Ja dat merkte ik ook al. Is wel 7 graden hier maar ik krijg er wel een lente gevoel bij. De sneeuw kansen voor het weekend lijken voor hier ook aardig te slinken.
Herfst in de winter. De meeste winterpluimen laten effe winter zien (3 nachtjes)En dan weer op de LT.
Laten we het er eens op houden dat het een oerhollandse winter wordt. Regen en een beetje nachtvorst.
Voorgaande jaren werden we verwend door de winter.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Herfst in de winter. De meeste winterpluimen laten effe winter zien (3 nachtjes)En dan weer op de LT.
Laten we het er eens op houden dat het een oerhollandse winter wordt. Regen en een beetje nachtvorst.
Voorgaande jaren werden we verwend door de winter.
Dat zal dan toch raar zijn als het straks al lente wordt en je hebt eigelijk amper iets van de winter meegekregen... Lijkt mij tenminste wel..
Het weer doet wat hij wil.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Het weer doet wat hij wil.
Omdat we de vorige 2 winters flink verwend zijn geraakt en dus ook een beetje gewend aan geraakt. En dan slaan we die periode ineens weer over.
Wij gaan er maar vanuit dat we winter krijgen. Terwijl het in ons kikkerlandje eigenlijk heel normaal is dat we dit soort herfstwinters hebben. Dit met dank aan de zee en het feit dat Nederland eigenlijk geen bergen heeft.
Everything you get is extra.
En een vroege lente is waarschijnlijker als een late winter.
Is dat zo ?
Momenteel verloopt de winter zo'n 3 graden te zacht en staan we op plaats 3 zachtste winters ooit.
Dat is even normaal te noemen als moesten we nu de 3de strengste winter ooit aan het beleven zijn...
Er heeft wel al heel wat winterweer op de kaarten (meestal voor de lange termijn) gestaan de laatste weken (i.t.t. in december), maar het is nog geen winterweer geweest. Dus kan best dat het in februari ook nu en dan op de kaarten zal staan ... maar dat wil nog niet zoveel zeggen eigenlijk ...
edit: En of die sneeuw nu in januari valt of in februari of zelfs maart of april, dat maakt me niet uit. Zolang het maar een dag of 2 blijft liggen dus. | Gewijzigd: 17 januari 2012, 15:35 uur, door Marlieke
Tweet van Joe Bastardi:
Global temp crash continues. wk one -.245, week two -.537 Someone get this to Al Gore, etc., this is amazing drop '
Ook wordt het in europa kouder, dat het bij ons de komende dagen even zachter gaat worden wil niet zeggen dat de kou opeens verdwenen is. De kou moet zich alleen weer herstellen in ons land, dit is een kwestie van tijd en geduld! (en nee, niets wordt hier uitgesteld, het duurt gewoon even voordat de kou geleidelijk onze kant op komt want de koude lucht is nu eindelijk in de meerderheid, wat de afgelopen maanden helemaal niet het geval was).
Tweet van Joe Bastardi:
Global temp crash continues. wk one -.245, week two -.537 Someone get this to Al Gore, etc., this is amazing drop '
Ook wordt het in europa kouder, dat het bij ons de komende dagen even zachter gaat worden wil niet zeggen dat de kou opeens verdwenen is. De kou moet zich alleen weer herstellen in ons land, dit is een kwestie van tijd en geduld! (en nee, niets wordt hier uitgesteld, het duurt gewoon even voordat de kou geleidelijk onze kant op komt want de koude lucht is nu eindelijk in de meerderheid, wat de afgelopen maanden helemaal niet het geval was).
Ik zie het alweer gebeuren. Prut lente die veels te koud is. Rot zomer met alleen maar regen, prachtige nazomer in de herfst en een nieuwe WC voor volgende winter. Een beetje zoals 2011 was, alle seizoenen slecht en scheef en totaal anti dat seizoen zegmaar.
Maar goed, dat wordt helemaal niks meer in januari, en dat weten ook de meeste opportunisten hier wel, alleen is het lastig toe te geven. Als gewoon eens een keer reëel zijn met z'n allen, en niet steeds dat 'als dit kaartje over 3 weken uitkomt' en 'als als als' steeds, dan weten we best wel dat dit gewoon een waardeloze winter is, en voorlopig nog wel zal blijven.
Dit zijn gewoon af en toe wat koude uitspattinkjes van de weermodellen die elke zachte periode er wel tussen zitten. Maar omdat het nu zo zacht is, klampen meteen alle winterliefhebbers zich muurvast aan deze koude run die er af en toe per ongeluk een keer tussen zit. Dat koude stukje in de run schuift gewoon met de dagen mee op, en zo houden deze liefhebbers het geloof dat er echt winter komt. Totdat we dadelijk in Maart zitten en het nog steeds op de kaarten staat.
Zo zie ik het tenminste. Vanaf begin december zijn er al kaarten die 'mogelijk' winter tonen. Is daar ook maar ÃÂets van uitgekomen?
I rest my case.
Bovendien wil ik nog even melden dat deze post dus wél onderbouwd is en nÃÂét negativerend bedoeld, gewoon mijn visie. Dus a.u.b. geen klaagzangen daarover.
Doemscenario!
Dat hoor ik al vanaf het begin van de winter. Telkens uitstel of net paar dagen van te voren verschuift alles. Je zou toch wel beter moeten weten Jan. Er moet een noemenswaardige verandering op treden die werkelijk in werking wordt gezet. Virtueel genieten is ook leuk, maar dat maakt geen winter zoals je ziet dit jaar.
We zullen zien. Ik hoop dat je gelijk hebt Jan. Totdusver is er nog geen sprake geweest van een echte winter in Nederland.
We doen niet anders dan er over spreken