Goed gedaan,is ver weg en hoop op een lange vorst periode
Trek ik hem duitsland in en laat ik hem afzakken
Het lage druk gebied dat "misschien" over 2 weken voor onze kust ligt
Hoeveel sneeuw heb jij deze winter al gezien?
Ik ben voorlopig blij met elk vlokje wat er valt. | Gewijzigd: 24 januari 2012, 14:38 uur, door Sanwa
Nee hoor, deze T , zie berichten van gisteren (Johann)
edit; en zie kaartje hieronder..... | Gewijzigd: 24 januari 2012, 13:56 uur, door albalinda
En volgens mij heb je al licht straling vorst met maar 1 cm sneeuw en dan word t nog een stukje kouder toch, of niet? | Gewijzigd: 24 januari 2012, 13:56 uur, door Cdtj3
Klopt,alleen 1 cm sneeuw zal na een paar nachtjes "verdampen" en niet veel invloed meer hebben.
Zeker als er een straf oosten windje komt te staan....
Je ziet dat ook vaak na een paar nachten droge/koude oosten winden dat
bijvoorbeeld het bovenlaagje van land (zand) daardoor verdroogt en op het ijs waait. | Gewijzigd: 24 januari 2012, 14:04 uur, door albalinda
Als ik de weerdienst mag geloven blijft het hier voorlopig stabiel en koud, met hier en daar wat sneeuwbuien.
Hopen dat het sneeuwlaagje hier nog een beetje aangroeit -35 hoeft van mij niet, maar een paar graadjes kouder dan wat het nu is zou mooi zijn!
Als ik de weerdienst mag geloven blijft het hier voorlopig stabiel en koud, met hier en daar wat sneeuwbuien.
Hopen dat het sneeuwlaagje hier nog een beetje aangroeit -35 hoeft van mij niet, maar een paar graadjes kouder dan wat het nu is zou mooi zijn!
klinkt goed!!
niet vergeten noorderlicht te gaan kijken he vanavond (tenminste als je het wil zien), zo vaak is het in stockholm eo nou ook weer niet te zien!
niet vergeten noorderlicht te gaan kijken he vanavond (tenminste als je het wil zien), zo vaak is het in stockholm eo nou ook weer niet te zien!
Klopt! Waarschijnlijk maak ik over een week of 2 een trip richting Lapland! Met wat mazzel kunnen we op een van de dagen wel het Noorderlicht zien Hier is idd teveel lichtvervuiling om het te kunnen zien. Ben ook wel benieuwd hoe -25 graden aanvoelt!
Hier een grafiekje van het temperatuurverloop in de afgelopen week in Uppsala:
| Gewijzigd: 24 januari 2012, 14:26 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Jij wel hé met je -25 .
Helau, alaaf etc etc.
als we maar geen nattigheid of gladheid krijgen, kunnen we niet gebruiken.
ik blijf er bij dat natte sneeuw maar niks is, maar dat zie iki zo snel niet gebeuren komende week...
oei da's wel een verandering zeg.... Ik wou net gaan tikken dat op basis van de pluimen van 10:00 we misschien op basis van 1 weekje net genoeg hellmannetjes bij elkaar zouden kunnen sprokkelen om nog net van een "normale"winter te kunnen spreken... | Gewijzigd: 24 januari 2012, 15:26 uur, door jcroon
1member heeft er woensdag duidelijk zin in wat betreft de neerslag, en dat met dauwpunt en temp onder nul zou de sneeuwlaag de temp voor de rest van de week toch flink moeten drukken.
nu hopen dat die 1ne gelijk krijgt, hoewel ....... kleine kans maar positief blijven.
even proefpruttelen en dan rammelen maar met die poedersuikerbus.
greetszzz,
Moneytree-Troll