Serieus? Je hebt liever +2/+3 met natte sneeuw, hagel en regen? Dat je het berekoud krijgt en nat bent? Dat de wind zo lekker de natte sneeuw tegen je voorhoofd aanslaat dat je er koppijn van krijgt? En dat je 's ochtends uitglijdt op je stoep omdat de regen aan is gevroren? Of nog erger dat het 's ochtends regent en dat het daardoor gaat ijzelen? Ja, heerlijk .
Ik heb het liefst overdag -3 met stralende zon, maar als dat niet kan, dan liever gewoon zo zacht mogelijk met de regen want dat kwakkelweer is ongeveer het ergste dat er is!
Klopt. Ik weet het bijna wel zeker. Alle modellen komen met winterse neerslag voor het weekend en wat lagere temperaturen behalve ECMWF (nu dus). Op een termijn van 4 dagen kun je wel concluderen dat het een warme uitbijter is. | Gewijzigd: 16 januari 2012, 19:37 uur, door KJW
Nee. GFS geeft ook GEEN winterse neerslag en lagere temperaturen. Pas op latere termijn, maar dat is nog onzeker, komt GFS met koudere temperaturen.
Zelfs op een termijn van 4 dagen kan EC het niet laten om zich compleet om te draaien. Warme uitbijter of niet, het gemiddelde zal in ieder geval niet koud zijn vrees ik.
Zelfs op een termijn van 4 dagen kan EC het niet laten om zich compleet om te draaien. Warme uitbijter of niet, het gemiddelde zal in ieder geval niet koud zijn vrees ik.
Ach,scheelt 100 km,hier wel
Kan straks weer 100 km naar t westen opgeschoven zijn
Is nou eenmaal lastig om precies de grens warm/kou te voorspellen.
Opzich wordt het een kwakkelweer want als ik zo zie is het een paar dagen wisselvallig en een paar dagen koud
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
GFS geeft wel sneeuw voor zondag, zie mijn vorige post
EC begint interessant te worden.... | Gewijzigd: 16 januari 2012, 19:53 uur, door BacciB
Kan straks weer 100 km naar t westen opgeschoven zijn
Is nou eenmaal lastig om precies de grens warm/kou te voorspellen.
ja dat is waar, maar aan de consistentie van EC is nu wel een eind gekomen. Die zwabbert nu vrolijk mee, van GFS geleerd denk ik.
typisch mensen zijn heel blij bij een koude run en als er dan slechts 1slechte run tussen zit zijn ze depressief
Edit: @dannywb stralingsvorst staat er om bekend dat er grote lokale verschillen kunnen zijn | Gewijzigd: 16 januari 2012, 19:54 uur, door weerfreak
Hier toch echt al -0,8 en niet +1 ! (alle 2 m'n weerstations geven het aan).
Klopt idd niet veel van.
Temp loopt volgens buienradar op, terwijl de temp hier toch echt blijft dalen
Tjaaa kan wel, maar gisteren was het ook al.... | Gewijzigd: 16 januari 2012, 20:03 uur, door Marga
Ik snap je goed,maar t enige is dat die grens (in verwachting) zwabbert.
Maar ik sta niet raar te kijken dat dat nog een paar x gebeurt en dan net voorbij Oss trekt
Nb; ik denk ook dat we allemaal(winterliefhebbers) de dagen aan het aftellen zijn.
En dat het dan toch weer tegenvalt als het wat anders loopt.
Ik ben al blij dat de Gfs weer op winterpad zit,dat stelt me tevreden.
Van de Oper in ieder geval. Ben benieuwd hoe de pluim met de andere 49 leden er uit ziet. Tenslotte kan de Oper nu de hoge kant gekozen hebben en dit is maar 1 van de 50 kaartjes voor hetzelfde tijdstip.