morgen is het winter dan weer komt de lente dan toch weer winter? nee dan herfst weer.
Kijk niet zo naar die kaarten en kijk naar buiten maak je je zelf niet zo gek met je sombere smilies doe je toch echt zelf.
kaarten wisselen elekdag opnieuw.
heb ik al 100 x gezegt.
zo ga je gegarendeert door tot het maart is en dan is lente aan de beurt.
Wat heb je dan gedaan ? je gek liggen maken hele winter door paar kaarten
Wij willen, maar de natuur bepaald. En de modellen.. Tja het zijn virtuele rekenwonders die zich maar al te vaak moeten corrigeren door nieuwe natuurlijke ontwikkelingen van het heden. In feite kunnen ze (nog) niet goed vooruit kijken en hobbelen steeds achter de omstandigheden van het heden aan, om vervolgens weer nieuwe berekeningen te maken samen met een portie input uit het verleden. Zo zie ik het tenminste. | Gewijzigd: 21 januari 2012, 09:43 uur, door zwoof
Morgen is het winter, dan weer komt de lente, dan toch weer winter? Nee, dan herfst weer.
Kijk niet zo naar die kaarten en kijk naar buiten. Maak jezelf niet zo gek met je sombere smilies, doe je toch echt zelf.
Kaarten wisselen elke dag opnieuw.
Heb ik al 100 x gezegd.
Zo ga je gegarandeerd door tot het maart is en dan is lente aan de beurt.
Wat heb je dan gedaan? Jezelf gek liggen maken, de hele winter, door paar kaarten.
Edit: Kleine spellingsedit
Prachtig antwoord hierop:
Citaat van zwoof, zaterdag 21 januari 2012, 9:41 uur Wij willen, maar de natuur bepaald. En de modellen.. Tja het zijn virtuele rekenwonders die zich maar al te vaak moeten corrigeren door nieuwe natuurlijke ontwikkelingen van het heden. In feite kunnen ze (nog) niet goed vooruit kijken en hobbelen steeds achter de omstandigheden van het heden aan, om vervolgens weer nieuwe berekeningen te maken samen met een portie input uit het verleden. Zo zie ik het tenminste.
Ik moet het allemaal nog maar zien - er is geen transportkou en als ik de kaarten zo zie, zie ik een beetje lichte vorst in het noordoorsten eind volgende week en dan heb je het wel gehad. Eerst moet er een flinke oostenwind gaan waaien uit het wel koude Polen.
Maar wie weet, zit ik er wel naast .. we zullen zien.
Maar ik moet ook wel lachen om de eeuwige pessimisten. Discussies over aannames van computerberekeningen leiden tot wisselende stemmingen. Dat maakt het tot een geweldig forum, het gaat eigenlijk nergens over en toch is het vermakelijke kost. Jij zit er een beetje tussenin overigens. Realisten zijn er dus ook nog, maar die zijn zooo saai
Kijk, dit is een mooie setting. Nu nog ff lagedruk boven Middellandse Zee en hogedruk boven Zweden/Finland en je hebt dan een lekkere aanjager voor een evt. koude winter.
idd hopen maar. Ik ben zeer benieuwd naar de pluim die zo komt.
morgen is het winter dan weer komt de lente dan toch weer winter? nee dan herfst weer.
Is niet voor niets een discussietopic he, hierin worden de kaarten gevolgd die berekend worden door EC, GEM, UKMO, GFS enz enz
hij heeft over vannacht hoor
Kaarten zwabberen al weer behoorlijk, ik denk dat die beer lekker blijft slapen
zou mooi zijn als toch nog aan de wandel ging richting NL, de hoop blijft er wel
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
En die kaarten worden steeds opnieuw geupdate ? ( bedoel betere methodes dan jaren terug )
Zijn dat berekeningen die al jaren zo gaan sinds afgelopen 10 jaar zeg maar.
Of is er al nieuwe technologie bedacht om weerkaarten nog beter te maken.
Zijn dat berekeningen die al jaren zo gaan sinds afgelopen 10 jaar zeg maar.
Of is er al nieuwe technologie bedacht om weerkaarten nog beter te maken.
Modellen worden wel aangepast, EC deed dit vorig jaar nog:
http://www.ecmwf.int/publications/cms/get/...s/1322126783958
Of dit tot betere resultaten leidt, dat is natuurlijk afwachten.
Zodra het koud wordt? neemt de neerslag af
kans op Elfstedentocht wordt nu toch steeds kleiner en kleiner, dus dan liever veel neerslag als het effe kan
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
zij roepen het ook (weer)
Och die berichten zou ik al helemaal niet meer serieus nemen, helemaal niet die FS