Trouwens, moeten we Buienradar met de temperatuur nu wel geloven of niet? Ik geloof ze in ieder geval wel .
Het gaat er volgens mij niet om of we buienradar moeten geloven, maar diezelfde modellen die hier ook uitgebreid aan bod komen. Volgens mij is dat de discussie hier. Hoewel EC wat meer consistent is geweest de laatste tijd, gaat mijn persoonlijke voorkeur op dit moment iets meer uit naar GSF mede omdat die trendsetter was van deze naderende koude periode. Maar het heeft er uiteraard ook mee te maken wat ik graag wil. EC is bij mij ook vaak favoriet. Maar ja het zijn computermodellen die waar veel over wordt gediscussieerd. Ze zitten er beide wel eens naast. De wens is vaak de vader van de gedachte bij mij in dit opzicht.
@pluim; zo te zien altijd nog een flinke kans op voortzetting van de winter, hopen dat EC wat bijdraait voor de LT. | Gewijzigd: 26 januari 2012, 10:22 uur, door zwoof
Ehh, ja als je almaar naar het einde van de pluim blijft kijken zal er nooit, maar ook echt nooit een eenduidig scenario te zien zijn. Ik zie juist wel een duidelijk scenario, alle leden gaan voor behoorlijke vorst voor zeker een aantal dagen volgende week, dus het scenario is wel degelijk winters! Daarna wordt het onzeker, maar ik denk dat we in onze handjes moeten knijpen dat het er voor volgende week zo eenduidig uitziet, dat had ook heel anders kunnen zijn.
Kom op zeg, genoeg???? 3/4de van de leden gaat voor kou en wordt gesteund door 3-5 leden.... | Gewijzigd: 26 januari 2012, 10:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ja nou dan is het toch geen uitbijter
Nog even voor de duidelijkheid omdat mensen het ''denken'' te weten:
Onder uitbijter of `uitschieter` verstaat men in de statistiek en data-analyse een waarneming die niet bij de overige lijkt te passen. Meestal betreft het een van de data die relatief ver van de overige data verwijderd ligt. | Gewijzigd: 26 januari 2012, 10:56 uur, door Stefanv
Hoe groot is nu dan daadwerkelijk de kans dat het winter word??
Ik denk winter 100%, tis nl winter.
En winterweer,90% voor minimaal 1 week
Hoe groot is nu dan daadwerkelijk de kans dat het winter word??
vanaf zondag tot achter in de week meer dan 90 % volgens de modellen . Op de LT blijft het bij meer dan 50 % van de modellen nog even doorwinteren.