Wel bij de laatste runs van GFS moet je blij zijn met wat je krijgt. Ik denk dat GFS gaat beginnen met bijdraaien. Het net genoemde scenario lijkt veel op EC alleen met nauwelijks neerslag en het is zo weer voorbij, maar ik heb het nog niet eerder voorbij zien komen (zover ik weet). Wellicht is dat het begin van een leuke setting bij GFS | Gewijzigd: 14 januari 2012, 23:58 uur, door onno333
Denk dat je nu iets té wanhopig naar lichtpuntjes zoekt. GFS wordt pas interessant op de zéér lange termijn wanneer er een leuke blokkade lijkt te onstaan.
En dan is LT zeker niet wanhopig. Ik denk dat we de komende GFS runs steeds meer overeenkomsten gaan zien met de andere modellen. Het zal toch een keer moeten gebeuren. Maakt niet uit wie er wint | Gewijzigd: 15 januari 2012, 00:03 uur, door onno333
daarom ECWMF! die is al DAGEN content, wacht nou gewoon even af, geniet er nu even van wat er gaat komen!!
komende dagen gaan we kijken wat voor en hoeveel neerslag er komt. (ik denk behoorlijk wat!) | Gewijzigd: 15 januari 2012, 00:09 uur, door weerextrem
Bedoelde uiteraard niet dat die blokkade er kwam, maar dat dat het enige lichtpuntje was. En was ook niet negatief bedoeld, maar het is misschien het verschil tussen een west-stroming of een noord-west stroming gedurende één dag.
Ik hoop dat je gelijk krijgt uiteraard, maar dan moet er nog wel het een en ander veranderen bij GFS.
komende dagen gaan we kijken wat en hoeveel neerslag er komt. (ik denk behoorlijk wat!)
Als je 'consistent' bedoelt, dan klopt dat. Echter geldt dit nu onderhand ook wel voor GFS, dus consistent of niet is geen goed argument meer. Echter ga ik nog steeds uit van de gedachtegang van Johann en Jan die meer zien in EC dan in GFS. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 00:09 uur, door vdweste
Ik hoop dat je gelijk krijgt uiteraard, maar dan moet er nog wel het een en ander veranderen bij GFS.
Even voor de duidelijkheid: Het kwam niet aanvallend over
Anyway: We zien morgen wel weer. Hoop dat er morgen een dik pak sneeuw op de kaarten staat (maakt niet uit van welk model)
Anyway: We zien morgen wel weer. Hoop dat er morgen een dik pak sneeuw op de kaarten staat (maakt niet uit van welk model)
Top!
Ga er toch wel vanuit dat EC weer zo'n vergelijkbare run tevoorschijn tovert. Anders zou het toch een erg grote teleurstelling zijn en ga ik een aantal dagen piekeren. | Gewijzigd: 15 januari 2012, 00:13 uur, door vdweste
Gute Morgen,hier is het rond 0 graden,was eerder - 0,9 graden.
Is hier wat lichte bewolking aan het over trekken.
Dat is hier de reden van de temperatuur stijging.
Bij jullie in t westen vrijwel onbewolkt denk? | Gewijzigd: 15 januari 2012, 00:50 uur, door albalinda
Bij jullie in t westen vrijwel onbewolkt denk?
Yup redelijk onbewolkt.. verklaart de lage temps gelijk
komt ook mooi op de kaart hierboven naar voren Gefeliciteerd je zit in het koudste stukje van NL op het moment !
las net een ander post op het forum..mg zeker even het kwijlen.. eh lezen waard
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=30702 | Gewijzigd: 15 januari 2012, 01:10 uur, door Callie-P
Bij jullie in t westen vrijwel onbewolkt denk?
Hier nagenoeg onbewolkt. En fris ook, -2.
8 Maart pas? . Waarom gewoon niet nu meteen dan hebben we er iets nog aan . Zou wel een mooie combinatie kunnen worden met de huidige setting
By the way. Grappig stukje misschien
http://www.nu.nl/wetenschap/2713860/klimat...-voorlopig.html
Edit Sanwa: Link kan je ook hier lezen | Gewijzigd: 15 januari 2012, 09:41 uur, door Sanwa
Waarom? Ik zie dat GFS gewoon een andere visie heeft na het zachtere intermezzo midden volgende week: zij gaan voor een westcirculatie met temperaturen rond normaal terwijl ECMWF voor een licht winters scenario gaat en verderop in de LT naar iets milder evolueert. UK Met Office gaat in hun 30 daagse voor dan weer wat winters weer en dan weer wat zachter. De waarheid ligt meestal wel ergens tussenin
Het ging steeds op en neer.
0.9C
0.1C
0.7C
0.2C
en nu 1.3C
Als je 7/8 berichten terug leest dan heb je jouw verklaring hiervoor... | Gewijzigd: 15 januari 2012, 03:01 uur, door Micky
Het is niet uit pokhouterigheid dat GFS aan de kant geschoven wordt. Vrijdag geleerd dat GFS ook door de profi's niet meer gebruikt wordt de komende periode omdat dit model een of andere golf mist waardoor GFS de straalstroom verkeerd berekend en daarmee het hele model onbetrouwbaar wordt.