http://www.wetterzentrale.de/pics/senspanel1921.html
Concluderend: winterinval aan het einde van het weekend, in ieder geval tot en met donderdag. Daarna zijn er eigenlijk twee opties. Verscherping van de koude of overgang naar een meer (zuid)westelijke stroming. Pluimen ECMWF en GFS en de operationele runs van GFS, GEM en UKMO gaan hoofdzakelijk voor verscherping. JMA en hoofd- en controlerun ECMWF gaan voor meer westelijke aanvoer. Ik deel overigens de mening van enkelen hier dat het hoog vaak teveel naar het oosten wordt voorspeld. Als het misgaat, ligt daar de oorzaak. Dan zit je in Turkije waarschijnlijk in een koudegolf, terwijl we hier genieten van 10 graden. Maar vooralsnog is dit een minderheid.
Zo, nu verder met studeren...
...en het ontbreken van een sterk laag in zuid/midden europa die de boel aanwakkert...die wordt ook niet berekend, daardoor is de situatie erg fragiel lijkt mij. DUs geen klasieke wintersituatie
werd nog gevraagd wat ik een strenge winter zou vinden. Ik weet eigenlijk niet waarom die vraag gesteld wordt, waarschijnlijk omdat ik de hele winter al roep dat er geen winterweer zal komen (en ook deze week blijf ik bij deze mening, omdat de systemen echt niet perfect liggen) Maar ik denk dat er wel theoretische regels zijn voor zachte winter - strenge winter. Maar de laatste jaren hebben we hier i.i.g geen strenge winter gehad, denk ook niet dat dat bij NL klimaat hoort. Maar goed echt winterweer noem ik minimaal 1 maand winters weer, dus geen gekwakkel, maar echte vorst en/of sneeuw.
nou ja...what ever... laten we gaan voor een paar dagen ijs op de ijsbaan hier. iedere dag langer is mooi meegenomen....
Tip: Geniet er iedere dag van, zo vaak vriest het niet in NL
Juist! Spijker, kop, raak!
misschien overdrijf ik maar goed de pagina's knallen zo door en het is zoeken naar inhoud
weer on topic -> benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen van morgen
Snap je reactie, maar er zijn ook mensen zoals bijvoorbeeld vlokje die uitermate hun best doen om zo veel mogelijk te leren. Hierbij zijn ze erg enthousiast. Ik vind dat ze dat best af en toe mogen uiten, dat bevorderd zeker de gezelligheid en dan komt de inhoudelijke kennis vanzelf wel
http://www.youtube.com/watch?v=9EFuN1ndObg...feature=related
Ik hoop het voor jullie, ik heb toch liever sneeuw
Weer een grens om Fryslan heen? afgelopen winter wou daar ook geen sneeuw vallen, of was dat nou 2010 | Gewijzigd: 26 januari 2012, 22:20 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik heb het idee dat je het tegendeel wilt bewijzen. Hoeft niet, net zo min als dat ik het tegendeel wil bewijzen over de kou. Ik schets alleen een scenario dat ook mogelijk is. En dat scenario onderbouw ik met de kaarten waarom ik dat denk, niet meer en minder. En ik heb veel liever kou dan een WC, maar ik ben niet alleen een blind staarder en zie ook andere mogelijkheden. Denken is trouwens niet zeker weten, ook dat heb ik nergens gezegd.
Kijk eens naar die pluim ... zo een temperaturen zonder een echt winterse setting! Wat verwachten jullie -20°C?!
Sinds winter van 2009/2010 hebben we zo geen koude pluimen gezien maar toch is het allemaal maar fragiel
Tot zondag gewoon ijsdagen als we de pluim mogen geloven. Verder dan dat ziet het er ook nog goed uit maar aan die termijn waag ik me niet
Snap je reactie, maar er zijn ook mensen zoals bijvoorbeeld vlokje die uitermate hun best doen om zo veel mogelijk te leren. Hierbij zijn ze erg enthousiast. Ik vind dat ze dat best af en toe mogen uiten, dat bevorderd zeker de gezelligheid en dan komt de inhoudelijke kennis vanzelf wel
heb je ook een punt, ik doe alsof ik kenner ben en ventileer mijn kennis en verwachting richting de vrouw. Soms pakt dit goed uit soms wordt ik als imbiciel weggezet (zeker als resultaat niet overeenkomt met verwachting). Kortom ik lees vrolijk verder.
Vandaag mooi contrast in NL, de temp lijnen en de zw wind met buien die de temp diet oplopen. Vnvnd natte sneeuw gespot in de stad Grunn.
alvast bedankt
Kijk eens naar die pluim ... zo een temperaturen zonder een echt winterse setting! Wat verwachten jullie -20°C?!
Sinds winter van 2009/2010 hebben we zo geen koude pluimen gezien maar toch is het allemaal maar fragiel
Tot zondag gewoon ijsdagen als we de pluim mogen geloven. Verder dan dat ziet het er ook nog goed uit maar aan die termijn waag ik me niet
We moeten niet te vroeg juichen en gewoon objectief blijven.
alvast bedankt
De WC staat voor een stroming die je niet graag wilt hebben, namelijk West Circulatie.