In dit topic zal ik de foto's en filmpjes posten die ik graag met jullie wil delen.
Ik vind het fijn om positief kritiek te krijgen zodat ik daar de keren erna rekening mee kan houden
Deze week heb ik een setje Hoya Close-up filters aangeschaft en deze heb ik vandaag uitgeprobeerd.
Voor de foto's ben ik in de tuin gaan zoeken naar wat groene planten en dat viel niet mee
Naar mijn mening werken ze aardig goed, maar de kwaliteit van de foto's is erg achteruit gegaan (veel CA in de foto's)
Heeft iemand ervaring met deze filters? en misschien ook tips
Alvast bedankt | Gewijzigd: 16 januari 2012, 14:42 uur, door marcel`westland
Marcel
Je foto van die duif links lijkt ietwat wazig, ondanks je f11 (stiekem even gekeken) dus aan je diafragma kan het niet liggen.. Wanneer komt je macro? of ben je er nog niet over uit welke je gaat nemen?
hieronder heb ik het orgineel nog even
en ik heb de macro nog even laten liggen, want ik ben daar inderdaad nog niet helemaal uit. Ook vind ik het jammer dat je met een macro lens maar beperkte mogelijkheden hebt. Ik ben bang dat ik deze dan maar weinig gebruik .
Marcel
Mooie foto van de maan hoor, lekker veel detail!
Lekker scherp zijn je foto's ook vooral, iets waar ik zelf veel problemen mee heb (misschien sta ik te dicht op m'n onderwerp).
Bij de foto met de merel komt net het zonlicht op het oog van de merel waardoor die er net wat mooier uitspringt, mooi momentje!
Heb eigenlijk niet echt veel om kritiek op te geven, zou vooral proberen om de ''emotie'' momentjes te pakken van de vogels. Dus zingende vogels en argwanende vogels die je strak aankijken. Maar dit is al redelijk goed gelukt in de foto's hierboven...*Vooral zo doorgaan dus*