Als toetje heb ik ook vandaag ook nog een vallende ster op de foto gekregen, al heb ik hem wel flink moeten croppen
Ja, startrail fotografie is erg leuk om te doen! Al moet je wel tegen de kou kunnen, voor een leuke foto moet je al minimaal een uur buiten staan.
Haha ja ik ken het , de sterren zijn momenteel op zijn mooist als het vriest:P
Tip: probeer eens de zomermaanden
Ontopic: gave foto's, voor die melkwegfoto vind ik mooi, welke instellingen heb je gebruikt (iso, sluitertijd etc)
Probeer je er toe te brengen om nog langer te fotograferen, tot je batterij leeg is bijvoorbeeld en met een hogere iso.
Je zal verbaasd zijn hoe mooi het kan zijn dan.
In de zomer is het wel relaxed startrails fotograferen ja, zeker als het een warme nacht is (met leuke gezelschap )
Het kan ook goed in de winter, lekker in de auto zitten en af en toe de kachel aan gaat best goed.
De mooiste foto's zijn te maken op hele donkere lokaties, dus niet hier waar ik woon, in de randstad
Zeeland of in het noorden zijn erg mooie lokaties te vinden (of in het buitenland)
Ik ben er zelf ook graag mee bezig, al heb ik de laatste tijd niet veel gedaan, maar ik ga zeker wel de draad oppakken.
Ik heb op me 400d een grip zitten en die heeft ruimte voor 2 batterijen, dus 3 uur foto's maken is dan mogelijk.
Dit was ander half uur met iso 400 +/- 180 foto's
001Startrails_zeeland_sep2009 by Glenn_Mitchell, on Flickr
Dit was 3 uur +/- 360 foto's richting de poolster voor het leuke effect
002Startrails_zeeland_sep2009 by Glenn_Mitchell, on Flickr
Succes ermee
Glenn
Het fotograferen tijdens de zomermaanden vind ik niet echt super, al is het natuurlijk wel lekker warm De zon staat tijdens de zomer maar een paar graden onder de horizon, dus echt pikkedonker is het 's nachts niet. Het is in de winter af en toe afzien, maarja, je moet wat overhebben voor mooie plaatjes.
@Roan Voor het fotograferen van de melkweg heb ik de volgende instellingen gebruikt: F4, sluitertijd van 1,5 minuut (bulb) en ISO800
@Glenn De bovenstaande foto's had je mij inderdaad al een keer laten zien, maar het probleem met mijn camera's (D200 en D300) is dat hij je niet heel hoog kan met je iso. Ik moet toch maar eens de D3x van mijn werk lenen, dan kan ik lekker op iso 6400...haha