uhhh, dat komt niet van mijn hand hoor !
Ik richt me meer op de Alpen !
>> Alpenweer via SH
Ciao Johann
Ik richt me meer op de Alpen !
>> Alpenweer via SH
Ciao Johann
Nee dacht ik ook al, volgens mij komt dat van Jan. Achja wat maakt het uit Trouwens volgens mij zei hij ook niet dat dat van jou is. Ik denk dat hij gewoon een link gegeven heeft dat hij goed vind om winterweer te volgen. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 22:57 uur, door Cdtj3
Ja het g(h)eeft een hoopje en dat hoopje is lager geworden. Op KT drie dagen lichte, misschien matige (stralings)vorst in de nacht, dat weten we vrijwel zeker. Na het hoopje weer kouder op MT. Op LT gaat de Control weer eens omlaag en ook al hoop ik er op dat dat ook zo blijft, maar we kunnen verwachten dat die zich nog wel ettelijke keren boven nul zal vertonen. Dat weten we eenmaal en is geen reden om hier het topic vol te kalken met frustratie (al kan ik me die frustratie best voorstellen) en eindeloze herhalingen dat de winter voorbij is. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 23:09 uur, door Ben47
klopt!, ik richtte me meer op algemeen, dus vandaar!
ik weet wel dat johann alpenweer site had.. maar dat is niet gericht op onze land!
Yep Winterweer wordt verzorgd door Jan en door Johan Kamphuis
Ciao Johann
koudeput op GFS voor as maandag
Cut-off vanaf de Atlantische hoogtetrog. (portie afgesnoerde koude lucht in de hogere luchtlagen). Inderdaad als koudeputje terug te vinden op 500 hPa !
Ciao Johann
Die rare temperatuursbult is ook af flink afgevlakt zie ik... al gaan nog veel member wel voor behoorlijk zacht a.s. woensdag.
Er zitten toch weer flink koude members tussen.
Wordt spannend volgende week.
Zo zakt de moed je soms weer in de schoenen, en zo ineens is het weer euforie. Leuk al die spanning.
Nee. Er zijn volgende week geen sneeuwkansen. In ieder geval t/m zaterdag is de temperatuur gewoon te hoog daarvoor.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik bedoel ook sinds vrijdag, had ook wel gezien dat daarvoor de temp te hoog was, alleen vergeten erbij te zetten dat ik vanaf vrijdag bedoel.
Jawel, die kansen ZIJN er wel, het gaat om 850 hPA en 500 hPA (dauwpunt telt ook mee). die is vanaf donderdagavond koud genoeg voor witte vorm, ook bij 2 of 3 graden. maakt niks uit. Dauwpunt moet ervoor zorgen dat rond 0 en in de min komen. dan blijft er sneeuw liggen. Tm2 telt niet zo zwaar mee.
De nieuwe run laat namelijk koude lucht binnenstromen vanaf donderdagavond. Dit komt overeen met het EC scenario. Helaas is er nauwelijks neerslag berekent en de koude lucht wordt vrijdagavond al weer verdreven, maar blijft redelijk dichtbij. Dit hebben we de laatste dagen niet zien gebeuren geloof ik bij GFS. Wordt dit het begin van de overgave van GFS of blijft hij gewoon koppig. We zullen het zien!
(klik voor animatie)
Mwah, net -5, is wat krap voor sneeuw. Daarnaast liggen de dauwpunten veelal tussen de 0 en 3 graden en de 2m temperatuur rond minimaal 1 graad. Daarnaast is de intensiteit van de neerslag op dat moment niet bepaald hoog. Misschien dat er in zuid Limburg wat natte drab zou kunnen vallen ja, maar echt opgewonden word ik daar niet van.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ja dat krijg je met een topic waarin eindeloos herhaald wordt dat de winter nog wel eens toe kan slaan. Maar zolang het nog geen lente is, behoor ik tot de groep kans op winterweer herhaalders. Dat lijkt me zolang het wintertijd is best reëel. Voorts wil ik mijn voorraad mummelman eens een keer aan gaan breken. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 23:51 uur, door zwoof
dan gaan we over 'neerslagafkoeling' praten.
Neerslagafkoeling doet het alleen bij instentieve regenval, en dat gebeurt ter hoogte van midden nederland daar koelt het dan sterk af.
maar je hebt ECWMF-runs wel gezien?, er komt koude L naar ons toe!. GFS is niet waardig genoeg.
Over de neerslagband voor woensdag betwijfel ik enorm, ik denk dat ie nog opschuift naar donderdag. Hierna hebben we zeker wel sneeuwbuikansen.