Ik snap dat ze niet al hun vermoedens kunnen uitspreken op TV, maar ik vind dat het toch wel even benoemd mag worden.
Jan en Johann, bedankt voor de moedige verwachtingen die jullie hebben uitgesproken!
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
-20 of lager in delen van Polen overdag? Hoe betrouwbaar zijn de kaartjes nog haha
Ik snap dat ze niet al hun vermoedens kunnen uitspreken op TV, maar ik vind dat het toch wel even benoemd mag worden.
Jan en Johann, bedankt voor de moedige verwachtingen die jullie hebben uitgesproken!
100% mee eens. Zo onzeker de verwachtingen een week geleden nog waren, zie je nu wat er van gaat komen. En dan straks de weerdiensten weer de schuld geven van het niet tijdig aankondigen van deze 'verassing'. Nee, dit is toch echt een van de redenen waarom ik OO volg als weerliefhebber | Gewijzigd: 27 januari 2012, 20:38 uur, door koen17
tv houden ze zich meer in ,dat is logisch.
dus niks moedigs aan.
gewoon de kaarten lezen en vervolgens de mogelijkheden opnoemen,waar johann en jan en anderen erg goed in zijn.
Kan het niet onderbouwen, is voorgevoel
Ik wel, maar is lt, leuk om te dromen...als dat laag op het eind ten zw van ons onder ons door trekt, krijgen we sneeuw, en frankrijk een dump. Hierna weer skandihoog die ons weer gaat beinvloeden, maar dat verandert nog een miljoen keer. Hopelijk niet teveel
Nee,de temp. zijn ongeveer hetzelfde gebleven.
Het enige verschil is dat in de laatste paar runs naar voren gekomen
is dat de periode van vorst langer als eerst (4 febr.) doorgaat
Later kwam ik er achter dat het een zeldzaam weerverschijnsel was wat ik had waargenomen, poolsneeuw. Heel speciaal!
http://www.knmi.nl/cms/content/40575/poolsneeuw
Wie weet volgende week... | Gewijzigd: 27 januari 2012, 20:42 uur, door Reutel
PS: in mijn ogen kan het sws volg.de week niet meer misgaan~!!
EDIT: past eindelijk mijn avatar bij de sfeer (had hem in oktober al ge-upload
De jet is een groot windveld op grote hoogte ik dacht 15 km hoog
Deze brengt dus de de warme of koude lucht een bepaalde richting op
Zoals volgende week zou dat betekenen dat het hele koude lucht uit
Rusland onze kant opstuurd en koude lucht daalt dus zou dat nog meer kou
Kunnen brengen.
Uiteraard ben ik geen expert jan of johan kan dit misschien beter uitleggen.
En het Onweer-Online woord van deze 'winter' vind ik wel Uitbijter hoor...hahaha
Of heeft er iemand een ander 2011-2012 Onweer-Online winter discussie woord van het jaar?
Groetjes en winterse allen hier!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Deze brengt dus de de warme of koude lucht een bepaalde richting op
Zoals volgende week zou dat betekenen dat het hele koude lucht uit
Rusland onze kant opstuurd en koude lucht daalt dus zou dat nog meer kou
Kunnen brengen.
Uiteraard ben ik geen expert jan of johan kan dit misschien beter uitleggen.
heeey, bedankt hea!! vaag kwam me het bekend voor, maar wist het ff niet meer, maar volgens mij heb j gewoon gelijk
Boeskool:
Citaat van kas, vrijdag 27 januari 2012, 20:59 uur Ik zit dit forum al een tijd te volgen en heb me maar eens geregistreerd. Krijg steeds meer zin in de winter. Hoop dat het nog lekker lang mag winteren.
Kun je misschien in je profiel zetten waar je vandaan komt(welke woonplaats)Dankjewel.
Kas:
Staat er nu bij.
Ruinerwold - Drenthe
Marga: Voor de leesbaarheid van het topic heb ik deze berichten samengevoegd | Gewijzigd: 27 januari 2012, 21:20 uur, door Marga
Welkom Kas, veel plezier hier!
nou toch aardig betrouwbaar hoor ik weet niet of je het doorhebt maar delen van polen liggen veel hoger dan maastricht;)
en bovenndien ligt het veel dichter op rusland