Geen kansen op sneeuw vandaag, zal wel voornamelijk regen zijn, alhoewel eerst ook werd gesproken over kansje op ijzel.
word steeds uitgesteld schrijft maar op je buik.. die winter.. hoogstens een paar nachten met vorst verder niets meer
Voor vandaag geen kans op (natte) sneeuw. Volgens Weerbulletin kleine luchtvaart KNMI) is de temperatuur tussen de grond en hoogte van 1800m tot 5 graden boven nul.
Je was 2 minuten te vroeg. Deze ochtend was gereserveerd voor positieve berichten. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 12:13 uur, door Ben47
Leuk om te lezen, maar niet echt relevant voor deze winter. De gemiddelde temperatuur in december 1928 was 2,3 graden (onder normaal) tegenover 6,5 graden in 2011 (boven normaal). In de eerste helft van januari 1929 zijn de temperaturen nauwelijks boven 0 gekomen, terwijl 2012 begonnen is met de warmste 1 januari ooit.
Bij zo'n grafiekje hadden vorige week nog 80% kans op winterweer. Dus deze zal ook wel weer niet uitkomen. Gelukkig maar
Haha, leuk, that's the spirit! Overigens heeft het hier weer lekker gevroren en was het vannacht een fijn winternachtje, heerlijk helder, ... Nu een melkachtig zonnetje dat er tussendoor probeert te komen, vooruit doe maar even...
Het word steeds uitgesteld vorige week werd er gezegd dat het kouder zou gaan worden vanaf a.s zondag nou dat zit er nu al niet meer in. Nu moeten we maar geduld hebben tot 1 februari ja en volgende week word er weer gezegd dat we weer moeten wachten 7 februari ga maar door en door totdat we straks weer in december zitten
De nieuwe run van het GFS ziet er ook alles behalve geweldig uit. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 12:38 uur, door Sanwa
Wel een beetje jammer deze omschakeling van weerstype. Herfstweer met storm zit ik niet meer op te wachten (uitzonderingen daargelaten )
De afgelopen dagen waren dan wel niet echt winter, maar ik zou er voor tekenen hoor. Beetje fris, droog en het zonnetje...echt genoten!
Het weer van de komende dagen heet met recht DEPRESSIEweer
Positief gezien is de kans dus erg groot dat we nog 'winterweer' krijgen, is het niet in jan/feb/maart, dan wel in november of december!
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Emmen/4057159 veel sneeuw in emmen lol
Word gewoon regen ga ik van uit, volgens mij van donderdag op vrijdag wel een kans op snow
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ja, ja, ja! Met daar tussen in graag een broeierige zomer met heerlijke onweersbuien aan het einde van de dag...
Heb dan meer vertrouwen in die noorse yr no
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=335508
Echte WC lijkt ook niet door te zetten omdat de straalstroom toch wat meer de neiging heeft om naar het zuiden af te zakken, en de depressies een meer zuidelijke koers gaan volgen. Dit is weer gunstig voor hogedrukontwikkeling boven Skandi. Warmteadvectie.
Echte WC lijkt ook niet door te zetten omdat de straalstroom toch wat meer de neiging heeft om naar het zuiden af te zakken, en de depressies een meer zuidelijke koers gaan volgen. Dit is weer gunstig voor hogedrukontwikkeling boven Skandi. Warmteadvectie.
Dat klinkt heel leuk, maar voorlopig is daar nog weinig van te zien. De straalstroom duikt inderdaad wat naar het zuiden, maar het is te wisselend om te zeggen dat depressies naar het zuiden koersen. Alleen GFS komt met iets dergelijks.
Dan vraag ik mij af wat voor hun de volgende dagen betekenen, dat is toch duidelijk een WC. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 13:38 uur, door WimBaens
Ja het meanderen van de straalstroom, dus idd wisselend.
Klopt Gfs ja.. Heb andere modellen nog niet echt bekenen... Nou laten we erop hopen dat Gfs gelijk heeft.
Aangezien dit model het weer van aankomend weekend ook goed in de smiezen had! Niks geen vorst.