Ik ben een fries en een schaatsliefhebber.....maar helemaal mee eens sneeuw maakt pas echt winter....
de gezelligheid, kids op de slee enz. Tuurlijk leuk zo'n 11steden maar eerst maar eens winter, hier wachten we met z'n allen al zo lang op!
sneeuw op het ijs is niet goed voor de friezen en de schaatsliefhebbers. nu is hele droge sneeuw geen probleem, da heb je zo weg maar als de snweeu aanvriest. ik ben geen (v)(f)ries maar ik meen me te herinneren dat er wel eens geen tochten zijn verreden ondanks dat er een voldoende dikke laag ijs was maar teveel aangevroren sneeuw?
Ik heb even een vraag over de geografische indeling v.w.b de pluimgrafieken. kan ik ergens vinden wat precie sbedoeld wordt met "noord", "noordoost"e.d.? Insteek deze vraag, als Fresland in "Noord-oost"valt is het best wel mogelijk maar ik vind al een tijdje dat de pluimen voor "noord"veel warmer zijn dan die van noord-oost. Als Friesland toevallig in "noord"ligt en niet "noordoost" heb ik er toch een hard hoofd in, nog los van alle logistieke problemen.
Ander opvallend feitje aan de 10 uurspluimen zoals ik die op deze site zie,tot en met zondag 5 februari gaan oper en control vrijwel gelijk op (m.u.v. de pluim "noord" die nog steeds een klein afwijking heeft.)
Maar met een dik sneeuwdek krijg je niet echt mooi ijs sneeuw mag er van mij wel blijven
Onderbouw je verhaal eens met weerkaartjes
Inderdaad, ik was de hele winter kritisch door vele teleurstellingen van hoop over mogelijk invallende kou die gegeven werd, tot nu tioe terecht, maar ben blij dat er toch nog ÃÂets gaat gebeuren. Altijd nog beter dan helemáál niks. | Gewijzigd: 27 januari 2012, 12:01 uur, door Marga
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
ik denk dat je het zo moet bekijken (heb zelf even de rasters ingevoegd
Friesland is het noorden, dus helaas
*edit
zie nu post van Shadow112, ik vind m'n plaatje die ik in 10 seconden heb gemaakt behoorlijk overeenkomen met die van Ben | Gewijzigd: 27 januari 2012, 11:43 uur, door Roan
Ooit eens een topic over gestart....zoek zoek zoek....
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...26849&st=20
Tja, ik vraag me ook af wat het gaat worden met deze kaart.
Wie durft bij deze kaart de 2m temperatuur te zetten voor de nacht en de dag. En of een Elfstedentocht nog mogelijk is. Een echte WC die via Spanje naar Nederland af buigt.
| Gewijzigd: 27 januari 2012, 11:57 uur, door Ben47
Wie durft bij deze kaart de 2m temperatuur te zetten voor de nacht en de dag. En of een Elfstedentocht nog mogelijk is. Een echte WC die via Spanje naar Nederland af buigt.
Durf ik wel
S'nachts -1 en max temp. + 5 graden regio friesland.
Dagen hiervoor genoeg ijsgroei,water op ijs met wel elfstedentocht gereden.....