jan is van zijn geloof gedonderd???
onderbouw dit eens jan...(moeten wij ook altijd)
Zou mij niets verbazen als die zonneactiviteit op korte termijn roet in het eten gooit.
Kijk nu al uit naar de reacties hier als de EC-oper ook eens een warmere oplossing pakt .
happen naar peijnenburg!!!, lekker... maargoed. gfs zal zometeen komen, kijken of ie ook meegaat.
het zit momenteel wel goed hoorrr
ja het schuift allemaal flink op, naar dinsdag , dat lezen jullie heel goed, misschien beter dan ik.
is net of ik Johann hoor praten,... ooh het is johan
Hoezo happen naar de peijnenburg , effe zonder gein. Het is wel heel erg goede EC run, behoorlijk goed. zelfs diepvrieskou is inderdaad niet ondenkbaar! | Gewijzigd: 24 januari 2012, 11:08 uur, door weerextrem
Inderdaad, zondag zit al in de 5-daagse termijn. Verder is het nog erg spannend wat er met het lagedrukgebiedje gaat gebeuren, hopelijk trekt die recht over ons heen want ik wil sneeuw en kou!
'Het ziet er inderdaad naar uit dat we voor het eerst deze winter een koude-inval zullen meemaken', zegt weerman Frank Deboosere. 'Het begint vrijdag. Vanaf dan gaan de temperaturen langzaam naar beneden. Tegen zondag halen we in Vlaanderen overdag nog amper een graad of drie. In de Ardennen kan dan sneeuw vallen, bij ons gaat het om buien van smeltende sneeuw.'
Geen gladde wegen
'Daarna is het nog wat onzeker, maar de helft van de weermodellen kiest toch voor een intrede van Koning Winter. Dan draait de wind naar het oosten, waar de koude intussen al voet aan de grond gekregen heeft. In Moskou is het nu min 15 graden. Zo zouden de temperaturen bij ons 's nachts naar min vijf graden kunnen dalen. Overdag gaan we nog net boven de nul.'
Van dikke pakken sneeuw lijkt echter geen sprake. 'Het gaat om droge kou. 's Morgens kan er wat mist zijn die aanvriest, maar voor de rest zitten er voorlopig geen gladde wegen aan te komen.'
De kans dat we aan het begin van een lange koude periode staan, is klein. 'Eind volgende week lijken de temperaturen weer te stijgen', zegt weervrouw Jill Peeters. 'Maar dat is natuurlijk ver vooruit gekeken. Er kan tegen dan nog veel veranderen.'
Bron Belgie Weerbericht
het zit momenteel wel goed hoorrr
ik was ook al met de koek en soopie bezig
en ja ik had allang door hoe jan dit bedoelde...eindelijk kan hij er ook eens om lachen
moet je vaker doen jan haha
momenteel de temp opgelopen naar 2 grd hier,na een lekkere koude nacht met vorst.
dit geeft iig al meer het gevoel dat we in de wintermaanden zitten.
en zoals ik al eerder ooit heb geschreven..de meeste winters die ik me herinner begonnen pas in januari-februari..en ik kan een flink aantal jaren verder terug denken als de gemiddelde schrijver hier | Gewijzigd: 24 januari 2012, 11:15 uur, door frankaloe
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 31 januari tot en met dinsdag 07 februari
Meest droog. De eerste dagen een kouder weertype, daarna wat temperatuur betreft onzeker maar geleidelijk een 60 % kans op een iets warmer weerbeeld.
en ik neem aan dat je 180 graden bedoeld en niet 180 procent
Is inmiddels weer gewijzigd.
KNMI: Beoordeling lange termijn
Geldig van donderdag 26 januari tot dinsdag 07 februari
Synoptische ontwikkeling
Een complex lagedrukgebied met een kern bij IJsland beweegt langzaam naar het noorden. Een secundair laag ten westen van de Britse Eilanden vult op en trekt op
vrijdag als trog oostwaarts over de Noordzee.
Na trogpassage bouwt het Azorenhoog weer op in de richting van de Britse Eilanden. Een krachtig hoog boven Rusland (1055 hPa) breidt zich naar het zuidwesten uit en maakt
zaterdag een verbinding met het Azorenhoog.
Nederland krijgt dan enige tijd te maken met een oostelijke stroming en hogedruk invloeden. Dat levert een dalende temperatuur en stralingsnachten op.
Dit lijkt met een redelijke zekerheid aan te houden tot halverwege volgende week. Daarna laat de pluim weer een opgaande lijn zien in de temperatuur en een lichte toename in de windsnelheid.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De aankomende koudere periode lijkt vrij zeker, vrijwel alle oplossingen duiken naar waarden onder nul en komen zelfs overdag maar ternauwernood rond het vriespunt uit.
Na het komende weekeinde wordt de onzekerheid wat groter, de operationele run houdt de lagere temperaturen aan, maar ongeveer de helft van de leden zoekt de positieve temperatuur weer op. Deze tweedeling handhaaft zich tot halverwege de volgende week, daarna geeft een uitgesproken meerderheid de hogere waardes weer.
Veel neerslag wordt de komende periode niet verwacht, af en toe een zwakke storing maar geen hoeveelheden die het vermelden waard zijn. totaal tot en met 7 februari circa 15 tot 20 mm.
Enkele oplossingen laten de neerslag als sneeuw vallen.
Wat de windsnelheid betreft gaan we een periode in met zwak tot matige windsnelheden.
Samenvatting meerdaagse-periode:
De komende dagen licht wisselvallig en vrij zacht met middagtemperaturen van 5 tot 8 graden.
Vanaf het weekeinde grote kans (80%) op een overgang naar een droger en kouder weertype met regelmatig zon met in de nacht en ochtend lichte vorst en overdag enkele graden boven nul.
Kleine kans (20%) op een voortzetting van het vrij zachte weertype.
Samenvatting EPS-periode:
Aanvankelijk een grote kans (80%) op droog en vrij koud winterweer met 's nachts lichte tot matige vorst en overdag temperaturen rond het vriespunt.
Er is een kleine kans (20%) op een voortzetting van het vrij zachte weertype. Richting het weekend van van 4/5 februari geleidelijk een grotere kans (60%) op een zachter weerbeeld.
Paraaf meteoroloog: homan
Uitgifte: 24/01/2012 10.28 uur | Gewijzigd: 24 januari 2012, 11:24 uur, door Ben47
vanaf zondag vroeg ons langzamerhand met een bezoekje te vereren | Gewijzigd: 24 januari 2012, 11:27 uur, door albalinda
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography