Het is geen extreem koude lucht, maar genoeg voor ijsdagen als dit scenario zou uitkomen.
kijk voor de gein eens naar LT 312 uur.. het begint al eerder...(252h)
nie verkeerd nie volgens mij is dat winter...
Ik heb het vanmorgen al gezien
Alleen ben wat voorzichtiger geworden
Ziet er wel mooi uit..................
Ziet er wel mooi uit..................
Ja dat kan ik me voorstellen. maar we gaan gewoon lekker door met analyseren en al heb ik mijn mening over het verdere verloop van de winter..met deze 300hPa kan er echt van alles gebeuren..
Idd,alles is nog mogelijk,zou lekker zijn als we het mooie weer terug krijgen
Hierbij de Gfs 08.00 uur pluim.
Gemiddelde langzaam nach unter.
We hebben nog even "wintertijd".
Had ik het goed gezien? Gaat EC weer verder met ons voor de gek te houden met virtueel winterweer?
Zo zie je dat de overtuigende daling weer vooruit geschoven is naar eind januari.
Ach... We zullen zien, pluim van gisteravond is alweer stuk verbeterd. | Gewijzigd: 19 januari 2012, 09:38 uur, door Poider
Maar ik...
Echt ik...
Ik kan het gewoon niet meer...
Staat gewoon open: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=30351
Regent best hard hier.
Citaat van JanKoudum, donderdag 19 januari 2012, 7:33 uur Ik zie dat op de LT de Russische beer wel ontwaakt volgens de nieuwste kaarten van GFS, ben benieuwd of we nog winter krijgen... Ontwaken heeft hij vaker gedaan, maar telkens kroop hij terug in zijn hol voor de winterslaap.
Marga: Berichten samengevoegd | Gewijzigd: 19 januari 2012, 14:15 uur, door Marga
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Maar ik...
Echt ik...
Ik kan het gewoon niet meer...
Inderdaad, al dat wel-niet-wel-niet-wel-niet krijg je op een gegeven moment genoeg van, en ren je vanzelf richting WC... Mensen, de winter is nog lang niet voorbij, leun eens achterover en ontspan eens wat meer. We hebben zeker nog 2 maanden de tijd om een winter mee te maken. En de kaarten zijn zeker nog niet vergeven. Spaar wat energie, met wat meer feiten en minder emotie, en laat die schommelende modellen je humeur niet te zeer beïnvloeden.
De Amerikaanse (links) en Europluim (rechts) met gelijke dagen recht onder elkaar. Die van eergisterenochtend boven en die van vanmorgen onder.
Weer netje gedaan Ben
Gemiddelde van de europluim tikt s'nachts op LT de 0 graden weer aan.
Zou welkom zijn dat dat de tendens voor februari is,met een nog verder dalend gemiddelde. | Gewijzigd: 19 januari 2012, 10:27 uur, door albalinda
kijk voor de gein eens naar LT 312 uur.. het begint al eerder...(252h)
nie verkeerd nie volgens mij is dat winter... ( of het begin op zijn minst)
Yup gezien, maar heb angste het te melden, omdat het zo vaak weer verandert. maar ik geloof er nog steeds in
donderdag 19 tot en met woensdag 25 januari 2012
Vandaag en morgen: Bewolkt en perioden met regen, geleidelijk van het noorden uit droog. Vanochtend is er veel bewolking en zijn er perioden met regen. In de middag wordt het van het noordwesten uit droog en breekt de zon door. Er kan dan nog wel een enkele bui voorkomen. De maximumtemperatuur ligt rond een graad of 9. De westelijke wind is overwegend matig, in het zuidwestelijk kustgebied hard. Geleidelijk neemt langs de de gehele kust de wind toe tot krachtig of hard 6 tot 7 Bft.
Aan het einde van de avond bereiken buien het westen, deze trekken in de nacht verder over het land. Bij deze buien is vooral in de kustgebieden hagel en onweer mogelijk en er kunnen ook windstoten voorkomen tot ongeveer 75 km/uur. De minimumtemperatuur ligt rond 4 graden. De wind is westelijk, meest matig, aan de kust noordwest, krachtig of hard.
De pluimen zijn niet verkeerd nee, maar ook geen jubelpluimen, vind het verdere verloop juist wat tegenvallen, maar ligt ook aan wat je eigen verwachting er juist van was. Kijken we naar de kaarten dan zien we op LT GFS inderdaad leuk duiken, virtuele winter is al vaker langs gekomen en wellicht vanwege LT voorlopig het benoemen nog niet waard. Iets met dooie mussen.
Citaat van GateCrasher, donderdag 19 januari 2012, 10:20 uur Inderdaad, al dat wel-niet-wel-niet-wel-niet krijg je op een gegeven moment genoeg van, en ren je vanzelf richting WC... Mensen, de winter is nog lang niet voorbij, leun eens achterover en ontspan eens wat meer. We hebben zeker nog 2 maanden de tijd om een winter mee te maken. En de kaarten zijn zeker nog niet vergeven. Spaar wat energie, met wat meer feiten en minder emotie, en laat die schommelende modellen je humeur niet te zeer beïnvloeden.
Jaja, wijze woorden hier, lol! We houden de moed erin hoor, maar zoals eerder gezegd is een BBQ in maart ook niet verkeerd. Het komt zoals het komt, we kunnen het niet veranderen en moeten er dus maar het beste van maken.
Marga: Berichten samengevoegd | Gewijzigd: 19 januari 2012, 14:16 uur, door Marga
Temp. op hoogte is er volgens mij wel geschikt voor
Volgend kaartje L vanaf Britse eilanden(di/woe) trekt gevuld met koude lucht langzaam
naar Nederland,zou toch zeker sneeuw moeten geven op LT
Nacht van do/vrij L boven en onder nederland | Gewijzigd: 19 januari 2012, 11:39 uur, door albalinda
De Amerikaanse (links) en Europluim (rechts) met gelijke dagen recht onder elkaar. Die van eergisterenochtend boven ........................................... . pluim t.o.v. gisterenavond daar duidelijk niet op. Nu zit er weer een dip van dinsdag op woensdag v.w.b. het aantal leden dat afwijkend van de Oper naar beneden gaat.
De GFS-Control bakt op MT en LT helemaal niets van. Bulten veranderen in 1 dag in dalen en andersom. Geen peil op te trekken.
.
Uitgifte: 19/01/2012 03.55 uur
Mooi stukkie Ben, zien we tegenwoordig te weinig op het forum
Temp. op hoogte is er volgens mij wel geschikt voor
Volgend kaartje L vanaf Britse eilanden(di/woe) trekt gevuld met koude lucht langzaam
naar Nederland,zou toch zeker sneeuw moeten geven op LT
klopt, alleen de termijn is nog niet dichtbij genoeg om er zeker van te zijn. Wel een hele verbetering met de vorige runs.
Das waar,is wel erg mooi om te zien(virtueel)
Vooral nacht do/vrijdag L2. | Gewijzigd: 19 januari 2012, 11:43 uur, door albalinda