Pluim gaat goede kant op,maar toch he.......
ook niet echt overdreven koud..
Tuurlijk...onder 0 is onder 0
maar ik zal wel weer teveel willen als schaatsliefhebber
ik wil temperaturen richting -15 zien
en bovendien zie ik nog steeds veel te veel members boven 0 | Gewijzigd: 22 januari 2012, 21:42 uur, door MarkNL
ook niet echt overdreven koud..
Tuurlijk...onder 0 is onder 0
maar ik zal wel weer teveel willen als schaatsliefhebber
ik wil temperaturen richting -15 zien
Om zeker te zijn van die temperaturen stuur ik je naar Rusland In Nederland is het bijzonder als we die temperaturen hebben
dat weet ik ook wel,,,,maar stiekum hoop ik ook zo n "47 of "56 februari mee te maken
Zaterdag wordt de battle op leven of dood | Gewijzigd: 22 januari 2012, 21:52 uur, door onno333
Jan,
als je naar afbeelding kijkt is het eigen grofweg een 50/50 verhaal als je van de 0 gradenlijn uitgaat
Laat t eerst "boven ons en naast ons"maar eens lekker afkoelen...
Wat dat betreft gaat t in Scandinavie de goeie kant op..
Tijdens de afgelopen 24 uur is nogal wat sneeuw gevallen in het westen van Götaland (Zuid-Zweden) alsmede in de tot nu toe met karige hoeveelheden sneeuw bedekte wintersportgebieden in het zuiden en oosten van Noorwegen. In Kongsberg, provincie Buskerud, lag zaterdagochtend slechts 13: vanochtend 58 centimeter. In Hemsedal (de ‘Alpen van Noorwegen’) steeg het sneeuwdek van 18 naar 43 cm en in het Zweedse Bengtsfors van vrijwel niets naar 30 cm. Ook in Oslo is een flink pak sneeuw gevallen. (janvisserweer) | Gewijzigd: 22 januari 2012, 22:27 uur, door Sanwa
Een stukje:
"Lang geleden werd een kouinval vanuit Siberië aangeduid als de 'Russische beer' die naar Europa trekt. De aanwijzingen worden steeds sterker dat dit volgende week gaat gebeuren. Juich niet te vroeg! Of baal niet te vroeg, dat kan natuurlijk ook als winterweer met schaatstochten niet uw ding is. Het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken over de gevolgen van de Russische beer voor het weer in Nederland."
als je naar afbeelding kijkt is het eigen grofweg een 50/50 verhaal als je van de 0 gradenlijn uitgaat
Ik zou aan de hand van de pluim toch eerder 70/30 zeggen, in het voordeel van de koude.
Het is al gunstig dat morgen al stuk kouder wordt dan vandaag.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
...
Kijk zelf maar. Ik heb de Y-as gelijk gemaakt en de dagen recht onder elkaar gezet om het vergelijken makkelijker te maken.
Vanmorgen boven, vanavond onder.
| Gewijzigd: 22 januari 2012, 22:23 uur, door Ben47
Wat dat betreft gaat t in Scandinavie de goeie kant op..
Nou die echte diepvriestemperaturen laten volgens mij ook in scandinavie nog wel wat op zich wachten, althans voor lapland, daar is het deze winter de laagste maximumtemperatuur -13 geweest (minimum -20) dit zijn niet echt extreme temperaturen voor die regio (normaal gesproken heb je zeker al temps van -25 tot -30 als max temp en de minima's nog veel lager)..
Hopelijk komt daar deze week wat verandering in, dan kunnen wij (als er een scandi hoog komt) ook genieten van de kou! | Gewijzigd: 22 januari 2012, 22:23 uur, door Roan