Helemaal mee eens, daarom zeg ik ook dat ik wel in de voorspellingen geloof van aankomende week, maar wat daarna gebeurt is nog lang niet zeker...
soms snap ik niet dat jullie het nodig vinden hem altijd af te kraken
nogmaals hij gebruikte de run waar jullie gister allemaal om zaten te huilen omdat het maar voor eventjes zou zijn
[attachment=80848:Screen_s...14.26.46.png]
[attachment=80849:Screen_s...14.26.53.png]
Het heeft niks met winnen of een spelletje te maken, dus ik geef me ook niet gewonnen
Als ik op buienrader kijk en dan bij 14 dagen vooruit, zie ik de wind draaien naar ZW, ik weet dat buienrader in jullie ogen bullshit is, maar zolang het er staat is er een kans dat het kan gebeuren toch? Kijk als PP het had gezegd had ik het hier niet eens vermeld, maar buienrader is toch andere koek .. en zoals al gezegd 2 weken vooruitkijken blijft koffiedik kijken, dat kan niemand. En ook ik wil winter met zware nachtvorst, mooi weer overdag en een elfstedentocht, begrijp me niet verkeerd..
Heb je een bron hier voor?
Eerste kaartje is overdag
2 kaartje is de nacht van 3 februari de min 30 graden grens is wel heel erg dichtbij
knip plaatje]
en weet je, zo heel ver weg is het ook weer niet, volgende week zondag.. alleen voor weerbegrippen weer wel. Zou zo mooi zijn als alles nu eens op de kaarten bleef staan!
en maandag sneeuw voor het zuidwesten? Lekker hoor! Hopelijk voldoende om de slee tevoorschijn te toveren
http://www.yr.no/sted/Nederland/Friesland/...tidsvarsel.html
wat gewoon motregen betekent (uuh de vertaling dan he van yr)
Ze hebben het vaak bij het juiste eind hoor!
Als ik op buienrader kijk en dan bij 14 dagen vooruit, zie ik de wind draaien naar ZW, ik weet dat buienrader in jullie ogen bullshit is, maar zolang het er staat is er een kans dat het kan gebeuren toch?
No offense Nu geef je idd bronvermelding, de sites waar ik op kijk laten die zuidwesten wind niet zien.. Als je er nu gewoon buienradar had bij gemeld als bron.......
nou bijna dan
Een vuistregel is dat 1 eenheid regen gelijk is aan 8 eenheden sneeuw, dat wil zeggen dat er voor 1 centimeter sneeuw ongeveer 1,2 mm regen nodig is.
(Bron wikipedia )
dus 2 cm sneeuw | Gewijzigd: 27 januari 2012, 15:03 uur, door Roan
Een vuistregel is dat 1 eenheid regen gelijk is aan 8 eenheden sneeuw, dat wil zeggen dat er voor 1 centimeter sneeuw ongeveer 1,2 mm regen nodig is.
dus 2 cm sneeuw
Ja en ik vind 2 cm toch heel wat gezien de verwachtingen, zeker voor hier. Dan zou een groot deel van Nederland toch ook wat kunnen meepikken.
2.4 mm neerslag staat wel ca. gelijk een 2,4 cm sneeuw. is niet exact zo maar wel een vuistregel. BTW dat yr.no is ook niets meer dan een grafische output van een model (ik geloof) GFS evenals de 14 daagse van weeronline en die vooruitzichten van weer.nl die voornamelijk EC gebruiken. ofterwel is de OPER een warme uitbijter dan zie je op YR.no staan dat het zacht wordt.
Om een goede verwachting voor jezelf te maken moet je naar de run kijken en naar de pluim. en verder als een week is alleen interessant om de trend te bepalen adh van de pluim.
Dit is een kaartje van 3 febr 1947. Het leek een dooi-aanval tijdens een periode van vorst die ruim een week daarvoor (21 januari) was begonnen. De dooi-aanval zette niet door. De minimum temp De Bilt was die dag -4,1, max +0,2. Er stond een ZO-wind en er viel ca 3 cm sneeuw. 5 dagen later werd de Elfstedentocht verreden...
Tis jammer Ben dat r weinig mensen de moeite hebben genomen om
zich hier wat in te verdiepen= ook wat van leveren (inschatten)
Ik vond het ene goeie
En ik zat ook te warm | Gewijzigd: 27 januari 2012, 15:12 uur, door albalinda