Citaat van Svenn, zondag 15 januari 2012, 16:45 uur CR9's kruisen zelfs op 12 km, dus ik zou zeggen tussen de 10 en 12 km Ver weg hoeft niet persé, vliegtuigen vanaf Heathrow zitten hier ook al op die hoogte, en ligt hier niet echt ver vandaan.
Dat weet ik, maar niet iedereen hier zal begrijpen als wij het over FL300-FL400 hebben. Het ging er meer om dat ze elders zijn opgestegen en dat ze op hun kruishoogte voorbij komen.
image
stefan
Mooi! Heel toevallig, ik heb vanuit Ede ook naar deze contrails zitten kijken, alleen dan vanuit een andere hoek. Ik herken de kruisingen er in Helaas geen foto van...
heb jij hier een verdubbelaar ? ( dus 2maal 400 ) je hebt ze echt dichtbij.. vandaar mijn vraag..
schitterende foto's !
Nee, ik heb geen gebruik gemaakt van een 2.0x TeleConverter. De uitdaging is de foto dusdanig scherp te maken dat je heel veel weg kan snijden van de foto, waardoor het lijkt dat je zo dichtbij zit.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
@ Svenn, met een 500mm vast of meer, kan je goed een extender gebruiken, sowieso met een prime, dan is een contrail plaat van 1600 px geen probleem Helemaal in combinatie met een 1D mk iV.
Dat weet ik, maar niet iedereen hier zal begrijpen als wij het over FL300-FL400 hebben. Het ging er meer om dat ze elders zijn opgestegen en dat ze op hun kruishoogte voorbij komen.
Mooi! Heel toevallig, ik heb vanuit Ede ook naar deze contrails zitten kijken, alleen dan vanuit een andere hoek. Ik herken de kruisingen er in Helaas geen foto van...
Nee, ik heb geen gebruik gemaakt van een 2.0x TeleConverter. De uitdaging is de foto dusdanig scherp te maken dat je heel veel weg kan snijden van de foto, waardoor het lijkt dat je zo dichtbij zit.
Vanuit Renkum heb ik hem wel gefotografeerd !!
Maar goed, ik zou geen 8000 euro voor een 500mm prime neerleggen, dan ga ik digiscopen. 1400 euro en je bent klaar, en je komt daarmee dubbel zo ver als met een 500+extender. Je zit dan aan de 2400mm dus vandaar
Btw extenders op een zoomlens.. veel plezier maakt je lens traag geen autofocus meer.. kortom niet doen
Precies wat ik zei dus. Met een prime F/4 lens hou je met 1.4x gewoon je AF btw, ook op een 1.6x.
Ik voeg er ook effe 2 toe Lenn!
Overigens deze vandaag gemaakt gewoon op 400mm, echter met een FF.
| Gewijzigd: 16 januari 2012, 18:37 uur, door VincentK
Sven, bij mij is 400mm x 1.6 = 640mm, geen 800mm...
image
Haha, jij hebt dit 'kruispunt' dus ook gezien?! Nice!
image
Overigens deze vandaag gemaakt gewoon op 400mm, echter met een FF.
image
Heel mooie toevoegingen Vincent, nice!!
@ Mike, het is ook niet altijd even makkelijk, het mooiste is als ze echt recht over komen op ongeveer FL310 tot 360. Je kan de hoogtes en routes volgen op bijvoorbeeld http://www.flightradar24.com/ of een app op je smartphone van flightradar zelf.