GFS had het gelukkig wel bij het juiste einde.
Waar op de Europluim zie jij in de nacht van zaterdag op zondag 4 graden vorst staan dan? Op de pluim van gisteren ging die voor afgelopen nacht niet lager dan rond het vriespunt. Idem op de Europluim van eergisteren. Overigens is een juiste verwachting van de mate van stralingsvorst moeilijk te maken. Kan heel lokaal effect hebben. Zo was het in Woensdrecht vannacht wel - 3,1 volgens de grafiek op Buienradar en -2,7 nog voor 0u gisterenavond volgens KNMI. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 12:13 uur, door Ben47
Helemaal mee eens, kan ik de slee die ik van het najaar voor mijn dochter heb gekocht eindelijk eens gebruiken! | Gewijzigd: 15 januari 2012, 11:49 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Btw: in de zon en uit de wind is het echt zalig vertoeven Zeker niet te koud
Auto's nog bevroren en het water in de regenmeter en de drinkbak voor de egels ook.
Dus heeft hier wel degelijk goed gevroren, de vijver bij een boerderij lag ook helemaal dichtgevroren.
hier vriest het nog heel lichtjes
minimum was -4.1
hoop op aanvriezende mist vannacht kan ik morgen misschien een ijsdag meemaken | Gewijzigd: 15 januari 2012, 12:10 uur, door Jens
shit happens...
http://winterplaza.nl/
shit happens...
http://winterplaza.nl/
Mag ik vragen over welke kaarten je het hebt?. Of bedoel je alleen winterplaza?.
Gewoon alle wetterzentrale kaarten EC draait prima richting GFS, dus de laatste hoop is vervlogen. Het wordt nooit wat zo, wanneer leren mensen dat toch. Voorkomt zoveel teleurstellingen.....
Schitterend om te zien dat wanneer de kaarten weer wat minder worden, 'ricootje' weer naar boven komt.
'Het wordt nooit wat zo', kun je natuurlijk nog lang niet zeggen. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 13:22 uur, door vdweste
| Gewijzigd: 15 januari 2012, 13:22 uur, door akammd
Ik ben er elke dag hoor. Ook als de kaarten 'beter' worden. Er zijn helaas maar een paar kaarten echt goed geweest, verder was het gewoon prut. Mensen verliezen hun realiteitsvermogen omdat iedereen telkens de meest fantastische kaarten tonen (vaak 1 lid) en dan gaan mensen er meteen vanuit dat het winter wordt. Ik leg telkens weer uit waarom het niks wordt zo met winterweer. En ook gister toen EC en prima uitzag zei ik dat ook, met een mededeling dat de kans heel klein was omdat ie er alleen mee stond. En laten we wel wezen de kaarten van alle modellen lopen al ongeveer 2 dagen rap achteruit. Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.
Je moet uiteraard doen wat je zelf goed vind, maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil. Met me eeuwige commentaar doe ik dat ook niet, en ik onderbouw het vrijwel altijd.
Jup februari staat al lang blauw bij CFS. Voor wat het waard is.
Maar ik ga me voorlopig even focussen op op komend weekend. Daarna zien we wel weer
Zelf maart kleurt blauw. Zoals ik al heel de tijd zeg, let op me woorden dat we in maart ook nog één en ander krijgen Vorig jaar kregen we helemaal niets van Maartse buien, wie weet krijgen we het nu 2 jaarlijkse hoeveelheid? Maar goed, dit is een gevoelsverwachting dus niet veel waarde aan hechten
Februari staat al tijdje blauw dus wie weet wordt dat idd onze maand Maar waarom klagen over volgende week? Het kan nog altijd En ipv daar naar te kijken doe zoals ik en anderen, maak eens een wandeling en geniet van die zon Het zijn normaal altijd sombere tijden! | Gewijzigd: 15 januari 2012, 13:26 uur, door thunder and lightning
Je moet uiteraard doen wat je zelf goed vind, maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil. Met me eeuwige commentaar doe ik dat ook niet, en ik onderbouw het vrijwel altijd.
Ik bekijk nu al 3 dagen lang alle modellen tot op detail. Zie uiteraard ook het verschil tussen EC en GFS en andere die dan weer met EC meegaan, dan weer met GFS. Ik houd mezelf absoluut niet voor de gek. Ik kan erkennen dat de de kaarten van vanmorgen een stuk slechter zijn dan eerdere dagen, maar om de winter dan meteen weer af te schrijven is onzin.
'Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.'
...
'maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil'
Yeah right.
Ik blijf bij mijn standpunt dat je de winter nu gewoon nog nÃÂet kan afschrijven, omdat de kaarten in 3 dagen zo extreem kunnen veranderen dat we gewoon winterweer krijgen (of natuurlijk andersom). Daarnaast vertrouw ik ook op de prognose van Johann die (althans 1/2 dagen geleden) nog goede hoop had op winterweer.
Als nou in maart blijkt dat we echt totaal geen winterweer hadden gehad, ben ik de eerste die jou groot gelijk geeft en een compliment dat je het had voorzien.
'Dus ik denk dat jij de kaarten niet goed bekijkt, of jezelf voor de gek houdt.'
...
'maar speel het gewoon niet meteen op de man als je wil'
Yeah right.
Ik blijf bij mijn standpunt dat je de winter nu gewoon nog nÃÂet kan afschrijven, omdat de kaarten in 3 dagen zo extreem kunnen veranderen dat we gewoon winterweer krijgen (of natuurlijk andersom). Daarnaast vertrouw ik ook op de prognose van Johann die (althans 1/2 dagen geleden) nog goede hoop had op winterweer.
Als nou in maart blijkt dat we echt totaal geen winterweer hadden gehad, ben ik de eerste die jou groot gelijk geeft en een compliment dat je het had voorzien.
Er valt geen compliment te krijgen als het op weer aankomt voor langetermijnsverwachtingen. De eerste die het 5 jaar op rij goed heeft, die geef ik pas complimenten. Je kan het nu niet weten en ook al krijgt hij gelijk, dan is dat puur toeval.
'Het wordt nooit wat zo', kun je natuurlijk nog lang niet zeggen.
Natuurlijk kun je dat nog niet zeggen. Maar ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens. Ik zei gister al dat ik het vertrouwen steeds meer begon te verliezen, en het feit dat EC steeds meer richting GFS gaat bevestigt dat wel.
*plaatje*
Ja, hopen dat februari nog wat wordt. Al moet ik zeggen dat ik niet zo veel vertrouwen heb in dat CFS. Ik herinner me nog dat ze vorig jaar begin januari een veel te koude maand aangaven, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Overigens vind ik daar mei er ook wel leuk uitzien
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography