Spijtig dat we enkel nog maar kunnen fantaseren op deze termijn. | Gewijzigd: 21 januari 2012, 17:46 uur, door samverhoeven
Ik zie vanaf die zondagavond voor hier toch constant temperaturen onder het vriespunt en dat tot de het einde van de run, als dat al niet goed is...
Misschien denk ik zo, omdat ik niet ben grootgebracht op schaatsen in de winter (zoals vele Nederlanders). Voor mij moet het gewoon koud genoeg zijn voor sneeuw . | Gewijzigd: 21 januari 2012, 18:02 uur, door samverhoeven
Ik dacht al, zie ik het nu verkeerd of zijn alle andere forumleden blij met een klein beetje kou. Ik kan het me wel voorstellen hoor, want elke graad onder nul is er 1.
Op zich een mooie run, maar nog geen extreme kou.
Haha! Maar ik ben blij met alles wat winters is.
Trouwens mijn PB nog ontvangen Ben?
Nee is gewoon zo, GFS is aardig aan het aftakelen, eerst -12 enz enz en daar is nu nog maar -2 van over. EC is consistent te noemen met realistischere temperaturen
ik denk dat als er een pak sneeuw ligt het wel kouder zal zijn
Op zich een mooie run, maar nog geen extreme kou.
Klopt,simpel des te oostelijker des te kouder.
Hier al matige vorst tijdens meerdere nachten
Tja, het oosten heeft wel ijsdagen. Ik heb zelf ook liever sneeuw, maar ik kan me goed voorstellen dat veel schaatsliefhebbers dit nu eens niet willen. En laten we dat met temperaturen in het oosten net onder in het vriespunt en in het midden rond het vriespunt en 's nachts redelijk ruim eronder best eens kunnen krijgen.
Een -2 staat er ook op ja, als je iets verder kijkt ook -7.
Een slag om de arm blijft natuurlijk verstandig, het is immers nog ver. | Gewijzigd: 21 januari 2012, 18:23 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Even een tussenstand met Ec nog voor de boeg.
De Engelsen zijn het minst positief, laten min of meer de zonaliteit er in, in ieder geval t/m 144, laten we hierbij in ogenschouw nemen dat de "vorige" keer UKMO ook niet mee ging in het retrograde-feestje.
Een model, in ieder geval de oper, dat daar wel in meegaat nu, is de GFS oper. De geplaatste 144 laat al grote verschillen zienm t/m 168 is het allemaal nog wankel, maar het uiteindelijke resultaat mag er zijn.
En dan de Duitsers, die zijn- zoals gewoonlijk- heel direct in hun visie: winter volgend weekend.
I bet all you GFS followers are grinning after the ensemble run. US has 7 day break. BTW europe going into Feb Freeze also
Hij zei 2 weken geleden ook iets over veel kou.
Eerst zien, dan geloven?