Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
25 januari 2012, 14:39 uur | Bericht #322048
Nee...geen sneeuw^^ gewoon kraakhelder winterweer alstublief..., anders wordt het ijs zo slecht
25 januari 2012, 14:40 uur | Bericht #322049
Mocht het dan toch winter worden, wij zijn in ieder geval nog steeds voorbereid!!
Waarom deze advertentie?
25 januari 2012, 14:49 uur | Bericht #322052
Citaat van Reerink VOF, woensdag 25 januari 2012, 14:40 uur Mocht het dan toch winter worden, wij zijn in ieder geval nog steeds voorbereid!!
Logisch dat de modellen het moeilijk hebben met wat er voor de deur staat. Wat er staat te gebeuren, is vrij bijzonder. En als er wat onzekerheid is, trekken ze toh wat meer naar het langjarig gemiddelde. Het gaat kouder worden, al wordt de strijd nog uitgevochten, zeker met de passage van een mogelijk laag aanstaand weekeinde. | Gewijzigd: 25 januari 2012, 14:50 uur, door stratocumulus
jcroon
Lid
25 januari 2012, 14:49 uur | Bericht #322053
Citaat van svenne, woensdag 25 januari 2012, 13:46 uur En zoals gisteren al gemeld tijdens alle euforie, 1 slechte run en weer 5 pagina's geklaag.

1 slechtere run maakt het weer niet. Sowieso wordt het volgende week koud met waarschijnlijk/hopelijk enkele ijsdagen.
Wat er daarna gaat gebeuren weet niemand, is nog te ver weg.

Aan de andere kant hebben we afgelopen jaar maar vaak genoeg gezien dat ook vijf runs na elkaar hetzelfde beeld geen zekerheid bieden....
QUOTE(RaikkonenFan @ Jan 25 2012, 13:40) <{POST_SNAPBACK}>
Dit weer moeten we hebben
Is in Utah afgelopen zaterdag

Ik denk niet dat zoiets de schaatsers onder ons vrolijk stemt....

QUOTE(Cdtj3 @ Jan 25 2012, 14:14) <{POST_SNAPBACK}>
Vind ik juist wel. Als we het gemiddelde als voorbeeld nemen dan zie ik toch 8 ijsdagen op rij

Maar hoeveel ijsdagen heb je nodig voor een betrouwbare ijslaag? Schaatsen op weilanden en zo, akkoord, maar grote tochten op sloten en de grote plassen zie ik er nog niet van komen.

QUOTE(Marks @ Jan 25 2012, 14:06) <{POST_SNAPBACK}>
Dus ECMWF is betrouwbaarder dan het GFS,

Ik durf dat echt niet te zeggen, ik denk als je heel eerlijk bent dat niemand dat hier precies durft te zeggen. Het enige wat me opvalt is dat als een model een mogelijk beeld laat zien, er al snel gezegd wordt dat je beter naar het andere model kunt kijken.

QUOTE(Patrick E @ Jan 25 2012, 14:35) <{POST_SNAPBACK}>
Noem jij dat warm??, hij blijft rond het vriespunt schommelen, dit wordt lekker schaatsen.

Dan zou je eerst even een vinger , of beter thermometertje, in het water moeten stoppen , als het water nog vrij warm is (en waarom zou dat niet na de afgelopen maanden) heb je misschien wel een of twee ijsdagen extra nodig, misschien wel 3 of 4 als het maar licht bljift vriezen | Gewijzigd: 25 januari 2012, 14:53 uur, door jcroon
wvd
Lid
25 januari 2012, 14:51 uur | Bericht #322055
De laatste twee jaar heb ik vaak gekeken naar GFS, deze had het vaak goed. Voorspelde destijds veel kou en sneeuw en dit kwam ook vaak uit. Dit was destijds ook het model hier. Twee geweldige winters meegemaakt. Helaas besefte ik een paar maanden geleden nogmaals dat we in Nederland wonen; een derde achtereenvolgende winter zou geweldig zijn maar... Daarom besloten om toch maar geen winterbanden te kopen

Inmiddels is deze winter GFS juist vaak spelbreker geweest; en helaas ook nu had dit model het veelal weer goed. Momenteel houd ik dan ook vooral GFS aan. Ja, deze is negatief. En ja ik hoop ook op een horrorwinter. Helaas ben ik bang dat het er nu niet meer inzit, wellicht behoudends een enkele speldenprik. Dat geeft niet, hoe jammer het ook is. Gewoon hopen dat we met een paar jaar weer een paar geweldige winters mogen ervaren. Of maar gewoon naar het buitenland verhuizen En zit GFS er toch naast, dan zou dit alleen maar een geweldige meevaller zijn, zodat ik tegen mijn eigen verwachtingen in nog een keer geweldig kan genieten ... Gewoon afwachten maar, en dat maakt het nu juist ook weer zo leuk. Die onvoorpelbaarheid, en ja, soms ook die urenlange voorpret
25 januari 2012, 14:52 uur | Bericht #322057
nao_index.gif
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Tehawe
Lid
25 januari 2012, 14:52 uur | Bericht #322059
Wat mij opvalt is dat er een klein lagedrukgebied voor anker gegaan is voor de kust van Gibraltar. Ik heb dit niet terug gezien op de prognose kaarten voor vandaag. Wellicht dat hierdoor de brug tussen Scandi/siberië hoog en Azoren hoog niet tot stand komt en wij alleen onder de invloed komen van Scandi/siberië hoog.
25 januari 2012, 14:52 uur | Bericht #322060
Citaat van jcroon, woensdag 25 januari 2012, 14:49 uur Ik durf dat echt niet te zeggen, ik denk als je heel eerlijk bent dat niemand dat hier precies durft te zeggen. Het enige wat me opvalt is dat als een model een mogelijk beeld laat zien, er al snel gezegd wordt dat je beter naar het andere model kunt kijken.

Gewoon EC aanhouden dan is er niets aan de hand, scheelt ook weer paginavervuiling op het forum want vanavond is GFS toch weer koud. Tevens heb je 2x minder op een dag minder frustratie
Stefanv
Moderator
25 januari 2012, 14:53 uur | Bericht #322061
Zal ik jullie blij maken? | Gewijzigd: 25 januari 2012, 14:57 uur, door Stefanv
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 januari 2012, 14:57 uur | Bericht #322062
Citaat van jcroon, woensdag 25 januari 2012, 14:49 uur Dan zou je eerst even een vinger , of beter thermometertje, in het water moeten stoppen , als het water nog vrij warm is (en waarom zou dat niet na de afgelopen maanden) heb je misschien wel een of twee ijsdagen extra nodig, misschien wel 3 of 4 als het maar licht bljift vriezen

Ik wil niet veel zeggen hoor Maar warm water bevriest sneller dan koud water Hier bij de ijsbaan gooien ze er altijd warm water op ... Dat bevriest sneller.

Grtz. Steven
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 januari 2012, 14:58 uur | Bericht #322063
nou die winter komt wel steeds dichterbij !! spannend
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
albalinda
Lid
25 januari 2012, 15:00 uur | Bericht #322064
Citaat van Patrick E, woensdag 25 januari 2012, 14:35 uur Noem jij dat warm??, hij blijft rond het vriespunt schommelen, dit wordt lekker schaatsen.
Er mag wel wat sneeuw gaan vallen van mij

Nee,ging om de 06z run van de Gfs.
Pluim was om aan te tonen dat die run een warme run (member) was.
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
jcroon
Lid
25 januari 2012, 15:01 uur | Bericht #322065
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 25 januari 2012, 14:52 uur Gewoon EC aanhouden dan is er niets aan de hand, scheelt ook weer paginavervuiling op het forum want vanavond is GFS toch weer koud. Tevens heb je 2x minder op een dag minder frustratie

Ik had en heb wegens werk, vergaderingen, begrafenissen en nog wat ander zaken toch geen tijd om 4 keer per dag dingen te bekijken en af te wachten wat er komen gaat, ik kijk gewoon naar de meest recente beschikbare die er is en ps later ga ik nadenken "was dit nou GFS of EC?".
In ieder geval begin volgende week kouder, mogelijkheden daarna zijn dat het weer meteen opwarmt maar op dit moment zie ik vooral twee mogelijkheden, of een vrij korte felle dip van een weekje misschien 8-9 dagen waarbij we op basis van 1 week genoeg Hellmannetjes verzamelen om op basis van die ene week een aan de zachte kant van het normale gebied normale winter krijgen of een langere periode maar lichtere vorst waarbij we net onder de 40 hellmannetjes blijven.
Maar goed, ik heb het deze winter al eerder verkeerd gehad.
Kan me ook niet zoveel meer schelen, we zijn al zo dicht op het voorjaar, mijn horrorbeeld van maanden krabben en sneeuwschuiven komt niet meer uit, hooguit een maandje of anderhalf. Kan ik wel mee leven...
Maar, geen gladheid of regen bij carnaval, al staat een beetje sneeuw wel mooi maar ik wil niet de ene na de andere vriend in de ambu wille zien vertrekken met gebroken benen
jcroon
Lid
25 januari 2012, 15:02 uur | Bericht #322066
Citaat van StevenOverijssel, woensdag 25 januari 2012, 14:57 uur Ik wil niet veel zeggen hoor Maar warm water bevriest sneller dan koud water Hier bij de ijsbaan gooien ze er altijd warm water op ... Dat bevriest sneller.
Grtz. Steven

Ik dacht eigenlijk dat dat was omdat warm water mooier bevriest, zeker op een ijsbaan waar laagje voor laagje wordt opgebracht, voor sloten en plassen zal dat wel anders gaan....
25 januari 2012, 15:06 uur | Bericht #322067
Volgens mij is het bevriezen van water aan een paar factoren afhankelijk.

Niet zozeer de watertemperatuur speelt een rol denk ik maar het gaat meer om het feit dat het om zoet/zout (zoet bevriest sneller) water gaat en of het stromend/stilstaand (stilstaand bevriest sneller) is. Maar met de temperaturen die verwacht worden zal er zeker kunnen geschaatst worden, vooral op stilstaand zoet water. Maar temperatuur van het water doet er niet toe

berend.nl
Lid
25 januari 2012, 15:08 uur | Bericht #322069
Citaat van TaL, woensdag 25 januari 2012, 15:06 uur Maar temperatuur van het water doet er niet toe
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar ik heb nog nooit kokend water zien bevriezen
marcuz
Lid
25 januari 2012, 15:09 uur | Bericht #322070
25 januari 2012, 15:10 uur | Bericht #322071
Citaat van BerendNL, woensdag 25 januari 2012, 15:08 uur Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar ik heb nog nooit kokend water zien bevriezen

Tuurlijk niet. Dat verdampt maar we weten allemaal dat het hier niet om zulke temperaturen gaat begrijp mijn tekst in de context van deze tijd van het jaar
IJsmist
Lid
25 januari 2012, 15:12 uur | Bericht #322072
Citaat van marcuz, woensdag 25 januari 2012, 15:09 uur zo dan.... Dit is niet best

http://www.wetteronline.de/wotexte/redaktion/trend/

Hoezo niet ? Op maandag 8 feb. temp. van -2 en -8 in de nacht met sneeuwkansen...
jones
Lid
25 januari 2012, 15:14 uur | Bericht #322073
winter komt wel.. elk model voorziet het zowat en de hoofdrun van GFS was de warmste uitbijter! vanavond is hij terug kouder net als ECMWF
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 293 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 293, lezen 90 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 15".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden