland, het Kanaal, Frankrijk tot aan de Golf van Lion verloopt. Het trekt dus vrij snel weg in zuidoostelijke richting naar de westelijke Alpen. Alles zal afhangen van koers en minder van timing.
GFS 300 hPA; jet en HL dinsdag
Ciao Johann | Gewijzigd: 28 januari 2012, 11:45 uur, door Alpenweerman