Geweldige pluim! Ik had al bijna de hoop opgegeven om te kunnen schaatsen deze winter maar het gaat echt gebeuren volgende week!
Waarom de noa forecast zo slecht is weet ik ook niet.
Zal nog wel bijdraaien. Maar blijft het zo, en hebben wij wel vorst dan ga ik daar persoonlijk minder naar kijken.
De eerste dagen licht wisselvallig en vrij zacht met middagtemperaturen van 5 tot 7 graden. Na zaterdag grote kans (bijna 90%) op een overgang naar een droger en kouder weertype met regelmatig zon met in de nacht en ochtend lichte vorst en overdag rond of iets boven nul. Kleine kans (10%) op een voortzetting van het vrij zachte weertype.
woensdag 01 februari tot en met woensdag 08 februari
Aanvankelijk een grote kans (80%) op droog en vrij koud winterweer met 's nachts lichte tot matige vorst en overdag temperaturen rond het vriespunt. Er is een kleine kans (20%) op een voortzetting van het vrij zachte weertype. Maar al vrij snel wordt het weerbeeld een stuk onzekerder.
Bron: knmi
wel of geen neerslag, word dus afwachten en denk schaatsen alleen op ondergelopen landerijen
Veel neerslag hebben we nodig | Gewijzigd: 25 januari 2012, 10:46 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
van onze weerman
SOEST - Naar verwachting kan er al begin komende week uitgebreid worden geschaatst op natuurijs in ons land.
... Is een paar dagen lichte nachtvorst al genoeg om 'uitgebreid te schaatsen op natuurijs'?
van onze weerman
Het is dan wel uit de telegraaf, maar iig erg leuk om te lezen!!!!
Hij is er maar druk mee om de sites af te speuren, schreef daar gisterenavond al over....
Nachtvorst is het zeker niet, want dat is op 10 cm i.p.v. 1,5 m en licht ook niet, maar lichte tot matige vorst. Dat zal best kunnen meevallen, want als het helder wordt duikt de temperatuur gemakkelijk onder -10 graden. Vooral een laagje sneeuw zou daaraan kunnen bijdragen. | Gewijzigd: 25 januari 2012, 10:51 uur, door Ben47
Kijken wij wel naar de zelfde pluim?
ja het kan in fryslan
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/19708/www.nofpc.nl
Het is nog ver weg maar verwacht meer als een paar dagen lichte nachtvorst
Zeker bij jou.
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/19708/www.nofpc.nl
Geweldig dat ze in Friesland al kunnen schaatsen...
Wij moeten nog wel even wachten.
Zij is een Ragdollpoes en krijgt in november altijd een hele volle kraag.
Vorig jaar na de zomer bleef ze in haar zomerjas rondlopen, niks volle kraag dus wist ik zeker dat er in december geen horrowinter zou komen.
Nu, de laatste kleine week beginnen plotseling haar haren te groeien.
Wat ik er mee wil zeggen is dat dieren en de natuur perfect aangeven wat ons te wachten staat.
Wordt het echt koud dan zie je de mollen dieper wegkruipen en worden de molshopen hoger en hoger.
Op 27 december reden wij over de Deltalaan in Sliedrecht en daar stonden de narcissen al in bloei!
Het weer is duidelijk van het padje.
Ik hoop echt dat we toch een ouderwetse winter krijgen en dat de voorspelling van het nu ineens verschijnen van de wintervacht gaat kloppen!
I'll keep my fingers crossed!!
Dat klopt, daar mag wel meer bijkomen maar dan in de vorm van sneeuw.
MAAR dan wel in Nederland | Gewijzigd: 25 januari 2012, 11:17 uur, door patrickmh
Ja jullie daar kan NL niet tegen op, we hebben nog veel neerslag nodig in de vorm van sneeuw
ik weet niet nog geen vervolg....... (run gestopt)
vervolg lijkt niet goed ..... kleine aantekening -- Sterke Noordelijke stroming Laag west /Hoog Oost
| Gewijzigd: 25 januari 2012, 11:33 uur, door Verwijderde_gebruiker_04