Als ik daar rechtsboven op 26jan ECMWF aan de voet ofzo wil duwen, ga ik naar hoofdpagina.. is er daar geen stukje bij dan?
Maar een flinke vorstperiode zou niet erg zijn. Die WC wordt je ook zat met de wind en regen
Maar we wachten wel af wat er komt volgende week. Denk dat het gewoon weer een teleurstelling wordt na het weekend
zo.. einde betoog
En zo is het ook. De hosannastemming is leuk maar een realistische kijk op de kaarten hoort er ook bij. Ik vind het ook niet leuk om te lezen dat het zomaar allemaal nog in kan storten maar er moet wel rekening mee gehouden worden. Wat helemaal niet leuk is, is dat andere forumleden dan op een bepaalde toon gaan reageren die mijns inziens niet echt kan. Als je het ergens niet mee eens bent mag je dat gerust kenbaar maken maar wel met respect...... en niet gaan schrijven dat iemand loopt te zeuren.
Als ik daar rechtsboven op 26jan ECMWF aan de voet ofzo wil duwen, ga ik naar hoofdpagina.. is er daar geen stukje bij dan?
Dat is wel vaker op die site, moet je gewoon even wachten...
ennuh @ricootje mijn complimenten hoe heerlijk jij de discussie's weer lekker kan laten oplaaien! echt, en je beledigt niemand enzo! dus wat mij betreft: Ga zo door!!
PS: af en toe verdienen sommigen hier gewoon een compliment, en dat is niet alleen Ricootje, maar ook velen andere hier!!!
Natuurlijk hebben we met z'n alle dikke voorpret.. ben al dagen onrustig maar ik hou wel mijn hoofd erbij.. ik heb op basis van de 06h run een stuk geschreven wat laat zien dat het makkelijk anders kan.. een run later en de situatie ligt weer anders. Maar vergeet deze slechte runs niet want ook voor deze runs is aanleiding geweest. En probeer niet elke keer van het ene model naar het andere te springen.. volg nou eens 1 model met het andere model als add-on.. ( maakt niet uit wat je als basis gebruikt EC of GFS of mijn part GEM) alleen dan krijg je een objectief inzicht in de kaarten. Door het alleen volgen van het model dat nu even winter voorspelt is leuk maar als het ineens anders loopt snap je er geen bal van.
Mochten er mensen zijn die willen weten wat ik bedoel.. pagina 67 staat zo een scenario beschreven.
kijk voor de gein eens naar de huidige 300hPa.. deze hoeft soms maar een paar 100 km ( pakweg 300) op te schuiven en we hebben een westcirculatie..dat is echt niet ondenkbaar met de huidige kaarten.
Het is goed om posters als Ricootje erbij te hebben dan blijft de discussie tenminste scherp , en als je zijn vaak onderbouwde posts goed leest dan zul je zien dat hij echt niet in de rondte blaat.. ( meestal niet dan )
zo.. einde betoog
ricootje is hier een van de beste op het forum en jij ook en nog een paar anderen(en ik,nu ik OOK gelijk heb;)
jullie zijn een van de weinige realisten hier die heel goed jullie meningen onderbouwen.
en daar leer ik heel veel van.
mijn dank daar voor.
thanks voor je nuchtere blik. Ik heb zelf ook de neiging om euforisch te worden, maar als je de boel ( inderdaad jj en andeen...) feiteljk bekijkt, is r een degelijke kanS op een plee eind volgende week.
....schitterende pluim, maar is dit niet de pubrun? Korreltje zout, dus????? | Gewijzigd: 26 januari 2012, 21:41 uur, door stratocumulus
ennuh @ricootje mijn complimenten hoe heerlijk jij de discussie's weer lekker kan laten oplaaien! echt, en je beledigt niemand enzo! dus wat mij betreft: Ga zo door!!
PS: af en toe verdienen sommigen hier gewoon een compliment, en dat is niet alleen Ricootje, maar ook velen andere hier!!!
Nou blij dat sommige mensen het wel waarderen wat ik schrijf. Verder is mijn bedoeling niet om alleen maar dwars te liggen. Tuurlijk ben ik enthousiast met winterweer, maar ik merk dat teveel mensen hier blind op staren om vervolgens diep teleurgesteld raken als het niet uitkomt (is deze winter vaak gebeurd). Ik wil juist tegengeluid laten horen zodat mensen realistisch blijven. Ook val ik zelden op de man aan en onderbouw ik bijna altijd waarom ik dit zeg. (heel soms heb ik daar geen zin in ) Ik voorzie van mijn kant dan ook geen problemen oid.