ik krijg er een heel goed gevoel over als ik de pluim zie,
maarrr het kan ook in 1 keer de andere kant opgaan.
hou daar rekening mee allemaal,om teleurstelling te voorkomen.
De nieuwe pluim is zelfs kouder dan zijn voorganger wat wil zeggen dat de kansen zijn toegenomen, ik ben ervan overtuigd dat de volgende run gewoon weer koud is!
1 ding heb ik deze winter geleerd en dat is niet naar kaarten kijken verder dan 5-7dagen want daar komt toch niks van als je echt een beetje wil voorspellen op die termijn dan moet je de pluim erbij nemen en de kansen afwegen en een trend zoeken.
Ik wil hiermee niet alleen het positieve toelichten en het slechte negeren maar met zulke pluimen moet je de opper gewoon negeren. Natuurlijk kan de pluim morge weer volledig anders zijn maar die kans lijkt met toch klein als we even kijken hoe de verdeling erbij ligt!
Volgende week wordt er geschaatst! Eerste keer deze winter dat ik dit durf zeggen.
Concluderend: winterinval aan het einde van het weekend, in ieder geval tot en met donderdag. Daarna zijn er eigenlijk twee opties. Verscherping van de koude of overgang naar een meer (zuid)westelijke stroming. Pluimen ECMWF en GFS en de operationele runs van GFS, GEM en UKMO gaan hoofdzakelijk voor verscherping. JMA en hoofd- en controlerun ECMWF gaan voor meer westelijke aanvoer. Ik deel overigens de mening van enkelen hier dat het hoog vaak teveel naar het oosten wordt voorspeld. Als het misgaat, ligt daar de oorzaak. Dan zit je in Turkije waarschijnlijk in een koudegolf, terwijl we hier genieten van 10 graden. Maar vooralsnog is dit een minderheid.
Zo, nu verder met studeren...
Ah, thanks! Ik zat even niet op te letten, excuus. Man, ik ben gewoon teveel met de winter bezig
Zie het nu ook. MAN, wat een pluim! Weet iemand of dit al het effect is dat de kou nu dichterbij komt en de modellen hier nu al meer rekening mee kunnen houden, zoals eerder vandaag werd gepost? | Gewijzigd: 26 januari 2012, 21:51 uur, door stratocumulus
door leden zoals jou heb ik geleerd om realistisch te zijn en niet meer teleurgesteld te zijn als het totaaal omdraait(tenminste,dat hoop ik hehe) .(nouja een beetje mag wel,aangezien we winterliefhebbers zijn)
maar gewoon naar de feiten kijken. de kaarten kijken en je gezonde verstand gebruiken.daar gaat het om.
Ja Caliep klopt, ja Ricootje klopt het kan alle kanten uit, dat kan het namelijk altijd op de LT... Dat laag bij IJsland kan ons volgend weekend bijvoorbeeld ook een "sneeuwlaag des doods" geven, om het even op z'n GS te zeggen.
Als ik de trend van de laatste EC runs bekijk, en daarbij de laatste run bekijk, dan lijkt het er toch echt op dat het hoog steeds stabieler wordt en de boel gaat blokkeren. Ik zie een WC niet snel alle koude lucht verdrijven, daar is meer voor nodig! Vergeet ook niet wat ik enkele dagen geleden al zei; Als het eenmaal koud wordt gaan de berekeningen er anders uit zien, nu gaan ze uit van een zachte trend. Bovendien is een eventueel sneeuwdek nog niet meegenomen in de berekeningen. Als ik naar de laatste pluim kijk, en ik denk daar een sneeuwdek bij, dan is strenge vorst 's nachts zeker niet uitgesloten. Het worden spannende dagen!
maarrr het kan ook in 1 keer de andere kant opgaan.
hou daar rekening mee allemaal,om teleurstelling te voorkomen.
Lees met veel plezier inhoudelijke reacties met onderbouwing, juist de verschillen tussen 'kenners' vind ik interessant.
Complimenten aan eerder genoemden dan ook meer dan terecht.
Kritisch op elkaar zijn mag dan toch ook?
Ik vind dit soort reacties, en met alle respect, dan niet inhoudelijk en napraten van eerdere berichten en van weinig toegevoegde waarde. en 'vlokjes' dit is niet persoonlijk maar ik reageer op eerdere berichten van moderators dat verzocht werd om geen chatbox praktijken door gevoelens of statements zonder onderbouwing in het forum te knallen. En toch maken naar mijn mening meerderen zich hier schuldig aan
misschien overdrijf ik maar goed de pagina's knallen zo door en het is zoeken naar inhoud
weer on topic -> benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen van morgen