Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Romigo
Lid
18 januari 2012, 09:14 uur | Bericht #319288
Citaat van voxy2, woensdag 18 januari 2012, 9:00 uur Wat ik niet snap is dat als de meeste mensen hier kaarten en pluimen bekijken dat de ene keer ecmwf betrouwbaarder is en daarna weer gfs. Waarom zou de eene weer betrouwbaarder dan de andere zijn? werkelijkheid is dat de modellen allebij schommelen. het is net hoe jij het wil geloven. het is net voetbal, ajax staat bijvoorbeeld boven aan, ja dan is die de betrouwbaarste om te winnen, en dan kelderen ze in een keer naar beneden, dan zijn ze ineenkeer weggecijfert.

Ik schrijf dit, omdat GFS de hele tijd al aangaf dat het na vandaag zou gaan kwakkelen, terwijl ECMWF kaarten liet zien dat het na donderdag opnieuw kouder zou worden. Hierop basseer ik mijn uitspraak!
Ik schrijf er ook bij, dat ik dit in de gaten ga houden, omdat het interessant is voor een eventuele nieuwe winteraanval. De LT kaarten zijn nooit betrouwbaar, de volgende uitdraai kan wel een heel ander beeld geven. Des te langer aan dit scenario wordt vastgehouden des te betrouwder het wordt.
meerweer
Lid
18 januari 2012, 09:22 uur | Bericht #319289
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 17 januari 2012, 23:11 uur Maakt totaal niets uit winter 1928/1929 had er 5 of 6 rond deze tijd en eindigde ook op een nette 227.1

Snap niet goed wat je eigenlijk wil aantonen met die vergelijkingen met andere winters. Net wel of net niet dat het weer een geheugen heeft ?

Trouwens die vergelijking met W28/29 staat als een tang op een varken. Tot en met 17 jan. was die winter immers wel degelijk best winters geweest, met 23 vorstdagen en 14 ijsdagen tot dat moment (dus 37 van de 48 dagen gelegen tussen 1dec en 18jan hadden vorst gekend...) en wel degelijk 52 hellmannen volgens de website van het knmi (weet niet waar jij je info vandaan hebt ?). Dus in niks te vergelijken met de winter die we nu meemaken.

Gelukkig kunnen we met die cijfers niks voor het verdere vervolg van deze winter. Maar om nu de 3de strengste februari (feb29) ooit als referentiepunt te nemen ? Normaal hebben we in feb recht op een gem temp van 3.0°C, 13 vorstdagen en 2 ijsdagen. Zou in deze winter al heel wat zijn. Maar ook de laatste week van januari is uiteraard nog niet verloren. We zullen het zien
Waarom deze advertentie?
18 januari 2012, 09:28 uur | Bericht #319291
Citaat van meerweer, woensdag 18 januari 2012, 9:22 uur Gelukkig kunnen we met die cijfers niks voor het verdere vervolg van deze winter. Maar om nu de 3de strengste februari (feb29) ooit als referentiepunt te nemen ? Normaal hebben we in feb recht op een gem temp van 3.0°C, 13 vorstdagen en 2 ijsdagen. Zou in deze winter al heel wat zijn. Maar ook de laatste week van januari is uiteraard nog niet verloren. We zullen het zien

Cijfertjes zeggen inderdaad niets, net zoveel als die loze kreten van "we krijgen geen winter" enz enz. Met dat wilde ik aantonen dat de winter rare trekken kan hebben, net zoals in 1912
rdevos
Lid
18 januari 2012, 09:31 uur | Bericht #319292
Citaat van Romigo, woensdag 18 januari 2012, 9:14 uur Ik schrijf dit, omdat GFS de hele tijd al aangaf dat het na vandaag zou gaan kwakkelen, terwijl ECMWF kaarten liet zien dat het na donderdag opnieuw kouder zou worden. Hierop basseer ik mijn uitspraak!

Ik schrijf er ook bij, dat ik dit in de gaten ga houden, omdat het interessant is voor een eventuele nieuwe winteraanval. De LT kaarten zijn nooit betrouwbaar, de volgende uitdraai kan wel een heel ander beeld geven. Des te langer aan dit scenario wordt vastgehouden des te betrouwder het wordt.

Ben ik niet helemaal met je eens, eerst werd er gezegd ECMWF en nu weer GFS, het zou nu toch kunnen dat ECMWF nu in eenkeer toch weer een wintersenario gaat opschotelen voor ons? maar als dit naar een week in een keer weg is? wat is er dan nog betrouwbaar. ???

Weerbericht – 18 Jan 2012 (Ochtend Weerbericht)

Vanochtend en Vanmiddag.
In de ochtend neemt de bewolking verder toe, begin van de ochtend ligt de temperatuur al rond de 5 graden in het hele land. Tegen eind van de ochtend begint het te regenen vanuit het zuid westen. Begin van de middag regent het er kan plaatselijk veel regen vallen, de wind trekt iets aan en is boven land tot windkracht 4 en aan de kust windkracht 6 plaatselijk 7. Verder is de temperatuur in de middag rond de 9 Graden.

Vanavond en Vannacht.
Vanavond begint op de meeste plaatsen nat en de wind trekt aan naar windkracht 7 aan de kust en verder landinwaards windkracht 5. In de nacht word het langzaam droger vanuit het zuidwesten, en klaart het op, het word vannacht een graad of 5/6 graden. De wind neemt af.

Trend (3 Daagse)
Donderdag nog een regenachtige dag, Vrijdag word het weer een tikje kouder en nemen de sneeuwkansen weer toe, Zaterdag is het frisjes maar blijft waarschijnlijk droog.

Weatheralert B.V | Gewijzigd: 18 januari 2012, 12:34 uur, door Sanwa
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 09:41 uur | Bericht #319293
Citaat van Jpp, woensdag 18 januari 2012, 9:09 uur Hey Dennis,
Ik zie nog geen L in het zuiden maar in het noorden, dus zo 'leuk' is deze kaart niet. Denk je ook niet?

Blokkade-vorming
rdevos
Lid
18 januari 2012, 09:44 uur | Bericht #319294
GMT_TTTT_latest.png

nog mooie temps... toch nog een beetje winter.
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
JPP
Lid
18 januari 2012, 10:06 uur | Bericht #319296
Citaat van dfromdwgn, woensdag 18 januari 2012, 9:41 uur Blokkade-vorming

Kun je mij dat uitleggen, ik zie geen blokkade, wellicht zie ik verkeerd, of snap ik het nog niet helemaal goed?

Poider
Lid
18 januari 2012, 10:14 uur | Bericht #319298
Denk dat eerst dat Azoren Hoog maar eens moet vertrekken voordat we echt eens goed winterweer gaan krijgen!
Zag net wel op de kaarten dat door t meanderen van de stroming op hoogte de depressies ook af en toe voor een NO stroming kunnen zorgen aan de achterzijde.

Echt saai wordt het niet gelukkig!
Onweersdagen 2013 : 1
18 januari 2012, 10:15 uur | Bericht #319299
Citaat van Jpp, woensdag 18 januari 2012, 10:06 uur Kun je mij dat uitleggen, ik zie geen blokkade, wellicht zie ik verkeerd, of snap ik het nog niet helemaal goed?

Een blokkade in de atmosfeer is een drukverdeling waarbij een groot hogedrukgebied de weg blokkeert voor depressies.
De Russ Beer kan een mogelijke blokkade gaan geven ... | Gewijzigd: 18 januari 2012, 10:16 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Roan
Lid
18 januari 2012, 10:50 uur | Bericht #319308
Citaat van Ben47, woensdag 18 januari 2012, 10:15 uur Temperatuurpluimen

Ik vind de pluim helemaal niet zo heel verschrikkelijk eigenlijk, bij beide modellen gaan ze richting het langjarig gemiddelde van een graad of 3.. Het hoeft van mij ook niet gelijk 5 graden te vriezen overdag, gewoon een zonnetje en temperaturen van rond het vriespunt
akammd
Lid
18 januari 2012, 10:54 uur | Bericht #319310
Citaat van Romigo, woensdag 18 januari 2012, 6:19 uur Het is nog ver weg, maar dit is zeker iets om in de gaten te houden. Ziet er goed uit!

QUOTE(Romigo @ Jan 18 2012, 06:24) <{POST_SNAPBACK}>
Als dit zich verder ontwikkelt, dan kunnen we zo maar gaan schaatsen in februari. Nu hopen, dat GFS dit blijft vasthouden en laat uitkomen. De laatste dagen toch gezien, dat GFS iets betrouwbaarder is dan ECMWF.

Zijn inderdaad leuke kaartjes, GFS aan het experimenteren met lage druk bij de Azoren.

Verder kwam ik nog dit grafiekje tegen van de (waargenomen) temperatuurstijging op 30 hpa boven de Noordpool. Wat dit voor ons gaat betekenen is mij nog niet duidelijk.

pole30_nh.gif
albalinda
Lid
18 januari 2012, 11:00 uur | Bericht #319311
Citaat van Roan, woensdag 18 januari 2012, 10:50 uur Ik vind de pluim helemaal niet zo heel verschrikkelijk eigenlijk, bij beide modellen gaan ze richting het langjarig gemiddelde van een graad of 3.. Het hoeft van mij ook niet gelijk 5 graden te vriezen overdag, gewoon een zonnetje en temperaturen van rond het vriespunt
Dat is ook heerlijk weer,zoals jij het omschrijft,liefst nog een sneeuwbui erbij
Alleen ben ik bang dat de pluim aangeeft dat dat weer er dan niet voor ons inzit.
Meer een WC met geregeld regen
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
rdevos
Lid
18 januari 2012, 11:10 uur | Bericht #319313
Sneeuw? Waar Sneeuw... hier schijnt de zon nu...
Ben47
Lid
18 januari 2012, 11:12 uur | Bericht #319314
Citaat van Roan, woensdag 18 januari 2012, 10:50 uur Ik vind de pluim helemaal niet zo heel verschrikkelijk eigenlijk, bij beide modellen gaan ze richting het langjarig gemiddelde van een graad of 3.. Het hoeft van mij ook niet gelijk 5 graden te vriezen overdag, gewoon een zonnetje en temperaturen van rond het vriespunt
Hahaha. heerlijk zo'n optimistisch geluid er tussendoor! En dan dat zonnebrilletje op. Je ziet het echt gekleurd. Prachtig!

Maar van mij mag die 5 graden vorst overdag morgen al komen, liefst met terugwerkende kracht tot 1 december 2011. Maar helaas...
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
18 januari 2012, 11:16 uur | Bericht #319316
vorst verwachting ziet er ook goed uit vind je niet Nu moeten we weer wachten tot aan februari voordat het weer een beetje gaat vriezen. Deze hele winter gaat zo stilletjes voorbij en wij hebben dan alleen plezier gehad van de weerkaartjes.
eps_kans_tn0tx0_06280.png
Ben47
Lid
18 januari 2012, 11:23 uur | Bericht #319317
Citaat van dutchweahterman, woensdag 18 januari 2012, 11:16 uur vorst verwachting ziet er ook goed uit vind je niet Nu moeten we weer wachten tot aan februari voordat het weer een beetje gaat vriezen. Deze hele winter gaat zo stilletjes voorbij en wij hebben dan alleen plezier gehad van de weerkaartjes.
Jaaa.... Zomaar voor de 31 jan en 1 febr resp wel 8 en 5% kans op een ijsdag.......Geweldig zo'n grafiekje. Maakt de mens blij....
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
18 januari 2012, 11:27 uur | Bericht #319318
Citaat van Ben47, woensdag 18 januari 2012, 11:23 uur Jaaa.... Zomaar voor de 31 jan en 1 febr resp wel 8 en 5% kans op een ijsdag.......Geweldig zo'n grafiekje. Maakt de mens blij....
Tsja, een kans is een kans hè..... Gewoon lekker optimistisch blijven (tenzij je als persoon een pessimistische instelling hebt), komt vast wel goed deze winter (en anders maar niet )
Serge
Lid
18 januari 2012, 11:37 uur | Bericht #319320
Citaat van arjanbruggink, woensdag 18 januari 2012, 11:27 uur Tsja, een kans is een kans hè..... Gewoon lekker optimistisch blijven (tenzij je als persoon een pessimistische instelling hebt), komt vast wel goed deze winter (en anders maar niet )

pluim duikt weer rond 1 feb, misschien toch die beer in de maak waar Jan het over had,...we blijven positief, ik geloof er nog steeds in,...
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Cujo2008
Lid
18 januari 2012, 11:38 uur | Bericht #319321
Nou weet ik wel dat behaalde resultaten in het verledengeen garantie bieden voor de toekomst maar vond dit wel een mooi verhaal over de winter van 1928/1929.vind de pluim overigens ook helemaal niet slecht. http://www.meteotuitjenhorn.nl/winter_1929.html
frankaloe
Lid
18 januari 2012, 11:46 uur | Bericht #319323
Citaat van Weerpete, woensdag 18 januari 2012, 11:38 uur Nou weet ik wel dat behaalde resultaten in het verledengeen garantie bieden voor de toekomst maar vond dit wel een mooi verhaal over de winter van 1928/1929.vind de pluim overigens ook helemaal niet slecht. http://www.meteotuitjenhorn.nl/winter_1929.html
voorbeelden genoeg dus,die aangeven dat een slechte start een goed einde kan krijgen...kwestie van afwachten dus.
momenteel hier 2 grd boven nul en waterkoud
beek en donk n-brabant
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
7 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 7 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
7 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 686 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 686, lezen 8 mensen het topic "Onweerskansen 2 en 3 juli".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden