Laat maar komen
Bekijk die dauwpunten maar eens!
Edit Marga: Plaatje uploaden en niet de img tags gebruiken!!!!!!! | Gewijzigd: 27 januari 2012, 12:42 uur, door Marga
maar dan mag het wel even vriezen maar goed
Is wel eens vaker gebeurt, dus kan maar zo.:)
Dat Friesland minder Hellmannetjes zou krijgen dan het oosten kan kloppen, maar dit gaat veel minder op bij de transportkou die nu uit het oosten gaat komen. Dan kan het tot dicht aan de kust zeer koud worden! Verder is sneeuw slecht voor de ijsgroei ivm de isolerende werking. Een optimaal scenario zou zijn als het eerst een aantal dagen flink gaat vriezen, daarna een laagje sneeuw zodat de temp richting strenge vorst gaat. Sneeuw kan dan van het ijs geveegd worden, de vorst doet de rest
Ik schat in dat in het beste scenario er toch minstens 10 dagen matige en strenge vorst moet zijn voordat we aan een Elfstedentocht kunnen gaan denken.
Laat maar komen
Bekijk die dauwpunten maar eens!
Ongelooflijk.
S'nachts -1 en max temp. + 5 graden regio friesland.
Dagen hiervoor genoeg ijsgroei,water op ijs met wel elfstedentocht gereden.....
Ja dat weet ik nog, van een mij bekende deelnemer (uitgereden ook nog) gehoord dat het wat veel mensen (inclusief friezen en deelnemers) betreft de tocht was die eigenlijk niet meer gereden had moeten worden... Aan de andere kant was afgelasting ook geen optie meer nadat het circus is gang gezet was.
Dat Friesland minder Hellmannetjes zou krijgen dan het oosten kan kloppen, maar dit gaat veel minder op bij de transportkou die nu uit het oosten gaat komen.
[..]
Ik schat in dat in het beste scenario er toch minstens 10 dagen matige en strenge vorst moet zijn voordat we aan een Elfstedentocht kunnen gaan denken.
Groot nadeel van het traject is natuurlijk dat een flink stuk behoorlijk tegen het IJsselmeer aan hikt, en dat heeft veel meer te maken met het weer in het westen dan in het oosten.
Mocht ie komen, dan hoop ik dat ze slim zijn en tenminste 1 van de drie autosnelwegen naar Friesland ergens in het midden van het land afsluiten en alleen deelnemers en ondersteuning door laten gaan en dat de recreanten maar via een van de andere wegen moeten rijden. En de beroemde kreet pas laten vallen nadat er 16.000 slaapplaatsten gereserveerd zijn. De winter en schaatshype wordt denk ik teveel opgefokt om zonder maatregelen te garanderen dat iedereen die ook mag starten het echt kan halen.
zie tot mijn grote schrik dat mijn pluim (zuid) nu kouder uit valt dan noord... maar ja we hebben geen waddenzee met hartverwarmende lieve zeehondjes.