De "winter" van afgelopen week betekende zeggen en schrijven twee maal licht de voorruit krabben
Ik denk zelf dat de afgelopen twee winters enorme uitzonderingen waren en we daarmee erg verwend zijn.
Nederland: regen is ons deel, harde wind, onstuimig, storm, maar ....het wordt niet koud (typisch Erwin Krol citaat).
sterkte iedereen!
Het zag er aan het begin van dit nieuwe topic allemaal wat hoopvoller uit dan dat het nu lijkt
Winterweer lijkt/is weer ver weg.
Helaas
Verwachtingen waren hoopvol,maar dat is weer totaal omgedraaid.Tja,dat is nou eenmaal het weer
Jan/Johann,
Zit er op de kaarten in jullie visie nog iets aan te komen wat de winterliefhebber hoopvol stemt of zijn langere termijn kaarten ook anti winters??
Hoop en verwacht een reeel antwoord
Geluiden als...
"de winter komt heus nog wel"
"het is nog lang geen april"
ïk voel aan mn water dat er nog wel wat komt"
e.d. e.d
Die geluiden zijn er genoeg,maar daar hebben we met zn allen helaas niks aan
o ja
maar die geluiden andersom.....
"de winter komt echt niet meer"
"we hebben het alweer gehad"
etc etc
daar hebben we met zn allen dus natuurlijk ook niks aan
gr kijk
o ja
maar die geluiden andersom.....
"de winter komt echt niet meer"
"we hebben het alweer gehad"
etc etc
daar hebben we met zn allen dus natuurlijk ook niks aan | Gewijzigd: 18 januari 2012, 20:47 uur, door Bronk
Het zag er aan het begin van dit nieuwe topic allemaal wat hoopvoller uit dan dat het nu lijkt
Winterweer lijkt/is weer ver weg.
Helaas
Verwachtingen waren hoopvol,maar dat is weer totaal omgedraaid.Tja,dat is nou eenmaal het weer
gr kijk
Man man in Februari kan er nog van alles gebeuren zelfs een echte winter behoord nog steeds tot de mogelijk heden. Maart hebben we ook nog. Zolang het nog geen April is blijf ik er nog steeds in geloven. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 20:53 uur, door Eifel
Voor Elfstedentocht moet er nu toch echt een periode(vorst) aan gaan breken
Zal verbaasd zijn als ie eind feb begin maart geredn wordt
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Laatste run's ook al regelmatig naar voren gekomen,
Ik vind dit dicht aanleunen bij het Eurohoog van in november, en persoonlijk denk ik wel dat we in februari zo'n periode mogen verwachten met ZO-aanvoer, nadat de WC is uitgeraasd: mooi weer met lichte nachtvorst maar overdag ruim boven nul.
Denk dat de meeste koude dan pas gaat passeren en ongeveer 2 weken begin feb zal standhouden... daarna is het gedaan met de winter...
Letop: persoonlijke verwachting (dus glazenbolwerk) hahahah....
Lange termijnkaart van GFS geeft begin Februari best al een aardig beeld.... maar jahh.. die hebben we vaker gezien...
we wachten af..
Zie afbeelding 2Februari GFS het hogendrukgebied komt steeds zuiderlijker te liggen...maar kan natuurlijk zo weer omslaan...
Mag ik nog even citeren op mijn laatst geschreven bericht!!!
Denk dat het toch uit gaat komen.... misschien gewoon geluk.... maar ik zei al lange termijn.... februari gaat het kouder worden...
de hoop is weldra even vervlogen. en wij zullen allen helaasch in de drup moeten wachten tot een volgend scenario zich aanbiedt. iedereen heel erg bedankt voor alle info die we hebben mogen vergaren tot dusver. hopelijk krijgen we spoedig het 'weer dat we verdienen'. we hebben er lang op gewacht!
Het is LT, maar beter dan helemaal geen winter op de kaarten, niet?
zo'n hogedrukgebied kan alle kanten op verschuiven.. dus ook naar scandinavie
Maar we zijn niet in Engeland. Dit is de slechste winter die ik me kan herinneren. Normaal valt er wel 1 dag een pak sneeuw à5 centimeter die na een dag of 2 weer wegsmelt. Maar deze winter reken ik daar niet op. Ik hoop natuurlijk nog op februari, maar dan zal de lente gauw aankloppen.
noem er een 10 met tot en met januari geen sneeuw en een paar keer nachtvorst;)
(volgens de statistieken geen namelijk 2012 staat tot nu toe laatste) en nee ik ben 16 dusja...
| Gewijzigd: 18 januari 2012, 22:57 uur, door Sanwa
(volgens de statistieken geen namelijk 2012 staat tot nu toe laatste) en nee ik ben 16 dusja...
Mwah, meen me de afgelopen 10 jaar genoeg winters te kunnen herinneren met nauwelijks sneeuw. Maar het zou kunnen dat ik me vergis hoor, dat het van die winters waren dat er een weekje sneeuw heeft gelegen in de hele winter en dat het mijn geheugen in is gegaan als een winter zonder sneeuw
Ik zie hier niet veel hoopgevends in. Over 2 weken gaat ongeveer 15% van de leden voor nachtvorst. Daar word ik warm noch koud van... | Gewijzigd: 18 januari 2012, 22:34 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik zie hier niet veel hoopgevends in. Over 2 weken gaat ongeveer 15% van de leden voor nachtvorst. Daar word ik warm noch koud van...
1 weekje sneeuw is alsnog 7 dagen meer dan nu en kwa ijs heeft er de afgelopen jaren hier ook zeker vaker gelegen dan nu;)
ik ben al blij als 15% het 5 dagen van te voren juist heeft laat staan twee weken.
hou hoop mensen ook al is het nog zo slecht(al ben ik zelf een onweer mens dus laat de zomer maar komen).
en ook jan houd de moed erin! | Gewijzigd: 18 januari 2012, 23:15 uur, door Sanwa