https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Omdat Jan zegt tot en met
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
zal me over de LT maar niet zo'n zorgen maken, daarom is het LT.. laten we nu eerst maar even gaan genieten van de kou die er aan zit te komen (en de bijbehorende zonneschijn) | Gewijzigd: 25 januari 2012, 08:36 uur, door Roan
de kou moet nog komen en nu al negativiteit
Eerst genieten van de kou die onderweg is, als deze éénmaal hier is zal deze niet snel weg gaan. Zeker gezien de kaarten die nu verschijnen
Fikse kou in Oost- en Noord-Europa.
Het weerglas boven het noordoosten van Rusland is opgelopen tot boven 1050 hPa. In het hogedrukcentrum vriest het meer dan 30 graden maar ook op wat grotere afstand heeft de vorst zich duidelijk versterkt. Vanochtend wees de thermometer in Sint Petersburg -12,9, Archangelsk -19,5 en Moskou -19,9º aan. De komende dagen doet de kou zich ook nadrukkelijk gelden in de Baltische staten.
De laagste temperaturen in Europa worden overigens in Noord-Europa waargenomen. Weerstations in Noord-Zweden rapporteerden vanochtend vroeg temperaturen omstreeks -36 graden: Kvikkjokk en Nikkaluokta kwamen uit op -36,0 en Naimakka -36,1º.
Sneeuwkansen... Ben benieuwd wat EC op langere termijn doet...al is dat wel onbetrouwbaar.
Edit... Hier trouwens opgetrokken mist en helder. Zie bewolking ten westen zitten.
Halve graad in de plus. | Gewijzigd: 25 januari 2012, 09:04 uur, door Poider
Heerlijk om die pluim naar beneden te zien duiken, ik voel alweer waarom ik dit zo leuk vind!
Iedereen bedankt voor hun bijdrage aan analyses en kaartjes, super! Dan stop ik bij deze met het volgen van dit topic, voor iemand met een warme kaart van over 14 dagen komt en de pret de grond in prutst
In elk geval een aantal nachten beste vorst, dat is voor het normale verloop van de natuur echt wel goed, bijvoorbeeld de wespen, die kunnen daar niet zo tegen.
Het is alleen erg jammer voor de gemeentelijk berm beplanting, ik zie over al narcissen 20cm uit de grond steken, die overleven dat vast niet, dus ben bang dat we geen bloemetjes te zien krijgen deze lente.
Het is alleen erg jammer voor de gemeentelijk berm beplanting, ik zie over al narcissen 20cm uit de grond steken, die overleven dat vast niet, dus ben bang dat we geen bloemetjes te zien krijgen deze lente.
Gelukkig kunnen de bloembollen de vorst goed hebben.
Vooral de narcissen,zolang er geen bloem inzit is er niks aan de hand.
Bladeren komen vaak eerst en de bloem veel later.
Crocussen zijn wat gevoeliger voor de vorst
De meeste insecten kunnen slechter tegen natte,vochtige /zachte winters dan droge koude winters | Gewijzigd: 25 januari 2012, 09:30 uur, door albalinda
/OnTopic
Schitterende kaarten zeg. Na de afgelopen maanden was ik terughoudend geworden om vrienden en familie op de hoogte te houden van de "horrorwinter", maar het ziet er naar uit dat we nu toch echt wat winter krijgen
4feb is alweer UUGKB ... Gewoon eerst de vorstinval afwachten, die ietsjes verlaat is maar mij toch nog hoopvol stemt. Ik denk dat we met een beetje geluk richting ''97'' toestanden gaan.
van onze weerman
SOEST - Naar verwachting kan er al begin komende week uitgebreid worden geschaatst op natuurijs in ons land. Komende zaterdag vindt de ommekeer plaats naar zeker een week koud vriesweer waarbij de temperaturen in de nacht en ochtend komen te liggen tussen de min 5 en min 10 graden.
De ijsvloer zal naar verwachting dan ook snel aangroeien. Het heeft alles te maken met een omega-blokkade van hogedruk die zich momenteel al aan het opbouwen is.
Van zuidwest naar noordoost over Europa ontstaat een niet alledaags voorkomende blokkade die in deze winterperiode zeer koud weer veroorzaakt. Zo gaat het zaterdag in de nacht al 2 tot 4 graden vriezen, een nacht later 4 tot 6 graden en maandag komt de grens van strenge vorst lokaal in zicht. Overdag vriest het dan op een aantal plaatsen gewoon door zodat sprake is van ijsdagen. Omdat er weinig neerslag wordt verwacht, kan het ijs snel aangroeien.
Midden volgende week, rond 1 februari, kan een sneeuwstoring ons land aandoen maar een nieuwe portie kou moet het daarna voor de winterliefhebbers nog aantrekkelijker maken. Zoals de kaarten nu liggen is de komende vorstperiode uitgesmeerd over in ieder geval de gehele komende week. In Oost-Europa is het steenkoud. In Rusland vriest het meer dan 20 graden, ook Scandinavië krijgt diepvriestemperaturen en in de Alpen verdwijnt de sneeuwval om plaats te maken voor strenge vorst.
Liefhebbers van natuurijs in ons land doen er goed aan komende week vrijaf te nemen en plassen, vaarten en ijsbanen op te trekken. Het zit er dik en dik in.
Het is dan wel uit de telegraaf, maar iig erg leuk om te lezen!!!!
Het is dan wel uit de telegraaf, maar iig erg leuk om te lezen!!!!
maarja, mijn mening is dan wel dat hij gewoion gelijk heeft,.. we gaan gewoon schaatsen volgende week.
Midden volgende week, rond 1 februari, kan een sneeuwstoring ons land aandoen maar een nieuwe portie kou moet het daarna voor de winterliefhebbers nog aantrekkelijker maken. Zoals de kaarten nu liggen is de komende vorstperiode uitgesmeerd over in ieder geval de gehele komende week. In Oost-Europa is het steenkoud. In Rusland vriest het meer dan 20 graden, ook Scandinavië krijgt diepvriestemperaturen en in de Alpen verdwijnt de sneeuwval om plaats te maken voor strenge vorst.
Liefhebbers van natuurijs in ons land doen er goed aan komende week vrijaf te nemen en plassen, vaarten en ijsbanen op te trekken. Het zit er dik en dik in.
weinig neerslag, dan op dinsdag opeens een sneeuwstoring, wat is het nou?
Gevolgen van de sneeuw op de ijslaag? niet dat er nu geen islaag meer zal komen maar ik dacht dat schaatsers niet zo dol zijn op sneeuw op ijs.
Gevolgen van de sneeuw op de ijslaag? niet dat er nu geen islaag meer zal komen maar ik dacht dat schaatsers niet zo dol zijn op sneeuw op ijs.
Is idd erg tegenstrijdig
Op de neerslag pluim is ook geen neerslag te zien