Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
15 januari 2012, 11:47 uur | Bericht #318306
Het is voor mij pas sneeuw als het blijft liggen en niet wegsmelt.. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 11:47 uur, door jlammertink
Ben47
Lid
15 januari 2012, 11:48 uur | Bericht #318307
Citaat van Simon Deurdorpe, zondag 15 januari 2012, 11:41 uur Daar zat de euro er toch behoorlijk naast. 4 graden vorst verwacht voor afgelopen nacht terwijl de 0 nauwelijks bereikt is.

GFS had het gelukkig wel bij het juiste einde.

Waar op de Europluim zie jij in de nacht van zaterdag op zondag 4 graden vorst staan dan? Op de pluim van gisteren ging die voor afgelopen nacht niet lager dan rond het vriespunt. Idem op de Europluim van eergisteren. Overigens is een juiste verwachting van de mate van stralingsvorst moeilijk te maken. Kan heel lokaal effect hebben. Zo was het in Woensdrecht vannacht wel - 3,1 volgens de grafiek op Buienradar en -2,7 nog voor 0u gisterenavond volgens KNMI. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 12:13 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
astritos
Lid
15 januari 2012, 11:49 uur | Bericht #318308
Citaat van jlammertink, zondag 15 januari 2012, 12:47 uur Het is voor mij pas sneeuw als het blijft liggen en niet wegsmelt..

Helemaal mee eens, kan ik de slee die ik van het najaar voor mijn dochter heb gekocht eindelijk eens gebruiken! | Gewijzigd: 15 januari 2012, 11:49 uur, door astritos
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
15 januari 2012, 11:50 uur | Bericht #318309
Heerlijk die windstilte tot zwakke wind uit oostelijke richtingen. En ook heerlijk om te zien dat ze eens uit de favoriete hoek komt

Btw: in de zon en uit de wind is het echt zalig vertoeven Zeker niet te koud
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Jens
Lid
15 januari 2012, 12:04 uur | Bericht #318311
Citaat van astritos, zondag 15 januari 2012, 11:46 uur Nou hier in de tuin vanmorgen om half 9 nog -3......
Auto's nog bevroren en het water in de regenmeter en de drinkbak voor de egels ook.
Dus heeft hier wel degelijk goed gevroren, de vijver bij een boerderij lag ook helemaal dichtgevroren.

hier vriest het nog heel lichtjes
minimum was -4.1
hoop op aanvriezende mist vannacht kan ik morgen misschien een ijsdag meemaken | Gewijzigd: 15 januari 2012, 12:10 uur, door Jens
15 januari 2012, 12:20 uur | Bericht #318312
Een -3.2 gemeten deze nacht nu is het een 3.5 graad.. lekker winters gevoel!
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
Eifel
Lid
15 januari 2012, 12:33 uur | Bericht #318313
Citaat van Piet Berger, zondag 15 januari 2012, 11:31 uur 20 minuutjes rijden ben ik op de hoge venen, dus dat komt allemaal wel goed
Wie mee wil.....

Ik ben er al
Gijs
Lid
15 januari 2012, 12:50 uur | Bericht #318315
Kaarten zijn belabberd, huidige kaarten laten slechts de winter 1 a 3 dagen terug keren, daarna weer 5+
shit happens...

http://winterplaza.nl/
Eifel
Lid
15 januari 2012, 12:55 uur | Bericht #318316
Citaat van Gijs, zondag 15 januari 2012, 12:50 uur Kaarten zijn belabberd, huidige kaarten laten slechts de winter 1 a 3 dagen terug keren, daarna weer 5+
shit happens...

http://winterplaza.nl/

Mag ik vragen over welke kaarten je het hebt?. Of bedoel je alleen winterplaza?.
Ricootje
Lid
15 januari 2012, 13:15 uur | Bericht #318319
Citaat van Eifel, zondag 15 januari 2012, 12:55 uur Mag ik vragen over welke kaarten je het hebt?. Of bedoel je alleen winterplaza?.

Gewoon alle wetterzentrale kaarten EC draait prima richting GFS, dus de laatste hoop is vervlogen. Het wordt nooit wat zo, wanneer leren mensen dat toch. Voorkomt zoveel teleurstellingen.....
GHoekstra
Lid
15 januari 2012, 13:15 uur | Bericht #318320
Je kan nu haast buiten zitten in het zonnetje.
Laat de lente maar beginnen.
vdweste
Lid
15 januari 2012, 13:16 uur | Bericht #318321
Citaat van Ricootje, zondag 15 januari 2012, 13:15 uur Gewoon alle wetterzentrale kaarten EC draait prima richting GFS, dus de laatste hoop is vervlogen. Het wordt nooit wat zo, wanneer leren mensen dat toch. Voorkomt zoveel teleurstellingen.....

Schitterend om te zien dat wanneer de kaarten weer wat minder worden, 'ricootje' weer naar boven komt.

'Het wordt nooit wat zo', kun je natuurlijk nog lang niet zeggen. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 13:22 uur, door vdweste
JPP
Lid
15 januari 2012, 13:21 uur | Bericht #318322
Kwakkelweer is het hoogst haalbare deze winter. Kwakkelweer is geen winters weer. Ik basseer mij op de verkeerde ligging van de systemen. En ik zie dat 1-2-3 niet veranderen. Velen geven af op GFS, maar uiteindelijk hebben ze het niet zo verkeerd gezien denk ik. Tijd zal het leren.
akammd
Lid
15 januari 2012, 13:22 uur | Bericht #318323
Na de overheersende roodtinten van de laatste tijd, komt CFS nu dan eindelijk weer eens met wat andere kleuren op de (zeer) lange termijn. En wie weet gaat februari dan eindelijk de maand worden waarop iedereen hier zit te wachten. Het klimaat in Nederland kan soms in de beleving nog wel eens extreem uit de hoek komen, alsof er iets gecompenseerd moet worden. Alles is nog mogelijk, zelfs dat de meest verstokte winterliefhebber op dit forum over een aantal weken zal bidden en smeken om een vroegtijdig einde aan de op dat moment heersende arctische omstandigheden.

euT2mProbMon.gif | Gewijzigd: 15 januari 2012, 13:22 uur, door akammd
Ricootje
Lid
15 januari 2012, 13:25 uur | Bericht #318324
Citaat van vdweste, zondag 15 januari 2012, 13:16 uur Schitterend om te zien dat wanneer de kaarten weer wat minder worden, 'ricootje' weer naar boven komt.

Ik ben er elke dag hoor. Ook als de kaarten 'beter' worden. Er zijn helaas maar een paar kaarten echt goed geweest, verder was het gewoon prut. Mensen verliezen hun realiteitsvermogen omdat iedereen telkens de meest fantastische kaarten tonen (vaak 1 lid) en dan gaan mensen er meteen vanuit dat het winter wordt. Ik leg telkens weer uit waarom het niks wordt zo met winterweer. En ook gister toen EC en prima uitzag zei ik dat ook, met een mededeling dat de kans heel klein was omdat ie er alleen mee stond. En laten we wel wezen de kaarten van alle modellen lopen al ongeveer 2 dagen rap achteruit. Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.

Je moet uiteraard doen wat je zelf goed vind, maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil. Met me eeuwige commentaar doe ik dat ook niet, en ik onderbouw het vrijwel altijd.
onno333
Lid
15 januari 2012, 13:26 uur | Bericht #318325
Citaat van arend, zondag 15 januari 2012, 13:22 uur Na de overheersende roodtinten van de laatste tijd, komt CFS nu dan eindelijk weer eens met wat andere kleuren op de (zeer) lange termijn. En wie weet gaat februari dan eindelijk de maand worden waarop iedereen hier zit te wachten. Het klimaat in Nederland kan soms in de beleving nog wel eens extreem uit de hoek komen, alsof er iets gecompenseerd moet worden. Alles is nog mogelijk, zelfs dat de meest verstokte winterliefhebber op dit forum over een aantal weken zal bidden en smeken om een vroegtijdig einde aan de op dat moment heersende arctische omstandigheden.
Jup februari staat al lang blauw bij CFS. Voor wat het waard is.

Maar ik ga me voorlopig even focussen op op komend weekend. Daarna zien we wel weer
Onweersdagen 2011: 29 April, 10 mei, 4 juni, 5 juni, 6 juni, 7 juni, 10 juni, 11 juni, 16 juni, 18 juni, 28 juni, 27 juli, 28 juli, 6 augustus, 18 augustus, 21 augustus, 23 augustus, 25 augustus, 27 augustus, 19 oktober, 29 december (22 dagen totaal) Drie leukste tot nu toe: 3. 28 juni 2. 18 augustus 1. 23 augustusOnweersdagen 2012: 5 januariDagen in het geheugen: 7 oktober 2009, 10/11 juli 2010, 12 juli 2010, 14 juli 2010, 7 juni 2011, 28/29 juni 2011, 18 augustus 2011, 23 augustus 2011Winter 11/12: <-5: 17, 31 januari, 1 februariSneeuwdagen: 20 december, 30 januariIjsdagen: 30, 31 januari 1 februari
15 januari 2012, 13:26 uur | Bericht #318326
Citaat van arend, zondag 15 januari 2012, 13:22 uur Na de overheersende roodtinten van de laatste tijd, komt CFS nu dan eindelijk weer eens met wat andere kleuren op de (zeer) lange termijn. En wie weet gaat februari dan eindelijk de maand worden waarop iedereen hier zit te wachten. Het klimaat in Nederland kan soms in de beleving nog wel eens extreem uit de hoek komen, alsof er iets gecompenseerd moet worden. Alles is nog mogelijk, zelfs dat de meest verstokte winterliefhebber op dit forum over een aantal weken zal bidden en smeken om een vroegtijdig einde aan de op dat moment heersende arctische omstandigheden.

Zelf maart kleurt blauw. Zoals ik al heel de tijd zeg, let op me woorden dat we in maart ook nog één en ander krijgen Vorig jaar kregen we helemaal niets van Maartse buien, wie weet krijgen we het nu 2 jaarlijkse hoeveelheid? Maar goed, dit is een gevoelsverwachting dus niet veel waarde aan hechten

Februari staat al tijdje blauw dus wie weet wordt dat idd onze maand Maar waarom klagen over volgende week? Het kan nog altijd En ipv daar naar te kijken doe zoals ik en anderen, maak eens een wandeling en geniet van die zon Het zijn normaal altijd sombere tijden! | Gewijzigd: 15 januari 2012, 13:26 uur, door thunder and lightning
vdweste
Lid
15 januari 2012, 13:34 uur | Bericht #318329
Citaat van Ricootje, zondag 15 januari 2012, 13:25 uur Ik ben er elke dag hoor. Ook als de kaarten 'beter' worden. Er zijn helaas maar een paar kaarten echt goed geweest, verder was het gewoon prut. Mensen verliezen hun realiteitsvermogen omdat iedereen telkens de meest fantastische kaarten tonen (vaak 1 lid) en dan gaan mensen er meteen vanuit dat het winter wordt. Ik leg telkens weer uit waarom het niks wordt zo met winterweer. En ook gister toen EC en prima uitzag zei ik dat ook, met een mededeling dat de kans heel klein was omdat ie er alleen mee stond. En laten we wel wezen de kaarten van alle modellen lopen al ongeveer 2 dagen rap achteruit. Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.

Je moet uiteraard doen wat je zelf goed vind, maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil. Met me eeuwige commentaar doe ik dat ook niet, en ik onderbouw het vrijwel altijd.

Ik bekijk nu al 3 dagen lang alle modellen tot op detail. Zie uiteraard ook het verschil tussen EC en GFS en andere die dan weer met EC meegaan, dan weer met GFS. Ik houd mezelf absoluut niet voor de gek. Ik kan erkennen dat de de kaarten van vanmorgen een stuk slechter zijn dan eerdere dagen, maar om de winter dan meteen weer af te schrijven is onzin.

'Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.'
...
'maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil'

Yeah right.

Ik blijf bij mijn standpunt dat je de winter nu gewoon nog níet kan afschrijven, omdat de kaarten in 3 dagen zo extreem kunnen veranderen dat we gewoon winterweer krijgen (of natuurlijk andersom). Daarnaast vertrouw ik ook op de prognose van Johann die (althans 1/2 dagen geleden) nog goede hoop had op winterweer.
Als nou in maart blijkt dat we echt totaal geen winterweer hadden gehad, ben ik de eerste die jou groot gelijk geeft en een compliment dat je het had voorzien.
15 januari 2012, 13:46 uur | Bericht #318331
Citaat van vdweste, zondag 15 januari 2012, 13:34 uur Ik bekijk nu al 3 dagen lang alle modellen tot op detail. Zie uiteraard ook het verschil tussen EC en GFS en andere die dan weer met EC meegaan, dan weer met GFS. Ik houd mezelf absoluut niet voor de gek. Ik kan erkennen dat de de kaarten van vanmorgen een stuk slechter zijn dan eerdere dagen, maar om de winter dan meteen weer af te schrijven is onzin.

'Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.'
...
'maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil'

Yeah right.

Ik blijf bij mijn standpunt dat je de winter nu gewoon nog níet kan afschrijven, omdat de kaarten in 3 dagen zo extreem kunnen veranderen dat we gewoon winterweer krijgen (of natuurlijk andersom). Daarnaast vertrouw ik ook op de prognose van Johann die (althans 1/2 dagen geleden) nog goede hoop had op winterweer.
Als nou in maart blijkt dat we echt totaal geen winterweer hadden gehad, ben ik de eerste die jou groot gelijk geeft en een compliment dat je het had voorzien.

Er valt geen compliment te krijgen als het op weer aankomt voor langetermijnsverwachtingen. De eerste die het 5 jaar op rij goed heeft, die geef ik pas complimenten. Je kan het nu niet weten en ook al krijgt hij gelijk, dan is dat puur toeval.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 januari 2012, 13:56 uur | Bericht #318333
Citaat van vdweste, zondag 15 januari 2012, 13:16 uur Schitterend om te zien dat wanneer de kaarten weer wat minder worden, 'ricootje' weer naar boven komt.

'Het wordt nooit wat zo', kun je natuurlijk nog lang niet zeggen.

Natuurlijk kun je dat nog niet zeggen. Maar ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens. Ik zei gister al dat ik het vertrouwen steeds meer begon te verliezen, en het feit dat EC steeds meer richting GFS gaat bevestigt dat wel.

QUOTE(arend @ Jan 15 2012, 13:22) <{POST_SNAPBACK}>
Na de overheersende roodtinten van de laatste tijd, komt CFS nu dan eindelijk weer eens met wat andere kleuren op de (zeer) lange termijn. En wie weet gaat februari dan eindelijk de maand worden waarop iedereen hier zit te wachten. Het klimaat in Nederland kan soms in de beleving nog wel eens extreem uit de hoek komen, alsof er iets gecompenseerd moet worden. Alles is nog mogelijk, zelfs dat de meest verstokte winterliefhebber op dit forum over een aantal weken zal bidden en smeken om een vroegtijdig einde aan de op dat moment heersende arctische omstandigheden.

*plaatje*

Ja, hopen dat februari nog wat wordt. Al moet ik zeggen dat ik niet zo veel vertrouwen heb in dat CFS. Ik herinner me nog dat ze vorig jaar begin januari een veel te koude maand aangaven, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Overigens vind ik daar mei er ook wel leuk uitzien
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 467 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 467, lezen 75 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 15".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden