Dit zagen we ook vanmorgen dat de oper de warme kant koos, hij stond er wel in zijn eentje voor
Of weer een flinke dooie mus? Ik had een tijd echt hoop, maar dat is momenteel een flink stuk minder, ik zie gewoon weer de "zachtewinterevolutie" in de pluim en kaarten... Waar er eerst een forse kou-inval te zien was is er nu kwakkelweer over en op meer hoop ik echt niet...
vond deze keer GFS weer beter....LT dan wel te verstaan
Probleem is dat steeds de zachte oplossing uitkomt en de kou altijd maar uitgesteld wordt
Een depressie kern van rond 980 komt te liggen op NO hoogte van duitsland/polen (kaartje 1)
Er onstaat een meer Noordelijke stroming (kaartje 2) door een H bij UK met een H boven Scandi komt er meer koudere lucht omdat Laag blijft liggen
We zien dan dit resultaat op de 850 Hpa (kaartje 3) | Gewijzigd: 16 januari 2012, 21:06 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Dat is nou precies de eigenschap van een zachte 'Hollandse' winter. De gewenste patronen staan wel in de kaarten voor de LT, maar komen nooit uit. Ook nu weer niet.
Komt gewoon weer een westenwind te staan na donderdag. Dan weer wat noordelijker dan weer zuidelijker. maar niet oostelijk!
Voor ander weer(lees: koud winter) moeten de systemen 'om'. Maar dat gebeurd niet. Het gaat allemaal precies zoals ik al verwachtte én al een tijdje verkondig(nee, het gaat niet om mijn gelijk, ik had het graag anders gezien). GFS had het vrij goed gezien, er werd wel gezegd dat er niets van GFS klopte, maar het was meer dat GFS liet zien wat men niet wilde zien en horen--> geen winter weer, geen sneeuw en geen ijs.
Laten we hopen dat deze winter nog een paar keer sneeuw op de proppen komt uit een ijskoude depressie of polar low. verder zie ik het niet meer gebeuren dat het nog écht winters wordt. Écht winters is in mijn ogen een vorst periode van een flink aantal dagen en/of een langere periode sneeuw.
fijne (discussie) avond verder!