uhm? waar heb je over, het is geen koude uitbijter, ik heb al meerdere malen aangegeven, alleen word het dus niet gelezen het klopt wel dat soms wat warmer is, het zijn gewoon voorgestelde oplossingen.Dat wilt zeggen dat niet daadwerkelijke voorspelling uitkomt, dat geldt alleen voor de Korte Termijn
Its strong people
EC komt met een megablokkade en mooie transport
Moet iets westelijker komen dat Russ Hoog...goed zo
Hier moet wel een megakoude-reservoir ontstaan
Laag komt eraan
| Gewijzigd: 26 januari 2012, 19:57 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Maar ook alle koude verwachtingen hier uitgesproken hoeven niet uit te komen, die nuancering mis ik nogal eens.
Waarop is de stelling dat als de kou er eenmaal is, deze wel zal blijven hangen?? En waarom zouden we dat eventueel wel weten maar niet in de modellen meegenomen zijn?
Waarop is de stelling dat als de kou er eenmaal is, deze wel zal blijven hangen?? En waarom zouden we dat eventueel wel weten maar niet in de modellen meegenomen zijn?
kou is plakkerig en kan dus beter blijven hangen dan sommige modellen aangeven
Ben het volledig met je eens hoor! Hebben we eindelijk binnen de betrouwbare KT vorst en gaat het hier over volgend weekend..
Maar als het bekend is, dan zit het vast ook in de modellen verwerkt. Lijkt me. Zo niet dan zullen ook enkele "warmte factoren"vast niet zijn meegenomen die van net zoveel invloed zijn als het plakken van de kou
Vanmiddag ook al gezegd. Alle berekeningen worden nu nog gemaakt vanuit een niet winterse setting. Weermodellen krijgen doorgaans nog meer greep op de situatie wanneer het eenmaal winter is en die gegevens in de analyses en input worden gebruikt, aldus mijn collega
Het gaat niet alleen om een aantal gegevens, maar ook nog eens om hoe die gegevens elkaar beïnvloeden. Soms nèt wel, soms nèt niet, kan zeer grote gevolgen hebben. Een zekere verwachting voor langer dan 5 dagen blijkt nog uitgesloten.
Of de programma's goed zijn en de juiste gegevens ingevoerd worden maakt het nog onzekerder. Dat lijkt vergezocht, maar als men met (in verhouding simpelere) bouwkundige programma's voor het berekenen van daken, bruggen, zwembaden en IJshallen niet eens wat kan maken dat tegen (bijv sneeuw)lasten bestand is die voor kunnen komen voor dergelijke projecten....tja | Gewijzigd: 26 januari 2012, 19:36 uur, door Ben47
Hmm ja, ook voordeel is dat laag in het oosten?(niet?) denk na die passage van dat laag in het noorden, dat de beer weer z'n werk gaat doen..