Komt gewoon weer een westenwind te staan na donderdag. Dan weer wat noordelijker dan weer zuidelijker. maar niet oostelijk!
Voor ander weer(lees: koud winter) moeten de systemen 'om'. Maar dat gebeurd niet. Het gaat allemaal precies zoals ik al verwachtte én al een tijdje verkondig(nee, het gaat niet om mijn gelijk, ik had het graag anders gezien). GFS had het vrij goed gezien, er werd wel gezegd dat er niets van GFS klopte, maar het was meer dat GFS liet zien wat men niet wilde zien en horen--> geen winter weer, geen sneeuw en geen ijs.
Laten we hopen dat deze winter nog een paar keer sneeuw op de proppen komt uit een ijskoude depressie of polar low. verder zie ik het niet meer gebeuren dat het nog écht winters wordt. Écht winters is in mijn ogen een vorst periode van een flink aantal dagen en/of een langere periode sneeuw.
fijne (discussie) avond verder!
Idd, daar hebben we het klimaat gewoon niet voor. We mogen blij zijn met een aantal nachten vorst, een natte flatsbui en een paar relatief koude dagen. En dan terug naar strak zonaal Ach we zien wel. Winter was toch al niks, nu even een paar nachten vorst gehad, is al heel wat eigenlijk (voor deze winter dan)
EDIT: Laat maar is nog van 00z | Gewijzigd: 16 januari 2012, 21:08 uur, door onno333
Ed Aldus is in het algemeen een betrouwbare weerman die niet aan sensatie doet. Ik hoop desondanks dat hij ongelijk heeft.
Ben ik helemaal met je eens maar nu ziet hij toch echt andere dingen dan de deskundigen hier op O-O.
Hier toch echt al -0,8 en niet +1 ! (alle 2 m'n weerstations geven het aan).
Waarschijnlijk een meting bij jou in de buurt,bijv. Valkenburg
Niet dat hier echt koud is... deze temperatuur hadden we al lang in december kunnen bereiken, maar waarom toch al dat gezwabber...???
Tevens vraag ik me af wat dit voor a.s. zomer gaat betekenen ??? krijgen we ook een horror zomer ?? met super hoge temperaturen, of kan het zijn dat de temps dan juist nog lager gaat liggen als normaal ???
Sorry verkeerde topic... maar goed... ik zie een winter nog niet zo zitten hoor... ondanks dat jan z'n best doet om ons allen positief te laten blijven.....
Ik waardeer elke uitspraak van een ieder... ik ben immers ook maar een simpele kaarten kijker.... dus echt verstand heb ik er zeker niet van, maar als ik alle GFS in timeloop achter elkaar laat lopen als video, ziet het er niet best uit...
alleen maar warmer en warmer.... kou wordt verder richting het noorden gestuwd... dus ik denk... bye bye winter!
nogmaals: mijn persoonlijke voorspelling... dus niet gebaseerd op de profs hier...
het valt mij namelijk op dat GFS op termijnen van 3-6-9 uur vaak minimum temps op 2m aangeeft die uiteindelijk 2 a 3 graden warmer zijn dan dat de temperaturen die meetstations aangeven.
GFS 12 uur voor 21 uur
huidige meting 21 uur
| Gewijzigd: 16 januari 2012, 21:38 uur, door pressna
Dan gaan we het nu maar weer over het 'dalende verloop van het gemiddelde' hebben. | Gewijzigd: 16 januari 2012, 21:45 uur, door vdweste