https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Tja, er is inderdaad nog best een aantal leden dat onder nul gaat, helaas zijn deze veruit in de minderheid, ik schat zo'n 25%. Maargoed, laten we hopen dat februari nog wat brengt.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Och er zit sowieso nog een zeer onbetrouwbare verwachting na de midden LT. Een hele week januari waar je eigenlijk niet veel over kan zeggen. Kortom januari kan ook nog steeds wat brengen.
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 24 januari tot en met dinsdag 31 januari
80% kans op wisselvallig en (vrij) zacht weer. 20% kans op meest droog, rustig weer met temperaturen rond of iets onder normaal.
Uitgifte: 17/01/2012 02.38 uur LT
bron:knmi
80% kans op wisselvallig en (vrij) zacht weer. 20% kans op meest droog, rustig weer met temperaturen rond of iets onder normaal.
Dat bedoel ik, morgen staat er weer wat anders. Zoals de pluim waait, waait m'n jasje
Lekker vriesweertje
Ijmuiden is wel opmerkelijk.
Komt doordat het weerstation (zover ik weet) op de pier staat gestationeerd. Verklaart dus ook waarom de temperatuur in de zomer juist lager uitvalt (of hoger indien o/no/zo wind) en in de winter lager kan uitvallen bij zo/no/o wind. Ook zijn de gemeten wind(stoten) vaak extremer
Correctie, het weerstation staat bij Wijk aan Zee en ligt in een duinpan, dus kouder is normaal.
Jup, en in Vlissingen hangt ie bijna boven het water.. vandaar dat het altijd warmer lijkt dan het is..
Zou best kunnen kloppen. Overigens worden er wel op tv soms kaartjes vertoond van buienradar (RTL weer) waarbij het om 'IJmuiden' zou gaan. En ook hier op de forums denkt iedereen dat het om IJmuiden gaat. Of is IJmuiden enkel voor de windmetingen?
Zo zie je maar weer dat je van het KNMI ook geen hoogte kan krijgen gisteren nog 70% kans op kouder weer en nu 80% kans op wisselvallig weer en vrij zacht zo kan ik ook wel een weerinstituut gaan beginnen het is allemaal maar natte vinger werk wat ze daar doen bij het KNMI.Ze zijn niet standvastig genoeg.
Ik ook we zijn nu al sinds november de winter aan het verschuiven en dat gaat maar door en door. Elke dag word het begin van de winter weer verplaatst en aan het eind van het liedje hebben we geen vorstperiode gehad en gaan we zo de Lente in.
Haha! Vasthoal'n! Maar die vullen in die rubriek ook alleen maar in wat de modellen berekenen hoor. Die informatie hadden we hier dus al sinds gisteravond. Deze weersverwachtingen van het KNMI zijn afhankelijk van wat de modellen berekenen. De modellen bepalen in deze. Wat we hier al zagen, staat meestal de volgende dag op het KNMI.
En idd. op die manier zou iedereen voor weerman kunnen spelen. De weermodellen berekenen verwachtingen op basis van door weerkundigen ingevoerde historische gegevens, want niemand kan nog in de toekomst kijken. Ik denk trouwens wel dat een goede weerkundige wel meer kennis in huis heeft dan enkel de modellen volgen.
Op Discovery
| Gewijzigd: 17 januari 2012, 12:16 uur, door smarkie
Ik zou hier eigenlijk niet op moeten reageren maar kan het niet laten...
Het KNMI kijkt voor zn voorspellingen (net als wij hier) naar de uitkomst van de modellen (verwerkt in de pluimen) en daarnaast nog wat parameters zoals de 850/500/300 etc Hpa metingen en vooruitzichten (net zoals onze weermannen Johann en Jan dat hier doen)
Dat daar van de 1 op andere dag een andere uitkomst wordt verkregen heeft daarmee te maken en heeft niks met standvastigheid te maken...
Overigens zou je eens de gedetailleerde voorspellingen (Guidance) moeten lezen,de meteoroloog van dienst geeft daar de onzekerheden en mogelijkheden weer op basis van de modellen en dat is wat anders dan het versimpelde eindbericht wat jij waarschijnlijk leest. | Gewijzigd: 17 januari 2012, 12:18 uur, door erik
Het KNMI kijkt voor zn voorspellingen (net als wij hier) naar de uitkomst van de modellen (verwerkt in de pluimen) en daarnaast nog wat parameters zoals de 850/500/300 etc Hpa metingen en vooruitzichten (net zoals onze weermannen Johann en Jan dat hier doen)
Dat daar van de 1 op andere dag een andere uitkomst wordt verkregen heeft daarmee te maken en heeft niks met standvastigheid te maken...
Overigens zou je eens de gedetailleerde voorspellingen (Guidance) moeten lezen,de meteoroloog van dienst geeft daar de onzekerheden en mogelijkheden weer op basis van de modellen en dat is wat anders dan het versimpelde eindbericht wat jij waarschijnlijk leest.
Kom op zeg je kan er niet onderuit dat de winterperiode steeds word verschoven naar een latere periode,gisteren zagen de weerkaarten er nog leuk uit maar vandaag is het weer dramatisch. Want een paar dagen geleden zou het vanaf a.s zondag gaan winteren maar dat is nu al weer verplaatst naar volgende week donderdag,ik heb geen vertrouwen er meer in dat we nog een koude periode krijgen van minimaal 3 weken.
En je kunt niet van iedereen in het algemene publiek verwachten dat ze de guidance ook lezen (of überhaupt kunnen vinden).