Dat er iets gebeurt lijkt wel heel duidelijk nu; details is natuurlijk afwachten
Echt geweldig als dit uit zou komen. Eerst beetje sneeuw, en daarna afgaande op de GFS runs extreme koude. Beetje te veel van het goede denk ik (niet realistisch) maar zonder uitstekende run. De sleutel ligt duidelijk in de handen van het laagje, als die oostwaarts boven Duitsland aankomt dan komt het goed, blijft ie op zee gaat het helemaal verkeerd. Bijzonder spannende situatie.
Overigens moet dit erg lang duren wil het deze winter nog als koud laten bestempelen. December en januari zij uitermate zacht verlopen. Februari moet ruim 1 graad te koud worden wil het aan de koude kant winters komen.
Overigens moet dit erg lang duren wil het deze winter nog als koud laten bestempelen. December en januari zij uitermate zacht verlopen. Februari moet ruim 1 graad te koud worden wil het aan de koude kant winters komen.
ricootje,ik zit vol met spanning te wachten ook op de eventuele winterinval,met eerst sneeuw en dan een vorstperiode.
maar ik begrijp het "gedoe" om dat laagje niet helemaal.
zou je(of iemand anders)willen uitleggen hoe dat precies werkt?
leer ik ook weer wat en dan wordt deze spannende "thriller-serie" voor mij net zo spannend als voor degene die het precies begrijpen hoe het zit.en misschien hebben een paar anderen er dan ook wat aan.
bij voorbaat mijn dank. | Gewijzigd: 23 januari 2012, 18:32 uur, door miekek
Waar kan ik die vinden? Ik vind alleen de pluimen van T850 en T500
LT is meer dan 5 dagen hoor
en de winter komt al over enkele dagen, dus ik weet niet waar hij over praat.
http://www.rubenweytjens.be/pluimverwachti.../gfs-pluim.html links aanduiden van welk uur
met voorlopig bedoelt ie tot max 5 dagen.
hij weet donders goed wat er aan zit te komen daarna. | Gewijzigd: 23 januari 2012, 18:40 uur, door miekek
Bij ons op één heeft Frank Deboosere het er al wel over gehad, hij schat de kans groot in dat we de winter in gaan.
Hij zal toch de zelfde kaarten als ons bekijken.
Misschien is hij gewoon nog even wat voorzichtiger dan onze euforische uitlatingen hier
als hij het zegt zal het uitkomen hij zegt het namenlijk bijna nooit
toch vind ik 'm kouder landerVT
Edit hier kaartje
toch behoorlijk veel leden voor nog kouder. | Gewijzigd: 23 januari 2012, 18:46 uur, door weerextrem